Gå til innhold

Eid av brukermod - Seksualitet


MK2

Anbefalte innlegg

Alastor eide nettopp en gjestebruker.

 

Jess, du har 20 cm pikk, samtidig elsker du å slikke rottefitte i følge din forrige gjestetråd? Mhm.

 

Edit: Åh, jo, en ting til - ifølge enda ett av innleggene dine har du 13cm med utstyr.

 

Stengt.

 

 

Jeg lo :!:

 

Linken fjernet. Det strider mot Gullkornreglene.

Endret av Heilage
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når moderatorene mistenker at dette ikkje er ein reell posting så kan ipsporing brukes.

Når det gjeld gjestepostinga så har me strenge regler på når me kan bruke ipsporing iforhold til dette, mistanken skal vere ganske stor før me bruker det.

Slik alastor har brukt det her så ser me at det er nokon som har hatt det "morro" med misbruk av gjestepostinga.

Lenke til kommentar
Har irritert meg over den personen som konstant legger inn tulleposter. Å moderatorer forventer at folk skal svare seriøst, selv om det tydligvis er ett troll ute å går.

9368345[/snapback]

Jeg mener faktisk at moderatorer skal svare seriøst i slike situasjoner, uansett hva det måtte være. Trolling er så klart tulleposting, men det er intet mindre et brudd mot regelverket her på forumet, og da skal det håndteres profesjonelt.

 

Jeg er derimot ikke imot Alastors svar som fremlagt her - han gjentar jo bare det som allerede har blitt sagt av trollemannen. Personlig ville jeg kanskje gjort det litt annerledes, men dog, dette var et helt greit svar som fikk fram budskapet.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
Har irritert meg over den personen som konstant legger inn tulleposter. Å moderatorer forventer at folk skal svare seriøst, selv om det tydligvis er ett troll ute å går.

9368345[/snapback]

Vi forventer (ihvertfall jeg) at folk skal svare seriøst, eller(!) la være å svare i det hele tatt. Det er ingen som tvinger dere til å svare. Men hvis dere velger å svare, og gjør det ut fra det premiss at dette er trolling, har trollet oppnådd sitt mål like vel som om det svares seriøst.

 

Ved å angripe trollet så bryter dere selv retningslinjene. Og hvis det blir anledning til å svare troll med flaming så åpner det for at seriøse poster svares på samme måten. Det er ikke ønskelig. Og all internettvisdom sier at troll er flammesikre.

 

Det hadde selvsag vært mye morsommere for enkelte av dere om dere kunne vise deres vidd og skarpe tunge i slike situasjoner, men for forumet som helhet kan jeg ikke se at det er ønskelig.

 

Og så er det slik at selv om et tema er startet av et troll, kan det være verd en diskusjon. Motivet for postingen er underordnet så lenge det legges frem - og besvares - på en saklig måte. Det er faktisk mulig å lage en seriøs diskusjon ut av en trollepost og dermed passivisere trollet. Det vil dog ofte føre til at trollet "eskalerer" sine flamebaits, men dermed blir det også lettere å reagere. Og hvis ingen andre brukere har bitt på agnet så slipper vi "massearrestasjoner" eller at den skyldige slipper unna fordi overtrampeme var vel så store på motsatt side.

 

Overlat behandlingen av troll til oss, og ignorer det de skriver. Benytt brukermod-verktøyene dersom dere er overbevist om at det er trolling. Da blir problemet minimalt. Om dere mater trollet, må dere ta skylden for at det vokser.

 

Men dette hører ikke hjemme i en gullkorndiskusjon. Start gjerne en tråd om det under "Tilbakemeldinger om forumet" dersom du ønsker.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...