prebenl Skrevet 6. september 2007 Skrevet 6. september 2007 (endret) Hjelper veldig lite at garantien er utvida med 3 år når det forsatt er feil på nye Xboxer. Hvor kjedelig hadde det ikke vært å vente på en Xbox 360 fra verkstedet i tyskland når f.eks. Halo 3 kommer... 9441416[/snapback] Det kan jeg fortelle deg. Men har man ingen garanti får man vel ikke sendt inn til rep gratis, tenker jeg. Edit: Og min ble kjøpt for snart 2 år siden. 9441419[/snapback] Jo, forbrukerkjøpsloven dekker red ring of death. Det er de som skal dekke utgiftene. I fem år. Sikkert mange som hadde slått seg vrang på det, men det er faktisk det man har rett på. Endret 6. september 2007 av Geofrank
Bear^ Skrevet 6. september 2007 Skrevet 6. september 2007 Det var jo en "interesang" reportasje, not. Kom ikke noe nytt utav det for oss gamere, men var veldig fint at det kom ut for allmenheten at Microsoft vedkjenner problemet og har utvidet garantien.
Otowi Skrevet 6. september 2007 Skrevet 6. september 2007 Lite nytt der ja... Men stakkars den fyren med gerssklippe maskinen da... Makan til idiot selger/daglig leder skall man lete lenge etter IMO..
neo2001 Skrevet 6. september 2007 Skrevet 6. september 2007 TRAGISK er vel det mest dekkende som kan sies om denne reportasjen.. Er jo svært villedende fra TV2 Hjelper deg å applaudere utvidet garanti nå de burde vite at norske forbrukere er dekket gjennom 5 års reklamasjonsrett. At de ikke griller MS litt på hvor lang tid det egentlig bør ta å få fikset en XBOX er helt utrolig.. Jallaprogram, 9441376[/snapback] det er første gang jeg har sett en reporter som er mer nervøs enn intervjuobjektet... kanskje ikke mer å forvente, men litt skuffende likevel at de ikke klarte å spørre microsoft hvor lenge kundene må forvente å få en konsoll som inkluderer så alvorlige feil i manges tilfelle.
Snikpellik Skrevet 6. september 2007 Skrevet 6. september 2007 Har egentlig gitt opp å se program som inneholder spill osv, for det ender alltid opp med at jeg irriterer meg over feilinformasjonen og at jeg veit bedre selv.
Landeplagen Skrevet 6. september 2007 Skrevet 6. september 2007 Har egentlig gitt opp å se program som inneholder spill osv, for det ender alltid opp med at jeg irriterer meg over feilinformasjonen og at jeg veit bedre selv. 9441576[/snapback] Hehe, ja du sier noe der. Spillmagasinet, uff.
BlastyTrasty Skrevet 6. september 2007 Skrevet 6. september 2007 Nokon som har eit opptak eller noko lignande, skulle gjerne sett dette her? Youtube elns?
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 6. september 2007 Skrevet 6. september 2007 går vel reprise på søndag tror jeg
Bebeluv Skrevet 6. september 2007 Skrevet 6. september 2007 Nokon som har eit opptak eller noko lignande, skulle gjerne sett dette her?Youtube elns? 9442071[/snapback] Du mista ikke noe spennende for å si det mildt, åja så bra MS tar ansvar å gir oss 3 års garanti når vi har 5 års reklamasjon.
doffen45 Skrevet 6. september 2007 Skrevet 6. september 2007 Nokon som har eit opptak eller noko lignande, skulle gjerne sett dette her?Youtube elns? 9442071[/snapback] Du mista ikke noe spennende for å si det mildt, åja så bra MS tar ansvar å gir oss 3 års garanti når vi har 5 års reklamasjon. 9442145[/snapback] Det att det er 3 års garanti hjelper ikke oss i Norge, men det hjelper de som ikke har 5 års garanti i verden
Lakus Skrevet 6. september 2007 Skrevet 6. september 2007 Og hva nytt kan denne reportasjen gjøre? Alt det de sier vil være allmenn kunnskap....
Lygre Skrevet 6. september 2007 Skrevet 6. september 2007 (endret) Burde skifte navn til TV2 Hjelper Deg Faen Meg Ikke. MS fikser boksene våres gratis. Bra det. Bare kjipt at det tar en stund for noen folk. Men det kan ikke TV2 hjelpe oss med akkurat. (Tenk på de som får sin 360 ødelagt et par dager før H3-lansering ) Endret 6. september 2007 av Lygre
GreenEye Skrevet 6. september 2007 Skrevet 6. september 2007 Det gikk nøyaktig to timer etter at programmet var slutt så fikk jeg tre røde ringer for annen gang!! Faen!! Møkkadrit!
baltie Skrevet 7. september 2007 Skrevet 7. september 2007 Det att det er 3 års garanti hjelper ikke oss i Norge, men det hjelper de som ikke har 5 års garanti i verden 9442578[/snapback] Vi har fem års reklamasjonsrett i Norge, ikke fem års garanti. Garanti er noe produsenten kan gi som er i tillegg til reklamasjonsretten vi har her til lands. En garanti kan være at man får reparert utstyret gratis, selv om man har brukt det feil, for eksempel. Med garantien gitt av Microsoft, så har du muligheten til å kontakte Microsoft direkte, DHL kommer og henter maskinen på døra, frakter den direkte til Tyskland hvor de ser på den, fikser den (forhåpentligvis), og sender den rett tilbake til deg. Denne prosessen hadde neppe vært like smooth utenom garantitiden, og reparatøren ville gjort sitt beste for å sannsynliggjøre at det er du som har ødelagt konsollen. Så Microsoft sin utvidede garantitid er ikke uten verdi for oss nordmenn. Vi vil i tre år etter kjøpet slippe å måtte vifte med våre norske særrettigheter, som Microsoft lett kunne ignorert inntil vi enten ga opp eller kontaktet forbrukerrådet eller lignende, hvorpå de fortsatt kunne ignorert hele saken. Du kan for eksempel prøve å reklamere på en Apple iPod med flatt batteri etter et år, og se hvor langt du kommer med det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå