Gå til innhold

HP Mobile Workstation 8510w


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
:no:  Bestillte min 30.08 er nå utsatt til 4.10 (som fortsatt er usikkert). Hadde jo tenkt å bruke den dette skoleåret...

9516710[/snapback]

 

Som sagt, Amentio har den på lager. Både med XP og Vista.

Distributøren GNT har den også inne, så jeg antar flere aktører i Prisguiden burde kunne skaffe den rimelig kjapt.

9517058[/snapback]

 

 

men amentio har ikke denne PC-en til 12000 kroner, men det har mpx igjennom uninett

Lenke til kommentar
Noen som vet hva HP-sliter med om dagen? Begynner å gå DELL en høy gang.... min 8710w (bestillt 30 aug eller der omkring) som først var forventet 14.09 er nå utsatt til 17.10! Noe som selvsagt er helt uaktuellt...

9512212[/snapback]

Pussig. Jeg bestilte den 31.8, og fikk en leveringsendring den 5.9, som fortalte at levering ble utsatt til 19.9. Nå er den endret til 26.9, mens den er 17.10 for nye ordrer. Har du 17.10 på ordrestatusen din?

9512491[/snapback]

 

OK - en liten oppklaring fra MPX:

 

"I ditt tilfelle er du reservert til det innkjøpet som er beregnet levert den

26/09-2007. Det innkjøpet som er ventet inn den 17/10-07 er lagt etter det innkjøpet som du er reservert på."

 

Altså er det i alle fall et visst håp mot slutten av måneden. Det samme burde altså gjelde deg om du har bestillt fra MPX...

 

Olav

Lenke til kommentar
Hvordan går det med leveringen din Olav? På ordren min står det fortsatt 25.9 (i dag) med rødt, som er en ubekreftet dato. De burde vel snart være i stand til å få bekreftet denne datoen hvis den er beregnet levert i morgen.

 

Har du vært i kontakt med MPX igjen?

9569783[/snapback]

 

Hei!

 

Situasjonen er nøyaktig den samme her. Vi får se i løpet av dagen og morgendagen hva som skjer. Jeg har ganske godt håp om at den må være på vei til MPX omtrent akkurat nå - men dette VET jeg ikke da jeg ikke har vært i kontakt med dem igjen.

 

Ser også at neste "ladning" som en stund var ventet til 17.10 først ble endret til 26.09 og nå endret til i begynnelsen av oktober. Så det virker som situasjonen er litt uoversiktlig...

 

Men jeg tenker at om MPX faktisk venter inn ett parti før det partiet som er ventet helt i begynnelsen av oktober, så må det nå være på vei snart.

 

Jeg venter til torsdag, hvis ikke det er noen avklaring til da tar jeg kontakt med MPX, og om de da ikke kan komme med en bekreftet (evt worst case) dato så legger jeg inn en bestilling hos DELL...så avbestiller jeg den som er senest. Begynner å bli LEI!!

 

Mvh Olav

Lenke til kommentar

jeg tok kontakt med hp anngående mpx og 8510w, dette er svaret jeg fikk på mail

 

 

Hei!

 

 

 

Dessverre ingen opplysende oppdateringer, det ser ut til at maskinen er holdt tilbake til i midten av oktober og vil være å få i slutten av oktober. Jeg kan dessverre ikke gjøre noe med dette, men jeg beklager det.

 

 

 

Mvh

 

 

 

HP v/Lill

 

Lenke til kommentar
...og da ble 8710w flyttet til 2.10, som også er en ubekreftet dato. Er det noen som overhodet har sett en 8710w i Norge?

9577676[/snapback]

 

Har kun hatt fingerne på en 8710p, w vet jeg ikke om har vært ute ennå. Venter selv, hadde dato 24/9 fra Scribona, men den har plutselig blitt ubekreftet...

9577767[/snapback]

 

Jeg tok kontakt med HP ang 8710w og der ble det sagt (som med 8510w nevnt over):

 

"HP har vært åpne om leveringsproblemer til alle distributører, så jeg vet ikke hva du har blitt fortalt av andre.

 

Det er generelt leveringsproblemer i bransjen nå og det er bare å beklage på det sterkeste at ventetiden er lang.

 

Maskinen kan man vente seg å være i butikk i slutten av oktober.

 

Mvh HP v/Lill"

 

Jeg konkluderer bare med at et eller annet sted er det FRYKTELIG dårlig kommunikasjon ... merkelig å operere med leveringsdatoer over en måned før produsenten forventer den klar for salg ...

 

Til trådstarter: Vet at denne tråden ble startet mtp 8510w, men siden dette har begynt å gjlede HP's leveringsproblemer på disse maskinene så håper jeg du ikke tar det ille opp at vi også diskuterer 8710w ;)

 

Olav

Lenke til kommentar

Når dette ses i sammenheng med denne artikkelen, blir jo dette helt meningsløst:

 

http://www.digi.no/php/art.php?id=39811

 

I motsetning til flere andre PC-leverandører har ikke HP hatt vesentlige problemer med sen leveranse, selv med nesten 50 prosent vekst. Hamre antyder i høyden to uker for sen leveranse, og bare noen få kunder skal være rammet.

Jeg bestilte i august, og ventetiden min blir nærmere to måneder hvis denne ikke kommer før i slutten av oktober. Såpass nye komponenter taper seg fort i pris på to måneder, og T7800 er allerede 25$ billigere enn T7700 i USA - forstå det den som kan...

Lenke til kommentar
Når dette ses i sammenheng med denne artikkelen, blir jo dette helt meningsløst:

 

http://www.digi.no/php/art.php?id=39811

 

I motsetning til flere andre PC-leverandører har ikke HP hatt vesentlige problemer med sen leveranse, selv med nesten 50 prosent vekst. Hamre antyder i høyden to uker for sen leveranse, og bare noen få kunder skal være rammet.

Jeg bestilte i august, og ventetiden min blir nærmere to måneder hvis denne ikke kommer før i slutten av oktober. Såpass nye komponenter taper seg fort i pris på to måneder, og T7800 er allerede 25$ billigere enn T7700 i USA - forstå det den som kan...

9578783[/snapback]

 

 

Hehe... jepp. Leste akkurat det samme og sendte denne Lill ved HP en link ;)

 

Olav

Lenke til kommentar

Snakket akkurat med den distributøren som jeg har min 8710w i bestilling hos, og den batchen jeg "tilhørte" var faktisk ferdig produsert og bekreftet sendt fra HP 16/9 og planlagt ankommet distributørens lager i Norge 28/9 (ganske sannsynlig, hvis ikke transportproblemer). Men det var en mindre batch av maskiner, hvor alle nå er allokert. Kontaktpersonen opplyste at årsaken til forsinkelser nå var stort sett dårlig tilgjengelighet på komponenter fra underleverandører til maskinprodusentene. Jeg bestilte min for litt over en uke siden.

Lenke til kommentar
Snakket akkurat med den distributøren som jeg har min 8710w i bestilling hos, og den batchen jeg "tilhørte" var faktisk ferdig produsert og bekreftet sendt fra HP 16/9 og planlagt ankommet distributørens lager i Norge 28/9 (ganske sannsynlig, hvis ikke transportproblemer). Men det var en mindre batch av maskiner, hvor alle nå er allokert. Kontaktpersonen opplyste at årsaken til forsinkelser nå var stort sett dårlig tilgjengelighet på komponenter fra underleverandører til maskinprodusentene. Jeg bestilte min for litt over en uke siden.

9579126[/snapback]

 

Ok. Det KAN tyde på en løsning relativt raskt...

 

Tok etter disse "vi har ikke noen leveringsproblem"-oppslagene på digi.no kontakt med Amund Hamre, markedsdirektør for PC-produkter hos HP Norge. Fikk følgende, forsåvidt hyggelige, tilbakemelding:

 

 

"...

 

Når det gjelder din 8710w så beklager eg på vegne av HP at du har måtte vente på denne. Eg har fått sjekka denne maskinen spesielt og problemet med denne plattformen er trådløskortet med abgn standard fo trådløs som har stor mangel i verden og er spesielt for denne plattformen. Maskinen shippast i større volum i deler av verden der kortet abg er standard.

 

Eg vil ta tak i dette produktet og gjere mitt beste for å få prioritet for å dekke opne ordrer i Norge. Du vil få ei oppdatering direkte frå meg når eg har denne frå Europa.

 

Mvh

Amund Hamre"

 

 

Olav

Lenke til kommentar

Kan medele at jeg avbestilte min 8510w. Da jeg bestilte PC-en var tilbudet sinnsykt bra, men nå i ettertid så har komponentpriser rast ned, som nevnt over her. Blir vel sånn at jeg heller oppgraderer stasjonæren og kjøper en billig bærbar. :(

 

Til trådstarter: Vet at denne tråden ble startet mtp 8510w, men siden dette har begynt å gjlede HP's leveringsproblemer på disse maskinene så håper jeg du ikke tar det ille opp at vi også diskuterer 8710w ;)

 

Olav

Hehe, tvert i mot! :)

Er jo uansett relevant mtp at hele denne serien har leveringsproblemer.

Lenke til kommentar
Når det gjelder din 8710w så beklager eg på vegne av HP at du har måtte vente på denne. Eg har fått sjekka denne maskinen spesielt og problemet med denne plattformen er trådløskortet med abgn standard fo trådløs som har stor mangel i verden og er spesielt for denne plattformen. Maskinen shippast i større volum i deler av verden der kortet abg er standard.

Hmm...modellen av 8710w jeg bestilte fra MPX er GC125EA, som har abg-kort, og ikke abgn - og burde således ikke være rammet av leveringsproblemene til dette kortet. Hvilken modell bestilte du Olav, og fra hvor?

 

Hvis de venter inn andre modeller enn GC124EA og GC125EA, så kan jo det tyde på at de også får inn modeller med T7800-prosessor også, som er både raskere og billigere enn T7700...

 

Send gjerne Hamre en link til denne tråden, så han får sjans til å komme i kontakt med oss, og gi oss en Blu-ray-stasjon til maskinen som plaster på såret for lang venting ;)

Endret av Jarlsberg
Lenke til kommentar
Når det gjelder din 8710w så beklager eg på vegne av HP at du har måtte vente på denne. Eg har fått sjekka denne maskinen spesielt og problemet med denne plattformen er trådløskortet med abgn standard fo trådløs som har stor mangel i verden og er spesielt for denne plattformen. Maskinen shippast i større volum i deler av verden der kortet abg er standard.

Hmm...modellen av 8710w jeg bestilte fra MPX er GC125EA, som har abg-kort, og ikke abgn - og burde således ikke være rammet av leveringsproblemene til dette kortet. Hvilken modell bestilte du Olav, og fra hvor?

 

Send gjerne Hamre en link til denne tråden, så han får sjans til å komme i kontakt med oss, og gi oss en Blu-ray-stasjon til maskinen som plaster på såret for lang venting ;)

9580603[/snapback]

 

Jeg har bestillt samme maskin, også fra MPX. Det er som du sier; forklaringen holder da ikke helt mål (tok meg ikke tid til å sjekke). Jeg har ingen tro på at noen prøver å bløffe oss, men det er vel tydelig at HP-Norge kanskje ikke har den hele og fulle oversikten over situajonen (noe som ikke trenger være bare HP-Norges skyld).

 

Jeg avventer en dag eller to og ser hva som skjer, så tar jeg kontakt med Hamre igjen om jeg ikke hører noe. Egentlig bare imponert over at han svarte i det hele og store, så jeg skal ikke presse han for langt.

 

Olav

Lenke til kommentar
Hvis de venter inn andre modeller enn GC124EA og GC125EA, så kan jo det tyde på at de også får inn modeller med T7800-prosessor også, som er både raskere og billigere enn T7700...

 

De modellene som ligger ute nå er akkurat de samme som ble lansert tidlig i sommer, så endringer kommer helt sikkert snart. Tipper større 7200rpm disk, T7800 og abgn WLAN. HP har også lansert 64GB solid state disk som alternativ i USA.

 

Men: Noen som vet hvor langt fremover chipsettet i 8710w er forventet vil støtte nye CPU'er...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...