Gå til innhold

Gode story fps som "BioShock" der ute?


Anbefalte innlegg

Etter å ha spilt igjennom BioShock lenkter jeg sikkelig etter et "eventyr" av et FPS spill, og helst av et nyere release med flott grafikk og til PC (derfor jeg har postet dette her).

 

Jeg kom nettopp over Call of Juarez som jeg ble helt sjokkert over hvor bra den var.

Sikkelig bra story og syn på fortelling, får se fortellingen fra 2 sider siden du får spille begge.

Temmelig bra grafikk, og fysik. Stemningen i spillet er helt rått. Gunfights er sikkelig Westeren film følelse i seg.

Det rare er at gamer.no er den dårligste reviewen jeg har funnet om spillet. Det er til og med dem som gav den 9/10 og 8/10 ligger de meste på, mens gamer gav den en 6/10....hmm....vel uansett.

 

Synes den er et "glemt perle" jeg da.

 

 

Har noen noe andre bra "story fokusert" FPS med flott stemning som de kan anbefale fra alle genre? Skrekk, Sc-Fi...hva som helst.

 

 

Anbefalt så langt: (rødt: har spilt/liker ikke. Grønt: Spiller/skal se på).

 

- Call of Juarez (Has spilt. Veldig bra spill)

- F.E.A.R. (har den. Like den ikke, var alt for "typisk FPS")

- Chronicles of riddick: Escape from butcher bay (Har spilt)

- Deus Ex (Har spilt, MEGET bra spill.)

- Condemned (Testet, likte ikke)

- Dark Messiah of Might and Magic (Har ikke sett/spilt. Skal se på, takker)

- Half-Life 2 (likte ikke den heller, synes det ble for kjedelig)

- Max Payne (har spilt)

- Prey (spilte litt, ikke fullført)

- Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth (ikke spilt, takker skal se på den)

- Tom clancys rainbow six vegas (Liker dem ikke, er for USA patriotisk...)

- Fahrenheit Skal se på igjen.

- S.T.A.L.K.E.R. Har spilt. Alt for buggete, selv etter "fix".

Endret av nosync
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såg litt på "Gun", men etter det jeg forstod er det et PS2 spill som er ført over til PC uten noe oppgradering i det visuele. Men har lest at story skal være bra og er sikkelig "film" følelse over det....

 

Hm, mulig jeg skal se litt nærmere på den ja. Takker.

 

PS.

Er ikke nødvendigvis ute etter westeren spill. God story FPS i uansett genre.

Endret av nosync
Lenke til kommentar

F.E.A.R og Condemned er relativt storyfokuserte, og med bra grafikk. Samme med Chronicles of Riddick.

 

Ingen av dem minner noe særlig om Bioshock, da.

 

For noe som minner om Bioshock må du tilbake til System Shock 2 eller Deus Ex 1, men ingen av de har noe god grafikk etter dagens standard. Deus Ex 2 har mer grei grafikk men fikk mye dårlig kritikk(Har ikke spillt det selv ennå).

 

Eventuelt kan Thief 3 være noe. Selv syntes jeg det var veldig bra på Xbox, og Thiefserien har noe av den samme designfilosofien som System Shock(Og dermed også Bioshock), selvom det er veldig annerledes spill. Thief 1 & 2 er mye mer hardcore enn Thief 3, men igjen har de ikke akkurat pen grafikk.

Lenke til kommentar

det jeg har fått med meg av half-life historien er :

 

Prosjekt som går feil, romvesen kommer og invaderer.

 

regjeringen prøver å skjule det ved å drepe alle.

 

du dreper en stor flyvende ting som er hoved fienden??

 

det var half-life 1 (spillte igjennom når jeg var 10 år, så har egentlig ikke peiling hva det handlet om -.- lol )

 

half-life 2 :

 

Gordon Freeman er nå et idol for resistansen, du støter på gode gamle barney fra half-life 1 og sammen skal dere knekke "combine" som nå styrer over jorden.

 

 

 

eller noe sånt, men uansett om historien er lame (synes den er ok) så er gameplayet kult.

 

viva la half-life !

 

half-life 1 og 2 er uansett verdt å få fatt i siden det kommer over 1000 mods til hver av spillene, noe som betyr at du får 1000 spill for prisen av 1.

 

og noen av de moddene er jævlig gode :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Half-Life 2 har en god story hvis du setter deg inn i spillet

 

Har selv Dark Messiah - Might Of Magic og det var rått, grafikken er syk, du kan velge mellom 3 ting, altså trollman, soldat eller assassin. Men det beste historien i spillet, du blir lett hekta.

 

Bioshock traff meg rett i hjertet, det spillet er et helt annet fps spill enn noen andre.

 

Crysis kommer ut snart, deg skal visstnok være ganske bra.

 

Anbefaler Bioshock, FY FA** :p:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...