Gå til innhold

Nå har jeg fullført Bioshock

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ja nå kom jeg da til slutten på dette spillet. Og jeg må si det er et av de beste første-personspillene som jeg har spillt på lang lang tid. Jeg hadde fin grafikk gjennom hele og lite med hakking. Litt noen steder da det ble mye action men ikke så mye at det stoppet meg fra og ta ut fiendene mine.

Lyden var dessverre en annen sak. På noen steder så kunne en lyd bryte ute en annen lyd for så og veksle mellom hver når jeg gikk fremover etc. Jeg tror ikke det var mangel på cpu eller ram da problemet var til stede uansett om jeg hadde alt under grafikk på medium eller high. Jeg kunne selvsagt ha stilt på lyden men den sto kun på stereo og er ikke like kravstort (antar jeg) som grafikken og alle tingene som ligger rundt i spillverdenen. Enten så er det lydkortet mitt eller så trenger de og patche dette spillet snart.

Men når det gjelder historien så overgår det mye annet. Dette var et FPS spill ja men med dybden til et adventure spill og med det lille hacking systemet, som lignet mye på det gamle Oil Imperium eller hva det nå het, hvor du har et inntak og uttak og masse biter med rør som du legger sammen slik at væsken renner fra inntaket till uttaket. Dette var en fin måte og gjøre det på.

Jeg skal ikke si noe om hva som skjedde igjennom historien i spillet men jeg kan si at jeg ble meget overrasket noen ganger og litt rørt når jeg så slutten. Selvfølgelig er det mulig at den slutten jeg fikk var preget av handlingene som jeg tok i løpet av spillet, noe jeg også antar den var. Jeg kan også si at det kan være verdt det og utforske litt selvom du har ting du må gjøre for og komme videre.

Dette spillet anbefales!

Om det er andre her som også har fullført spillet så vil jeg gjærne høre hva dere har og si om Bioshock.

EDIT: Systemet mitt er som følger:

Windows XP Professional SP2

Asus P5ND2-SE

Asus GeForce 7600GS 512MB (med Zalman C-900 vifte)

Geil 2 x 1.0 GB DDRII RAM 667 Hz

Pentium D Dual-Core 3.0 Ghz

M-Audio Fast Track Pro (USB-lydkort, egentlig til musikkinspilling etc.)

Endret av RougeAlien
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg merket ikke noe til lydproblemet du beskriver - hvis du bruker Steam, har du prøvd å "verify integrity of game files"? Har hørt at det skal hjelpe mot noen problemer med lyden.

Skrevet (endret)

Nei jeg har ikke kjøpt Bioshock gjennom Steam, selvom jeg også har steam. Jeg ville ha spillet i sin orginale pakke.

EDIT: Men dette var egentlig ikke enda en tråd for bugs i Bioshock da..

Ikke skriv hvis du ikke har noe og si om spillet i seg selv. Selvom jeg er takknemlig for all info om lydproblemene så vil jeg ikke gjør denne tråden til enda en kopi av de allerede eksisterende trådene der ute om nettopp bugs.

Endret av RougeAlien
  • 3 uker senere...
Skrevet

Kanskje litt gammel tråd å dra opp igen, men uansett. Fullførte Bioshock for en liten time siden, og er mektig imponert over hele greia :)

Skriver resten av posten som spoiler shit...

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Alle Little Sisters jeg fant i spillet, valgte jeg å redde....Det virker som at dette hadde en rimelig stor betydning på slutten, da du får hjelp av alle de små til å drepe Fontaine. Hvis man velger "Harvest" på alle jentene isteden, blir slutten av spillet veldig annerledes? Isåfall, hvor annerledes?
Skrevet

Stort sett enig med RogueAlien. Jeg hadde noen rare lydproblemer jeg også, vet ikke hvordan jeg løste det men jeg enablet CREATIVE EAX eller hva som står der, så funket det. Verdt å merke at jeg slutta å alt+tab'e med en gang jeg satt i gang spillet for å slippe å se de copyright-reglene hele tiden. Vet ikke hvilket av disse to tingene som gjorde lyden perfekt, men.

Hva jeg synes om slutten?

Vel, synes egentlig Fontaine var ganske lett å drepe. Tror ikke jeg brukte et eneste skudd på han, brukte kun telekinesis. Den "snille" slutten var ganske fin, kunne kanskje vært litt lenger den outroen men som Rogue sa, var litt rørende. Tenke på at søstrene har lidd seg igjennom Dr. Suchong's handlinger og vandret rundt der nede i mørket, så kommer redningen og de skaffer seg normale liv. Likte også slutten av outroen der Jack ligger i sykesengen, tatoveringen synes, og man ser tre jentehender.

Vil tro at den "slemme" slutten har noe med å gjøre at du tar over Rapture, ettersom en av søstrene tilbyr deg "nøkkelen" til Rapture, men du velger å dra hjem.

Kan bli spennende å se hva som skjer, 2K har sagt at dem ønsker å følge GTA-sporet, med en ny utgivelse cirka hvert tredje år.

Skrevet
Kanskje litt gammel tråd å dra opp igen, men uansett. Fullførte Bioshock for en liten time siden, og er mektig imponert over hele greia :)

Skriver resten av posten som spoiler shit...

Alle Little Sisters jeg fant i spillet, valgte jeg å redde....Det virker som at dette hadde en rimelig stor betydning på slutten, da du får hjelp av alle de små til å drepe Fontaine. Hvis man velger "Harvest" på alle jentene isteden, blir slutten av spillet veldig annerledes? Isåfall, hvor annerledes?

9491063[/snapback]

Forøvrig kan de alternative sluttene sees på YouTube for de som er interesserte..

• 2 uker senere...
Skrevet

hvor bra fps tror dere jeg kan få på bioshock?

System:

amd athlon 64 3700+

2 gb ram 400mhz dual

geforce 7600GS 512mb silence

MSI Diamond mainboard.

thnks!:D

Skrevet

Vel, jeg hadde rundt 30 med alle grafiske innstillinger på fullt. Hadde 7800GTX og AMD Athlon X2 4400+. Kjøpte 8800GTS 640MB og spillte med 70-100 FPS.

Tror ikke du kan forvente noe bedre enn 30 ihvertfall.

Skrevet

Jeg har så vidt prøvd Bioshock på en kompis' pc. Og det gav mersmak. Har dessuten i lang tid vurdert å kjøpe ny pc, men vil gjerne at PC-en skal kunne kjøre Bioshock.

Noen som vett om dette holder?

Produktbeskrivelse HP Pavilion Media Center dv9550eo Entertainment - Core 2 Duo T7300 2 GHz - 17" TFT

Anbefalt bruk Hjemmebruk

Dimensjoner (BxDxH) 39.6 cm x 28.5 cm x 4.2 cm

Vekt 3.6 kg

Plattformteknologi Intel Centrino Duo

Systemtype Notebook

Innebygde enheter Stereohøyttalere, trådløs LAN-antenne, Bluetooth-antenne

Innebygd sikkerhet Fingeravtrykksleser

Prosessor Intel Core 2 Duo T7300 / 2 GHz ( Dual-Core )

Cache-minne 4 MB - L2 Cache

RAM 4 GB (installert) / 4 GB (maks.) - DDR II SDRAM ( 2 x 2 GB )

Kortleser 5 i 1

Harddisk 160 GB - Serial ATA-150 - 5400 opm

Harddisk (nr. 2) 160 GB - Serial ATA-150 - 5400 opm

Optisk lagring DVD±RW (+R dobbeltlag) / DVD-RAM med LightScribe Technology

Skjerm 17" TFT aktiv matrise 1440 x 900 ( WXGA+ )

Grafikk-kontroller v256 MB

Lydutgang Lydkort

Telekommunikasjon Fax / modem - 56 kbps

Nettverkstilknytning Nettverksadapter - Ethernet, Fast Ethernet, Bluetooth, IEEE 802.11b, IEEE 802.11a, IEEE 802.11g, IEEE 802.11n (draft)

Trådløs NIC Intel Wireless WiFi Link 4965AGN

Notebook-kamera Integrert

Inn-enhet Tastatur, touchpad, QuickPlay

Batteri Litiumion

Operativsystem Microsoft Windows Vista Home Premium

• 1 måned senere...
Skrevet

Og da var jeg ferdig med Bioshock. Herlig spill. Faktisk et av de beste singeplayer spillene jeg har spilt. Anbefales på det varmeste! Jeg har kost med skikkelig med det de siste ukene.

Gjest Slettet+981287349
Skrevet
Jeg har så vidt prøvd Bioshock på en kompis' pc. Og det gav mersmak. Har dessuten i lang tid vurdert å kjøpe ny pc, men vil gjerne at PC-en skal kunne kjøre Bioshock.

Produktbeskrivelse HP Pavilion Media Center dv9550eo Entertainment - Core 2 Duo T7300 2 GHz - 17" TFT

Anbefalt bruk Hjemmebruk

Dimensjoner (BxDxH) 39.6 cm x 28.5 cm x 4.2 cm

Vekt 3.6 kg

Plattformteknologi Intel Centrino Duo

Systemtype Notebook

Innebygde enheter Stereohøyttalere, trådløs LAN-antenne, Bluetooth-antenne

Innebygd sikkerhet Fingeravtrykksleser

Prosessor Intel Core 2 Duo T7300 / 2 GHz ( Dual-Core )

Cache-minne 4 MB - L2 Cache

RAM 4 GB (installert) / 4 GB (maks.) - DDR II SDRAM ( 2 x 2 GB )

Kortleser 5 i 1

Harddisk 160 GB - Serial ATA-150 - 5400 opm

Harddisk (nr. 2) 160 GB - Serial ATA-150 - 5400 opm

Optisk lagring DVD±RW (+R dobbeltlag) / DVD-RAM med LightScribe Technology

Skjerm 17" TFT aktiv matrise 1440 x 900 ( WXGA+ )

Lydutgang Lydkort

Telekommunikasjon Fax / modem - 56 kbps

Nettverkstilknytning Nettverksadapter - Ethernet, Fast Ethernet, Bluetooth, IEEE 802.11b, IEEE 802.11a, IEEE 802.11g, IEEE 802.11n (draft)

Trådløs NIC Intel Wireless WiFi Link 4965AGN

Notebook-kamera Integrert

Inn-enhet Tastatur, touchpad, QuickPlay

Batteri Litiumion

Operativsystem Microsoft Windows Vista Home Premium

Operating Systems:

Windows XP (with Service Pack 2) or

Windows Vista

Minimum System Requirements:

CPU: Pentium 4 2.4GHz Single Core processor

System RAM: 1GB

Video Card: Direct X 9.0c compliant video card with 128MB RAM (NVIDIA 6600 or better/ATI X1300 or better, excluding ATI X1550).

Sound Card: 100% direct X 9.0c compatible sound card

Hard disc space: 8GB free space

Recommended System Requirements:

CPU: Intel Core 2 Duo processor

System RAM: 2GB

Video card:

DX9: Direct X 9.0c compliant video card with 512MB RAM (NVIDIA GeForce 7900 GT or better)

DX10: NVIDIA GeForce 8600 or better

Sound Card: Sound Blaster® X-Fi™ series (Optimized for use with Creative Labs EAX ADVANCED HD 4.0 or EAX ADVANCED HD 5.0 compatible sound cards)

Important Note: Game requires Internet connection for activation

nå kan du sammenligne :D

Skrevet

...

Virker som om PC-en din bare har en integrert grafikk-kontroller og da vil ytelsen reduseres betraktelig. Dersom du ønsker å spille litt tyngre spill som f.eks. BIOSHOCK så anbefales bærbare med GeForce Go eller ATI Mobility GPU'er (slike bærbare koster som regel noen tusen kroner ekstra, men er verdt det dersom du spiller en del FPS-spill). Ellers ser det ut til at du har nok minne og CPU-kraft.

• 1 måned senere...
Skrevet

Mulig det er meg som er gammeldags, men jeg synes rett og slett Bioshock ble for grovt. Og da tenker jeg ikke på alle de perverterte folkene man møter og mengden gore i spillet, men det faktumet at barn dør i det. Det var over min personlige grense i hvertfall.

Skrevet

Jo men du kan jo redde alle barna i det også da. Det gir ihvertfall en bedre følelse. Men jeg er enig i at det var litt ubehagelig med disse små jentene i spillet. Jeg har bare reddet dem gjennom hele spillet for jeg tror ikke jeg har samvittighet til og "høste" dem, ikke en engang.

Ellers synes jeg spillet var/er kjempebra. Ikke skulle det særlig rå hardware til og kjøre det bra heller.

Skrevet

Definitivt verdt alle kronene.

Ventet lenge på dette spillet, og var det første jeg kjøpte på en god stund. Var også et av få spill jeg faktisk gjennomførte. Nå sitter jeg her og vurderer å starte det opp igjen. Spillet kan anbefales av omgivelsene og stemningen alene! Det er vakkert, men samtidig dystert.

Historien er tragisk og troverdig, noe som gir pågangsmot til å fullføre. Og det er verdt det!

Slutten er gripende, men samtidig må jeg innrømme at jeg forventet meg mer video etter fullførelse. Etter alle timene med mørkhet, små søstre og store fedre, så ville jeg ha mer lagt i fanget mitt. Noe jeg kunne nyte uten anstrengelser. Spillet falt ikke stort i verdi på grunn av dette, men det lå i bakhodet mitt i noen timer etterpå.

Tror jeg skal starte opp igjen ved ukeslutt, da tilleggspakken med ekstra plasmider og diverse gis ut til nedlasting. Da blir det eventyr i Rapture på vanskeligste nivå, med et par ekstra gavepakker i hendene til fiendene mine.

Det er en grunn til at dette spillet fikk så gode anmeldelser som det gjorde, og videosekvensen som viser din nedstigning til undervannsbyen er verdt full pott alene.

Har du ikke prøvd dette spillet enda, så løper du ned til din lokale spillforhandler i løpet av uka og kjøper deg det, innstallerer det og venter på ekstramaterialet som skal komme. Du vil ikke angre :thumbup:

Skrevet

Jeg har ikke hørt noe om dette ekstramaterialet du snakker om. Er det da kun til nedlastning? Jeg håper ikke det hvis det koster penger så vil jeg helst ha det i et fysisk cover og dvd-rom.

Hvis det er mulige mods som kommer så er jeg første til -mølla- men det ser dårlig ut foreløpig.

Skrevet (endret)
Mulig det er meg som er gammeldags, men jeg synes rett og slett Bioshock ble for grovt. Og da tenker jeg ikke på alle de perverterte folkene man møter og mengden gore i spillet, men det faktumet at barn dør i det. Det var over min personlige grense i hvertfall.

Det er du som er grov, om du velger å høste inn småjentene. Spillet gir deg bare friheten til å gjøre det. Samme gjelder virkeligheten. Du har friheten til å gå rundt å drepe barn der også, men gjør du det så er det du som er skyld i det, ikke omverdenen. Du har ansvar for dine egne handlinger.

Endret av Looper87
Skrevet

Det er du som er grov, om du velger å høste inn småjentene. Spillet gir deg bare friheten til å gjøre det. Samme gjelder virkeligheten. Du har friheten til å gå rundt å drepe barn der også, men gjør du det så er det du som er skyld i det, ikke omverdenen. Du har ansvar for dine egne handlinger.

I forhold til å høste jentene har man valget selv ja, og jeg valgte å la være. Men tenkte mer på de gangene man møter på massakrerte familier, eller i en av de siste sekvensene i spillet (les spoileren hvis du har gjennomført). Var der jeg stoppet. Jeg spiller spill for å bli underholdt og ha det gøy, ikke for å bli deprimert og kvalm. Tragedier med der barn er innvolvert får man nok av når man setter på nyhetene, og jeg mener at det er der det hører hjemme og at det er i overkant å gjøre underholdning ut av det. My two cents...

Mot slutten skal man jo som "Big Daddy" eskortere jentene rundt hvor det flere ganger kommer folk og angriper dem. Her har du ikke så mye valg om de skal dø eller ikke på de høyere vanskelighetsgradene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...