Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

trenger 100mbit gateway.


Anbefalte innlegg

Jeg sitter på en 100mbit Internett-linje, og skal vil utnytte dette til det fulle.

 

Nå har jeg en Linksys WRT54GL (dd-wrt firmware), men denne tilfredsstiller ikke. Den gir meg kun 30mbit (med NAT) kablet.

 

Jeg ser etter en gateway som gir meg 100mbit, slik at jeg får utnyttet tilkoblingen min.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er tilkoblet direkte med ethernet, så en switch er mulig.

Men jeg har en del services på maskinene mine som jeg ikke vil dele med hele verden. Og vil derfor ha NAT.

 

Pc som gateway er også mulig, men ganske upraktisk. Trenger noe smått og stillegående.

 

Jeg er ikke på utkikk etter en router(med switch), men kun en gateway. Kan tenke meg noe som ligner Cisco Pix, bare billigere og enkel brannmur.

Endret av MrPingu
Lenke til kommentar
Jeg sitter på en 100mbit Internett-linje, og skal vil utnytte dette til det fulle.

 

Nå har jeg en Linksys WRT54GL (dd-wrt firmware), men denne tilfredsstiller ikke. Den gir meg kun 30mbit (med NAT) kablet.

 

Jeg ser etter en gateway som gir meg 100mbit, slik at jeg får utnyttet tilkoblingen min.

9401109[/snapback]

 

 

Sitter selv på 100mbit fra BBSE og kjøpte D-Link DIR-655 som fungerer helt utmerket, og ikke har noen problemer med å dytte igjennom 100mbit på wan-porten.

 

Quote fra hw.no sin test av D-Link DIR-655:

 

D-Links nye "hvite perle" regelrett knuser konkurrentene med tanke på routing-ytelse. Ikke bare blir de knust, de blir kjørt over flere ganger. Hele 310 Mbps klarte vi å dytte igjennom routeren under optimale forhold. Det er over tre ganger så bra som tidligere toppnotering. Ikke så rart med tanke på at de gamle modellene vi har testet utelukkende har benyttet seg av 100 Mbps-porter på internettsiden. Merk at ved bruk av mange samtidige sesjoner og variert trafikk vil ytelsen være merkbart lavere, men totalt sett er den over tre ganger raskere.

Lenke til kommentar

takk for lenken, til å begynne med forsto jeg ikke tabellen 8-)

 

Den gir meg litt flere alternativer å velge mellom. Den eneste ulempen jeg kan se med DIR-655 er at det ikke er mulig å kjøre annen firmware (openWRT ect).

 

Skulle helst hatt en ren gateway, en port til wan og en til lan. Men den kan like godt erstatte utstyret jeg allerede har.

 

Takk for all hjelp :)

Endret av MrPingu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...