Gå til innhold

HP Mobile Workstation 8510w

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen som vet hvorfor 8510w er priset så utrolig høyt?

Utfra spesifikasjonene ser jeg ikke helt hva som kan forsvare en pris på rett over 20k. Høyoppløst skjerm og heftig cpu, men er det noe mer?

9502745[/snapback]

Sjekk prisguiden:

Prisguide 8510w

Amentio har den til 17228,- og det er en riktig pris, synes nå jeg. En pris på over 20.000kr må være feil.

Det som er "noe mer" på disse maskinene er at det er business maskiner som er er bygd for å tåle aktivt bruk. Har en HP nw8000 som har rundet 41 måneders svært aktivt bruk, tatt opp og ned av sekken minst 2000 ganger i denne perioden og transportert daglig. Antall brukstimer blir et stort tall. Ikke noe er utslitt eller har blitt skiftet ut så langt pga. at det har blitt ødelagt, tom. skjermhengslene er tighte... Har skiftet ut CPU'en til 2.0GHz. byttet DVD-Combo driven til en DVD-RW og oppgradert til 1,5GB med RAM.

På 8510w, så får du i tillegg en ledig RAM slot på kjøpet (1*2GB er montert), 7200rpm disk og en bra dedikert grafikkløsning + 3 års garanti.

Nevnte nw8000 kostet 24.000,- i februar 2004, den gangen tilsvarende state-of-the-art med 1.7GHz P-M, 15" UXGA, ATI FireGL, 512MB minne, 60GB HD og DVD-Combo drive... Og det var billig i forhold til tilsvarende IBM Thinkpad! Så det er ikke tvil om at gode laptop'er har blitt mye billigere.

Er leveringsproblemer på laptops i hele bransjen nå om dagen Er spesielt snakk om materiale brukt i skjermene. Gjelder også visse harddisker / CD drev faktisk.

http://www.idg.no/bransje/bransjenyheter/article64364.ece

Kan kanskje forklare noe. Dette gjelder alle de store leverandørene, selv om Dell kanskje har blitt rammet ekstra hardt.. de sliter rett og slett om dagen.

Quadro FX 1600M tilsvarer en 8700M, så det bør jo kunne dra noen spill? Forventer ikke at dette skal være ideelt til Bioshock, men burde ikke WoW gå greit?

9511006[/snapback]

Driverne for Quadro er vel ikke spesielt godt egnet for spill, men mener å ha lest at man kan installere vanlige Geforce drivere (via. et hack?), for å kunne bedre spillytelsen.

8510W utsatt til 04.10, men versjonen med XP er på "Fjernlager (2-4 dager)". :-(

9511513[/snapback]

Noen som vet hva HP-sliter med om dagen? Begynner å gå DELL en høy gang.... min 8710w (bestillt 30 aug eller der omkring) som først var forventet 14.09 er nå utsatt til 17.10! Noe som selvsagt er helt uaktuellt...

...problemet er bare at det ikke er så mange alternativer...

Olav

Endret av olav1974
Noen som vet hva HP-sliter med om dagen? Begynner å gå DELL en høy gang.... min 8710w (bestillt 30 aug eller der omkring) som først var forventet 14.09 er nå utsatt til 17.10! Noe som selvsagt er helt uaktuellt...

9512212[/snapback]

Pussig. Jeg bestilte den 31.8, og fikk en leveringsendring den 5.9, som fortalte at levering ble utsatt til 19.9. Nå er den endret til 26.9, mens den er 17.10 for nye ordrer. Har du 17.10 på ordrestatusen din?

9512212[/snapback]

Pussig. Jeg bestilte den 31.8, og fikk en leveringsendring den 5.9, som fortalte at levering ble utsatt til 19.9. Nå er den endret til 26.9, mens den er 17.10 for nye ordrer. Har du 17.10 på ordrestatusen din?

9512491[/snapback]

Ved nærmere ettersyn så ser jeg at jeg har 26.09 på ORDRESTATUSEN jeg også. Som du sier er det 17.10 i nettbutikken nå. Jeg har hatt lignenede utvikling som deg. 14.9->19.09->26.09. Det skal nevnes at det ved flere anledninger har vært forskjell på ordrestatusen og nettbutikken, bla ble ordrestatusen stående på 19.09 en fram til i dag på tross av at datoen i butikken lenge var 25.09. Hmm....

Vet ikke helt hva dette skal bety. Det kan tyde på at de har et parti på vei inn rundt 26.09. Men klok av skade forsøker jeg og ikke bli for håpefull. Sannsynligvis er det vel bare en feil i systemet som ikke fanger opp siste tilgjengelige infomasjon i ordrestatusen.

Fryktelig irriterende dette. HP responderer ikke i det hele tatt. MPX har så langt ikke gitt noen fullgode svar, men jeg ha da heller ikke gitt dem mye tid på min siste henvendelse. Vi får se.

Olav

:no:  Bestillte min 30.08 er nå utsatt til 4.10 (som fortsatt er usikkert). Hadde jo tenkt å bruke den dette skoleåret...

9516710[/snapback]

Som sagt, Amentio har den på lager. Både med XP og Vista.

Distributøren GNT har den også inne, så jeg antar flere aktører i Prisguiden burde kunne skaffe den rimelig kjapt.

Sliter rett og slett med tilgang på ulike komponenter. Det gjelder skjerm, harddisk og cd-drev spesielt. Det jeg har blitt fortalt.

9512391[/snapback]

Kan ikke skjønne annet enn at det er skjerm som er problemet. Ettersom Amentio har mange 8510w på lager, men ingen 8710w, må det nesten være skjermer som er problemet - ettersom det ikke er noe annet som skiller disse fra hverandre. Kan selvfølgelig være numpad-taster, men det virker mindre sannsynlig...

Sliter rett og slett med tilgang på ulike komponenter. Det gjelder skjerm, harddisk og cd-drev spesielt. Det jeg har blitt fortalt.

9512391[/snapback]

Kan ikke skjønne annet enn at det er skjerm som er problemet. Ettersom Amentio har mange 8510w på lager, men ingen 8710w, må det nesten være skjermer som er problemet - ettersom det ikke er noe annet som skiller disse fra hverandre. Kan selvfølgelig være numpad-taster, men det virker mindre sannsynlig...

9518127[/snapback]

Kan også ha noe med hva HP prioriterer... Leveringsdatoene er ikke så langt fra hverandre nå. Begge var vel rimelig kraftig forsinket i forhold til antatt levering?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...