Gå til innhold

En liten test av Neonode N2


Anbefalte innlegg

Neonode N2

 

Svensken er tilbake i en ny og mindre drakt.

eskeforfraoc7.th.jpg eskebakfrafn3.th.jpg

 

 

N2 heter mobilen som blir deres andre modell (det var jo N1 og N1m, men forskjellen var jo bare små oppgraderinger – vibrasjon, kamera og batteri).

 

Jeg hadde N1m for et år siden og grunnen til at jeg ikke beholdt den var en håpløs antenne og ikke så god kvalitet (man kunne nesten rive mobilen i to hvis man ville). Denne har derimot en bedre antenne, så ingen fare, denne kan også brukes på butikker som har betong tak!

 

Telefonen i seg selv er liten, den måler 77x47x15mm, men får plass til en helt grei skjerm på 2”. Skjermen har derimot ingen veldig god oppløsning; kun 176x220 piksler som man stort sett finner på rimelige modeller i dag. Eneste stedet jeg virkelig savner oppløsningen er hvis man skal se på bilder eller video, ellers er det en helt ok skjerm.

 

Bluetooth er også på plass i denne utgaven, men det skulle bare mangle i 2007. MP3-spilleren er helt grei, men det finnes bedre alternativer tilgjengelig.

Telefonen bygger jo på Windows CE så det finns en rekke programmer og spill man kan installere. Synes du øreproppene som følger med ikke gir god nok lyd er det bare å plugge til det vanlige settet ditt. Med telefonen følger det nemlig med en adapter med mikrofon på.

 

Det er jo skjermen som er det desidert viktigste på denne telefonen ettersom den ikke har en eneste vanlig tast. Å bla i menyer går som en lek og man kan også ha på vibrasjon (du kan til og med stiller styrken selv) når man trykker på skjermen. Til den gamle modellen var det egen ”theme maker”, altså så man kunne lage egne temaer, det har ikke kommet enda så vidt jeg vet, men det tar nok ikke lange tiden før man kan velge og vrake i farger og ikoner.

 

Har dessverre ikke fått tatt en batteritest under samtale til mobilen sier takk for seg, men etter en dag med ca. 1 time samtale, 30 minutter mp3 samt noen sms må den lades hver dag.

 

Det følger med 1 GB minnekort som sagt når du kjøper den, men Neonode N2 skal støtte microSDHC som har en kapasitet på opptil 32 GB.

Det største man får kjøpt per dags dato er 4 GB, så minne burde ikke være noe problem. N2 støtter ActiveSync, det samme programmet som blant annet HTC sine telefoner benytter for å overføre filer til og fra telefonen. Siden jeg allerede hadde ActiveSync installert trengte jeg ikke gjøre noen ting. Bare å kople til telefonen og så er man klar til å dele kontakter eller bare kople den til for å overføre filer.

 

Kameraet er ikke noe å skryte av. Jeg er vant med Sony Ericsson sine telefoner med 2 MP som for eksempel K750 og W880. Denne greier ikke å stille opp mot disse to, men et ok kamera man kan bruke i nød. Kvalitetsmessig vil jeg plassere den mellom Nokia 5300 (1,3 MP) og Sony Ericsson W880.

 

Jeg synes det er befriende å ha en telefon som ikke alle og enhver har. Denne er det definitivt ikke så mange av ennå før eventuelt noen begynner å selge den over disk i Norge.

Vil du skaffe deg en må du bestille via Neonode.com. 439 Euro er det du må ut med for et eksemplar levert på døren.

 

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med min. Det er riktignok ikke en teknobombe, men til det kommer jeg til å få til anskaffelse av en HTC Kaiser. Til vanlig bruk holder denne i massevis for meg.

 

Karakter: 5

 

telefonearpluguw6.th.jpg

 

telefonforfrago6.th.jpg telefonbakfraal4.th.jpg

 

n2w8808800sdwm4.th.jpg fyrstikkeskejj3.th.jpg

 

statusskjermus2.th.jpg menyes2.th.jpg numbertodialcl1.th.jpg mp3spillerkt7.th.jpg mp3listehy6.th.jpg utforskerpt2.th.jpg

 

 

- Alle bilder er klikkbare

- Denne testen vil oppdateres med info rundt batteriet i løpet av noen dager

<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>(Beklager hvis det ble litt rotete og slikt)</span>

Endret av datating
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med du. Denne telefonen dekker behovene mine, samt at den er utrolig kjapp i responsen og tar ekstremt lite plass i lommen. Den er rett og slett utrolig behagelig å bruke. Jeg ble faktisk overrasket over skjermen i forhold til oppløsningen. Synes den gjør jobben veldig godt. At den ikke egner seg så godt til film bryr jeg meg mindre om da den uansett er for liten.

 

Alt i alt, helt enig med testen og karakteren din. :)

Lenke til kommentar
Okey. å 3500 etter toll/moms/frakt osv? Ikke verst;)

 

Har den norsk t9?

9376525[/snapback]

Ja, skal være inkl. VAT (mva) og har ikke fått noe krav om noe mer enn det som ble trukket når jeg betalte den hos Neonode.

 

Foreløpig har den ikke Norsk T9. Hvis den blir lansert i Norge så vil det komme en oppdatering med norsk språk og T9 som kan lastes ned.

Lenke til kommentar

Skjermen tåler ihvertfall langt mer enn på N1. Jeg har har den i lommen når jeg ikke bruker den, og ingen riper så langt. Vi får se hvordan det blir etterhvert. Det skal legges til at jeg naturligvis ikke har andre ting liggende i samme lomme.

 

EDIT: datating: ang. bildene dine. Har du full backlight på din N2? Eller på medium?

Endret av Snarph
Lenke til kommentar

Jeg må bare opplyse om et par ting her. Jeg ladet denne over natten til i dag, og jeg har brukt ca 1 t med mp3 og fiklet litt med den. 2-3 ringeminutter og 6-7 meldinger, men den har likevel allerede gått ned til 4/6 streker på batteriet, batterispenningen har også sunket fra 4,08V til 3,90V.

 

Det svakeste med denne mobilen er helt klart synkronisering. Jeg fikk ikke oppdaget den i win vistas allerede-installerte mobilsynk program. Det fungerer derimot med win xp sp2 og ActiveSync (merk, ActiveSync er ikke tilgjengelig for windows vista så vidt jeg vet, og krever Outlook (ikke express) for synkronisering av kontakter). Mobilen blir heller ikke oppdaget i Mac OS X (ei heller ikke avslått). Derfor har jeg måttet legge inn kontaktene mine manuelt.

 

Utover dette kan jeg bare snakke positivt om telefonen. Usannsynlig liten, mye mindre enn hva jeg hadde forestilt meg. Skjermen er klar og grei i menyene, og til film er 2" for lite til å se på uansett. Talekvaliteten er god, litt uvant å måtte snu telefonen for å snakke i den.

Lenke til kommentar
Det svakeste med denne mobilen er helt klart synkronisering. Jeg fikk ikke oppdaget den i win vistas allerede-installerte mobilsynk program. Det fungerer derimot med win xp sp2 og ActiveSync (merk, ActiveSync er ikke tilgjengelig for windows vista så vidt jeg vet, og krever Outlook (ikke express) for synkronisering av kontakter). Mobilen blir heller ikke oppdaget i Mac OS X (ei heller ikke avslått). Derfor har jeg måttet legge inn kontaktene mine manuelt.

9376949[/snapback]

 

Sync fungerer i Vista. Sitat fra forumet på redneo.com:

 

Ok...got a solution

 

Found it at the german board http://www.telefon-treff.de

 

The Mobile device center must have version 6.1xx. The version 6.0xx brings up the above mentioned error.

 

6.1 works nearly perfect. Had some problems with synching categories from Office 2007, but only for the first synching.

 

Now it works like a charme

 

Greetings from Cologne,

 

Arniebirdy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...