Gå til innhold

Stille CPU vifte


duppsko

Anbefalte innlegg

Jeg har et Asus hovedkort med 775 socket og en quadcore prosessor.

Har ikke navnet på hovedkortet her jeg er, men kan finne det hvis det er viktig å vite.

Den viften som var med CPUen bråkte ganske mye, og nå må jeg finne meg en annen en.

Driver ikke med overklokking, vil egentlig bare ha en stille PC.

Noen anbefalinger?

Hadde tidligere en vifte som het noe som Blue Orb II på 17db.

Den var helt grei, men om noe stillere finnes så hadde det vært supert.

Kanskje noe annet en vifte kan brukes istedet?

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
17 Db er svakt. Er du sikker på at dette er støykilden i pcen din? Harddisker, skjermkort og  chipsett vifter er en del verre en ei vifte på 17 Db.

9379116[/snapback]

 

 

Stod 17db på pakken på viften ihvertfall.

Ihvertfall er det den viften som lager mest lyd i PCen.

Lenke til kommentar
17 Db er svakt. Er du sikker på at dette er støykilden i pcen din? Harddisker, skjermkort og  chipsett vifter er en del verre en ei vifte på 17 Db.

9379116[/snapback]

 

 

Stod 17db på pakken på viften ihvertfall.

Ihvertfall er det den viften som lager mest lyd i PCen.

9379231[/snapback]

 

Er det høyfrekvente lyder? Eller sus og brumming? Vibrasjoner kan også komme fra harddisker.

 

Har 3 stk.17 db Vifter i pcen min, samt en støysvak Zalman kjøler og 2 harddisker i min pc. Her er ikke viftene på 17 Db støykilden ivertfall.

Lenke til kommentar
Skaff deg en Noctua NH-U9. Tror Komplett selger disse med vifte som er ganske støysvak. Hadde selv en NH-12 (storebroren) med en 16,5db vifte. Hørte ingenting fra den kanten for å si det slik, samtidig som den gir god kjøling (og quadcore trenger god kjøling).

9387173[/snapback]

 

Enig!!

Lenke til kommentar

I følge Anandtech.com er Thermalright Ultima-90 den beste cpu-kjøleren (Hvis vi ser bort fra vannkjøling og annen ekstremkjøling). Den kan kjøres uten vifte, men jeg vil anbefale og sette på en 120mm vifte som går under 1200 rpm. Da vil du ikke høre den uansett. Eneste problemet med denne kjøleren er at den ikke har kommet til Norge ennå. Men jeg vil anta at den kommer i løpet av neste måned.

 

Eller så vil jeg anbefale Termalright Ultra-120, hvis ikke størrelse og vekt betyr så mye. Denne har jeg og jeg er godt fornøyd med den. Har en MIST 120mm-vifte på denne, hastigheten på viften er regulerbar. Jeg har skrudd ned hastigheten til minimum, da den kjøler mer enn godt nok uansett.

Lenke til kommentar
Skaff deg en Noctua NH-U9. Tror Komplett selger disse med vifte som er ganske støysvak. Hadde selv en NH-12 (storebroren) med en 16,5db vifte. Hørte ingenting fra den kanten for å si det slik, samtidig som den gir god kjøling (og quadcore trenger god kjøling).

9387173[/snapback]

 

 

 

det fine med den største noctua kjøleren er at den kommer med værsdens stilleste vifte da regulert litt ned. mulig det også følger med en motstand som setter viften på litt over 50% ( den er med når du kjøper viften separat) da er det lydløst.......

 

at blueorb raklamerer med 17db behøver ikke stemme. er få steder det så mye løgn og bedrag i data verdenen som når produsentene skryter av viftene sine :yes:

Lenke til kommentar
I følge Anandtech.com er Thermalright Ultima-90 den beste cpu-kjøleren (Hvis vi ser bort fra vannkjøling og annen ekstremkjøling).

9396915[/snapback]

Nei, jeg fulgte linken din, og der står det at Thermalright Ultra-120 eXtreme er den beste.

 

Beyond the Ultra-120 eXtreme, we do not know of an air cooler that outperforms the Ultima-90.
Endret av Intern
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...