Gå til innhold

HP Mobile Workstation 8510w


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ser at de har oppdatert prisene på 8510w, den koster nå 10500. Vurderer å legge inn bestillingen på nytt, evt høre om jeg kan få ny pris...

9635666[/snapback]

 

 

det er jo latterlig hvis vi ikke for den nye prisen, jeg sitter her med ekstra utstyr jeg ikke kan bruke. bestilte min pc 28 august, og bestilte ekstrautstyr\minne den 30 august, har fått dette for 1 måned siden, kan ikke sjekke om det er i orden eller noe.

 

har nå ventet i over 1 mån på pc. så skal de ihverfall gi meg den nye prisen...

 

men der er noe jeg ikke skjønner.. der er en annen 8510w med akkurat de samme specs. som koster 17636,- det som er forskjellen er varenr. den vi har bestillt har varenr GC114EA-HP. den andre har varenr GC114EA#ABN. noen som vet hva det etter pc nummeret er?

Lenke til kommentar
det er jo latterlig hvis vi ikke for den nye prisen, jeg sitter her med ekstra utstyr jeg ikke kan bruke. bestilte min pc 28 august, og bestilte ekstrautstyr\minne den 30 august, har fått dette for 1 måned siden, kan ikke sjekke om det er i orden eller noe.

 

Skal ikke se bort i fra at du da må kanselere ordren, og så bestille på nytt... Butikken har mest sannsynlig bestilt din vare med gammel pris til seg selv også.

Lenke til kommentar

Jeg tviler på at butikken må ta inn de gamle ordrene til fullpris. Selv om maskinene uansett er ett røverkjøp, så synker jo verdien på de hele tiden. Og HP kan vel ikke fakturere mpx for hva en vare kostet for mange måneder siden fordi man har hatt leveringsproblemer. Jeg synes i alle fall det høres rart ut..

 

 

edit: nå har de selvsagt satt opp prisene igjen.

Endret av un0kai
Lenke til kommentar

 

edit: nå har de selvsagt satt opp prisene igjen.

9640157[/snapback]

 

 

latterligt, jeg ringte i morges og spurte om jeg ville få den nye prisen, da sa de jeg måtte i såfall stille meg bakerst i køen. fordi de hadde kjøpt inn parti 1 til den og den prisen. og grunnen til den nye prisen var at det neste partiet var billigere.- så spurte jeg om hvis jeg kjøpte et produkt og de brukte 6 måneder på å levere dette, og prisen var blitt satt ned mange ganger i løpet av denne tiden,skulle jeg fremdeles betale prisen for 6 måneder siden. han ble sur og sa min bestilling var en historisk pris eller noe sånt og den måtte jeg forholde meg til. så spurte jeg om jeg skulle ringe hp og fortelle om deres måte og forholde seg til kundene på. og det sa han jeg bare måtte gjør i en enda surere tone. så de har vel satt opp prisen igjen til de har fått ut dette såkalte første parti... latterligt

Lenke til kommentar

 

edit: nå har de selvsagt satt opp prisene igjen.

9640157[/snapback]

 

 

latterligt, jeg ringte i morges og spurte om jeg ville få den nye prisen, da sa de jeg måtte i såfall stille meg bakerst i køen. fordi de hadde kjøpt inn parti 1 til den og den prisen. og grunnen til den nye prisen var at det neste partiet var billigere.- så spurte jeg om hvis jeg kjøpte et produkt og de brukte 6 måneder på å levere dette, og prisen var blitt satt ned mange ganger i løpet av denne tiden,skulle jeg fremdeles betale prisen for 6 måneder siden. han ble sur og sa min bestilling var en historisk pris eller noe sånt og den måtte jeg forholde meg til. så spurte jeg om jeg skulle ringe hp og fortelle om deres måte og forholde seg til kundene på. og det sa han jeg bare måtte gjør i en enda surere tone. så de har vel satt opp prisen igjen til de har fått ut dette såkalte første parti... latterligt

9641496[/snapback]

 

Dette er helt vanlig praksis, og ærlig talt ser jeg ikke noe feil i det. Bortsett fra at fyren ble sur. Han kunne forklart deg det bedre.

Lenke til kommentar
Jeg tviler på at butikken må ta inn de gamle ordrene til fullpris. Selv om maskinene uansett er ett røverkjøp, så synker jo verdien på de hele tiden. Og HP kan vel ikke fakturere mpx for hva en vare kostet for mange måneder siden fordi man har hatt leveringsproblemer. Jeg synes i alle fall det høres rart ut..

 

 

edit: nå har de selvsagt satt opp prisene igjen.

9640157[/snapback]

 

Jo, slik fungerer det i det markedet der. Når man bestiller noe, så er det prisen der og da som gjelder.

Lenke til kommentar

Jo, men i praksis er det en sannhet med modifikasjoner. Jeg så nettopp at MPX la ut et parti 1000,- med levering en uke FØR partiet som kostet en tusenlapp mer.

 

Man har fortsatt angrerett på kjøpet, og kan derfor sende tilbake en maskin som er mottatt, for deretter å bestille en fra det billigere partiet - men det vil selvfølgelig være dårlig gjort ovenfor butikken, som da blir sittende igjen med en maskin fra et dyrt parti som i tillegg må selges brukt (hvis den da er brukt).

 

For å unngå å havne i en slik situasjon, kan butikken gå med på å senke prisen.

Lenke til kommentar

Sitter her med min 8510w 2.40Ghz, 120gb 7200 rpm, 4gig ram med NVIDIA Quadro FX 570M. Vista Business.

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/no/no/sm/WF...8-80542166.html

 

Har hatt den i ca 1 måned nå, og må si jeg er ekstremt fornøyd!

Er så og si umulig å høre at PC-en går selv når den jobber på max, og den er utrolig rask.

Den blir veldig varm når man jobber hardt med den, men å surfe på nettet og msn, da er PC-en helt kjørlig, med unntak midt på der ramen sitter. Alle drivere man trenger er ferdig installert, og om man skulle trenge det så ligger alt på hjemmesidene til HP. Skjermkortet har UTROLIG bra ytelse! Har prøvd det på så og si alle de nyeste spillene med maks grafikk og er fortsatt ikke skuffet blitt skuffet. Den er også utrolig lett og liten, iht specs. man har 3 valg når det gjelder batteri og det er Low, HP optimalisert, og High, på low får man rundt 4timer og halv time levetid men da hakker det bare man skal åpne vg.no :p . på HP optimalisert får man rundt 3timer og det funker fint å spille spill osv, og High da får man jo full ytelse av PC-en, og da har man nesten 3 timer. Ihvertfall det som står når man åpner batterimenyen.

anbefaler på det sterkeste til å kjøpe en dockingstasjon eller et ekstra batteri som man har under laptopen så det kommer til luft. PC-en er litt vanskelig når det gjelder å koble til et trådløst nettverk, men det er vel kanskje vista som tuller.

15,4" WUXGA+ (1920 x 1200 oppløsning) funker som en drøm.

Beste laptopen jeg noen gang har hatt og etter jeg kjøpte den har jeg ikke brukt min stasjonære. Utrolig bra kjøp om man har nok penger. (betalte rundt 20k for min) :w00t:

Endret av Khelge
Lenke til kommentar

Da var min maskin endelig i hus. Generellt sett så er jeg vel fornøyd, men tastaturet mitt var helt grusomt. Jeg lurer egentlig på om jeg har fått en mandagsmodell, så det hadde vert flott med tilbakemeldinger fra andre. Problemet mitt er at tastaturet gir helt vannvittig etter (flere mm) når jeg trykker på venstre siden. Det er litt på høyre siden også, men ikke like ille.

 

Jeg lurer også litt på om flere legger merke til forandringer i skjermbildet når man tar i skjermlokket, jeg får litt uroligheter litt opp og til høyre bare jeg tar i skjermlokket, sånn bortsett fra dette så klarer jeg ikke fremfrovosere slike forstyrrelser uten å bruke mye makt, så det virker litt rart at det kommer frem så lett akkuratt på ett punkt. Nesten så jeg er litt redd for at det er noe feil med min maskin her også..

 

Noen andre som har samme erfaringer som meg? :hmm:

Lenke til kommentar

Har også fått min pc, installert en 1 gig ekstra minne, og en travel battery, så nå er alt oppe å går, syns det er litt smålig at de ikke kunne laget recovery disker, at du må gjør dette selv, men det er vel sånt nå...

 

jeg har aldri eid en bærebar selv før, men har jo sett en del, og må si meg ganske fornøyd med denne, men oppløsningen er jo helt enorm på denne, gått jeg ikke begynner å se dårlig da hadde jeg slede med denne..

 

en annen ting er dette travel batteriet, genialt med ekstra batteritid, men at de har plassert dette luftehullet på undersiden sånn at batteriet dekker det til er jo litt merkelig,

 

unokai.. mitt tastatur gir ikke etter i det hele tatt på venstre side, men litt helt til høyre.og har ikke lagt merke til noe forandringer i skjermbildet når jeg tar i lokket.

 

er veldig fornøyd, har ikke fått testet den helt ennå, akkurat ferdig med å oppdatere windows, så nå skal jeg kose meg... :)

Lenke til kommentar

Har også fått kikket litt på PC-en nå, men!

Har oppdaget noen "flekker" på skjermen, noen som kan hjelpe meg med hva det kan være ? PC-en har ikke vært borti noe spisst, og merkene virker nesten for konsentrerte til å være noe slikt også?!

(bildene er tatt med k810i, så ikke veldig bra kvalitet, skal prøve å få noen med bedre kvalitet i morra.

post-10043-1192473393_thumb.jpg

post-10043-1192473426_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hva dere mener med at tastaturet gir etter, er det tastene eller selve tastaturet som gir etter? På min (8710w) er det ingen av delene som gir etter, og ingen forandringer i skjermbildet.

Hele tastaturet gir etter, det virker som om det kun er jeg som er plaget med det dog.. :(

 

Har også fått kikket litt på PC-en nå, men!

Har oppdaget noen "flekker" på skjermen, noen som kan hjelpe meg med hva det kan være ? PC-en har ikke vært borti noe spisst, og merkene virker nesten for konsentrerte til å være noe slikt også?!

(bildene er tatt med k810i, så ikke veldig bra kvalitet, skal prøve å få noen med bedre kvalitet i morra.

Det ligner litt på en flekk jeg har hatt på min nc6400, er det på en måte baklys som kommer gjennom? hvis du dytter i skjermlokket, kommer det da forandringer i skjermbildet der disse flekkene er?

 

Jeg er litt irritert nå, litt av grunnen til at jeg kjøpte ny pc var fordi jeg ble irritert over den flekken på min gamle.. Nå har jeg selvsagt bare fått 3nye problemer. Jeg har nemlig også funnet ut at kabinettet knirker/er litt løst under håndleddene helt i fremkant. Det er utrolig irriterende å kjøpe en toppmodell å måtte sitte å irritere seg over slike småting som dette. tastaturet og knirkinga skal jeg nok klare å fjerne selv, men skjermen blir det nok vanskelig å gjøre noe med..

Lenke til kommentar
Det ligner litt på en flekk jeg har hatt på min nc6400, er det på en måte baklys som kommer gjennom? hvis du dytter i skjermlokket, kommer det da forandringer i skjermbildet der disse flekkene er?

 

Kan se litt forandring kanskje, men ikke mye. Men, kan jo virke som det er baklys som kommer igjennom, merker jo ingenting når det er hvitt eller lysere farger...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...