Gå til innhold

EA: ps3 dev tools sucks!

_KroSjefen_

Anbefalte innlegg

Skrevet

Liten åpenbaring frå EA som ikkje er så glad i verktøya for ps3..;)

A NASCAR developer on developing games for PS3:

“The truth is the PS3’s tools and the way it works just sucks. The truth is they are both virtually the same in terms of hardware when it comes to how powerful they are, maybe the PS3 has a few different things that makes it a bit more advance, and Sony has this idea that it is designed for optimal development but that’s a load of crap. In the last generation we would make the game for PS2 and then port it over to Xbox, but because Xbox was easier to develop for, we could actually enhance the title a little if we wanted to. The case with this generation is different, now we make the game for 360 first and then port it over to PS3, but we really don’t have the time to mess with how the PS3 works to really add to much more. It will change in the future, but for now it sucks.”

KILDE

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

EA er noen slappfisker, dem skylder på at dev tools er rævva, men dem klarer jo ikke programere spillene til 60fps engang.

Noe som gjør at dem ikke klarer og programere til 60 fps har vell kanskje noe med dev kit å si :innocent:

Endret av Zaleeeek
Skrevet (endret)
Lukter dere andre også noe rart her? Lukter litt som penger, skitene penger, microsoft penger?

Er ikke bare et team som har sagt at det er lett...

9372647[/snapback]

EA tjener pengene sine på å gi ut spillene sine på alle platformer. Som selskap har EA ingenting å tjene på å snakke dritt om en platform. Dette er en enkeltperson i et gigantselskap som uttaler seg. Ingen grunn til å være paranoid. Utviklere får ulik støtte av Sony og de jobber alle på forskjellige måter. Det betyr at utviklere vil ha forskjellig oppfatning av hvor lett/vanskelig PS3 er å programmere for.

Noen mener at PS3 er for vanskelig, andre mener det ikke er noe problem. Begge sider kan ha rett utifra de forutsetninger, ressurser og mål de har

Endret av Norse360
Skrevet (endret)
Lukter dere andre også noe rart her? Lukter litt som penger, skitene penger, microsoft penger?

9372647[/snapback]

Jeg begynner å bli litt lei av alle konspirasjonsteoriene om penger i omløp. Slutt med BSen.

Så til min kommentar. For det første:

Dette er forøvrig ikke en pressemelding fra EA som tittelen på emnet kan antyde. Det er en fyr fra nettstedet "Xbox Evolved" som påstår at en utvikler fra NASCAR har sagt det.

For det andre:

Slik er det med alle ting som er vanskelig å utvikle for, den/de som ikke behersker det kaller systemet for noe dritt. At 360 faktisk er et langt lettere system å utvikle for hjelper ikke akkurat på saken. Så jeg tenker personen syns det suger helt til den dagen han behersker det, om den dagen noen gang kommer. Slettes ikke uvanlig programmerer-intsilling.

Endret av Geofrank
Skrevet
...... now we make the game for 360 first ...... don’t have the time ........ to really add to much more. It will change in the future, but for now it sucks.”

KILDE

9372619[/snapback]

Altså han sier PS3 spillene er litt bedre enn 360 nå, men vil bli mye bedre i fremtiden. :hmm:

Skrevet

9372647[/snapback]

Jeg begynner å bli litt lei av alle konspirasjonsteoriene om penger i omløp. Slutt med BSen.

Så til min kommentar. For det første:

Dette er forøvrig ikke en pressemelding fra EA som tittelen på emnet kan antyde. Det er en fyr fra nettstedet "Xbox Evolved" som påstår at en utvikler fra NASCAR har sagt det.

For det andre:

Slik er det med alle ting som er vanskelig å utvikle for, den/de som ikke behersker det kaller systemet for noe dritt. At 360 faktisk er et langt lettere system å utvikle for hjelper ikke akkurat på saken. Så jeg tenker personen syns det suger helt til den dagen han behersker det, om den dagen noen gang kommer. Slettes ikke uvanlig programmerer-intsilling.

9372808[/snapback]

Nå skal det jo sies at denne nyheten ligner veldig på det Ubisoft gjorde for ikke lenge siden ved å gå ut og si at Ps3 ikke klarer å håndtere Ai-en i SC:C, deretter gikk Sony ut med en teori som påstått motbeviser det Ubisoft sa. Det er ikke til å legge under teppet at det er mye penger i omløp i spillverdenen og det at Ms betaler seg til en del goder er heller ingen nyhet. Jeg sier ikke at Sony er noe bedre, men hvis vi ser på det som har skjedd de siste månedene med tanke på hva Ms har gjort så ville dette ikke vært et usansynelig senario.

Jeg var kanskje litt rask ut med den uttalelsen(burde lest kilden, beklager :no: ).

Hva EA tjener penger på er ikke akkurat det jeg bryr meg høyest om, men dere sier at de har noe å tape på å gå ut å si noe sånt, noe som ikke innebærer noe logikk. Hvis EA ikke har noe å tjen på å lage eksklusive titler kan vi jo begynne å spørre oss selv hvorfor det i det hele tatt finnes eksklusive titler.

Vel det er ikke noe personlig. :thumbup: Bare det at dette begyner nesten å bli litt repetivt med at noen snakker dritt om Ps3 fordi de har en agenda.

Make games not lov... war! eh... :innocent:

Skrevet

Enda en utvilker som føyer seg i rekken av "vanskelig å utvikle til PS3". En av mange med andre ord. Har dette noe å si for videre utvikling av spill til PS3? Vil utviklere heller foretrekke å utvikle til X360 fremfor PS3?

EA er egentlig den utvikleren jeg hører mest på når det gjelder slike saker. De er mer komfortabel hvis de lager et spill og bruker mer eller mindre samme engien i 10 år med bare litt oppgradering her og der, og klasker på noen ekspansjonspakker i ny og ne og kaller det "nytt innhold" fremfor å lage nye spill.

Skrevet (endret)
Vil utviklere heller foretrekke å utvikle til X360 fremfor PS3?

9373143[/snapback]

Jeg tror ikke utviklere vil foretrekke å jobbe med 360 fordi det er lettere, jeg tror heller at exec's vil tvinge dem til å gjøre det fordi det går kjappere (siden er såpass kjent teknologi) og derfor er mer lønnsomt.

EA er egentlig den utvikleren jeg hører mest på når det gjelder slike saker. De er mer komfortabel hvis de lager et spill og bruker mer eller mindre samme engien i 10 år med bare litt oppgradering her og der, og klasker på noen ekspansjonspakker i ny og ne og kaller det "nytt innhold" fremfor å lage nye spill.

9373143[/snapback]

Jeg klarer ikke helt å se hvorfor dette gjør EA bedre til å uttale seg en andre som faktisk prøver å lage nye(!) spill.. EA's sine spill er som regel låst til et paradigme og blir der.

Da er det kommet enda en utvikler som snakker positivt om Ps3 og utvikling:

Kilde Er Valve til og med...

9373143[/snapback]

Jeg vet faktisk ikke om dette er så positivt.. det står ikke noe om hvordan 360 versjonen av disse div spillene kjører iforhold til 360 versjonen( som vistnok skulle bruke 94-95% av 360 sin kraft (( hvordan måler en egentlig det? :D))) og bare det faktum at den kjører utlukkende på PPE'n og ikke benytter seg av SPE'sene sier jo at de ikke akkurat har skjønt hvordan en drar nytte av CELL enda.

Endret av Swoofah
Skrevet

9373143[/snapback]

Jeg vet faktisk ikke om dette er så positivt.. det står ikke noe om hvordan 360 versjonen av disse div spillene kjører iforhold til 360 versjonen( som vistnok skulle bruke 94-95% av 360 sin kraft (( hvordan måler en egentlig det? :D))) og bare det faktum at den kjører utlukkende på PPE'n og ikke benytter seg av SPE'sene sier jo at de ikke akkurat har skjønt hvordan en drar nytte av CELL enda.

9373373[/snapback]

Det eneste det sier er vel at Ps3 har en god del ekstra kraft og ta av i motsettning til Xbox 360. Ikke at dette betyr bedre spill, men det er jo greit å vite at all kraften ligger der :p

Skrevet
En utvikler skal ikke klage, han skal finne løsninger. Makan til sutring.

9373617[/snapback]

Jeg tror nok EAs øverste prioritet er å bruke minst mulig penger på å tjene mest mulig.

Skrevet

9373143[/snapback]

9373373[/snapback]

Det eneste det sier er vel at Ps3 har en god del ekstra kraft og ta av i motsettning til Xbox 360. Ikke at dette betyr bedre spill, men det er jo greit å vite at all kraften ligger der :p

9373611[/snapback]

Japp, men den sier ingen ting om utviklingen og kjøring.. Kanskje PS3 versjonen er såvidt påbegynt og generelt kjører maks crappy?

Fåglane vet, jeg var bare at selve intervjuet var veldig dårlig..

Skrevet

NASCAR 08 ser rett og slett ut som dritt.

Jeg snakker ikke bare om PS3-versjonen, for de som trodde det. 360-versjonen ser ut som dritt det også. Demoen var helt forferdelig må jeg si.

Skrevet (endret)
En utvikler skal ikke klage, han skal finne løsninger. Makan til sutring.

9373617[/snapback]

Er vel riktig det, men jeg synes det er viktig at de gir klar beskjed om hva de mener, enten det gjelder overkomplisert arkitektur, diskkapasitet, minnebegrensinger etc.

Hva EA mener er faktisk ganske viktig, selv om jeg tviler på at denne person representerer EA som helhet med disse uttalelsene. De er faktisk verdens største spillselskap og hva de mener og foretar seg er rimelig viktig for industrien.

Sony, Nintendo og Microsoft er avhengig av at flest mulig programmerer spill for deres konsoller. Hvis verktøyene ikke er på plass eller arkitekturen er for komplisert kan det være medvirkende årsaker til at færre velger å satse på platformen. Det kan neppe være positivt. Det er ikke sikkert det er slik, men det er uansett ikke bra at PS3 får rykte på seg for å være for komplisert. Ingen røyk uten ild er det jo noe som heter....

Endret av Norse360

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...