Gå til innhold

Hvliken fildelingstjeneste bruker du??


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Poenget er, når muligheten er der, gjør man ikke det. Det er nok ganske mange som er på minst tre hubber. Mine tre stammiser har jeg åpne for å få flere treff på søk. De krever tre åpne per hub (eller hvertfall en av de). Det er jo ikke ønsket at man skal logge av og på hubber i ett sett heller. Da laster jeg ned kanskje en eller to filer, med full upload hele veien.

 

Det er som det moderne forbruk, bruk og kast-kultur og forurensning, man er jo selv en del av systemet, selv destruktiv altså, men man kan likevel stille spørsmål ved at det er riktig at det er sånn. Er ingen saint og det er ikke dee fleste andre heller...desverre.

 

meget godt poeng, i tilllegg vil jeg si at jeg personlig har vært kun på en hub det siste året, rett og slett fordi den har "alt", men her er det spørsmål om hastighet på linjene til folk. jeg har tilgang til en vanvittig rask linje og da har jeg muligheten til å koble meg på en slik hub, og som sagt, jeg er kun på den ene hubben når jeg bruker dc++

Lenke til kommentar

Dc++ eller dc er bra for folk som har høy hastighet ut og inn. Men får de som sitter på adsl må dette være et mareritt, siden hvis du skal ha tilgang til de beste hubene, må du åpne antall upload porter og som alle vet går hastigheten drastisk ned på adsl, når en bruke hele uploaden. Da vil man ikke få så veldig stor utnyttelse av disse hubene. Dermed er det bedre for de aller fleste å kjøre ftp, siden her er det ikke krav om at du må dele noen ting for å få ting. You see?

 

Dc++ er perfekt for folk som sitter på raske linjer. Vil si 10-100mbits er gruppen som burde bruke dc++. dessuten må uploaden være nesten like bra.

Lenke til kommentar

Nåja, har selv en 2 mbits linje med 640 kbits ut og får da også gode hastigheter så lenge jeg finner en annen part som er rask nok. Men er enig i at det ikke er en tjeneste for de tregeste.

 

Når det gjelder ftp er det mer snakk om å ha de rette kontaktene/spore opp de gode ftp'ene- ikke nødvendigvis så enkelt som man skulle tro. De fleste av disse obskure sidene med adresser later jo bare til å by på humbug.

Lenke til kommentar

Er det seriøst ingen av dere som bruker emule eller edonkey!? :o (overnet skal også vistnok være bra men det har jeg ikke fått til) disse programmene er jo helt overlegne når det gjelder å få tak i filmer og spill! De nyeste spillene er fullt tilgjengelige et par dager etter at de har kommet ut det samme er det med alle gamle og nye filmutgivelser...

 

bare sjekk --sensurert--

Lenke til kommentar

eDonkey i kombo med sharereactor tilbyr jo stødig og sikker vare. Har du lyst til å se Sopranos men har ikke fått det med deg på NRK? Episodene er tilgjengelige alle sammen. Det er bare det at det tar mange måneder å laste ned. Jeg har ikke tålmodighet til de ultratrege downloadsene. Tror det programmet funker best for de som ikke har så rask linje. Får helt vondt når det går så lang tid- irrasjonelt selvfølgelig, som oftest trenger jeg ikke filen hurtig uansett, men sånn er det bare.

Lenke til kommentar

du må prøve emule da går det xxx mye raskere og det er mye bedre enn edonkey!! du får en haug med sources etter hvert.. når progget har stått på lenge nok har du man sansynligvis fått ledig plass på så mange sources at det går med toppfart. dette progget og nettverket er laget spesielt for de med bredbånd som har tid til å vente litt før det virkelig begynner å gå fort..

 

det eneste alternativet som er bedre er hvis man har tilgang til en haug med ftp servere....

Lenke til kommentar
Er det seriøst ingen av dere som bruker emule eller edonkey!? bare sjekk --sensur--.

 

Prøvde eMule sammen med --sensur-- en gang og fant MASSE bra, men med unntak av 2-3 filer så stoppet alle filene like før de var ferdige. Sto bare "Completing" eller noe sånt i flere timer og ingenting skjedde. Det skjedde vel med en 8-10 filmer. Ja, noen begynte faktisk å hentes ned helt på nytt når den var ferdig, og filen virket fortsatt ikke. De 2-3 filmene jeg faktisk fikk hentet ned var delvis defekte. En virket ikke i det hele tatt, og 2 var uten lyd. Sikkert bare min maskin, men kan ikke skjønne hva som gjorde det. WinMX funker, som alltid, helt perfekt. Sjelden jeg finner filmer som ikke virker der.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Finnes jo "en del" dc++ kloner da

 

oDC

BCDC

CZDC

DC++!Blue

 

har jeg på maskinen nå.. pluss et par til som jeg ikke gidder å nevne her.. blir sikkert bare flama for faking og sånt da uansett...

 

men at det ikke fins "upload limiter" til dc.. den går jeg ikke på

 

[edit]ja så skulle jeg jo ramse opp programmene da.. DC (i all verdens varianter) og noen ftp kontoer.. da har man liksom alt.. trenger ikke noe kazaa/whatever..[/edit]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...