Gå til innhold

Telenor turbo 16mbit 399,-


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser det er mange som ikke har forstått greia med 16, 12 eller 8mbit. Når du bestiller denne linjen oppgir telenor "forhåpentligvis" at det er MAKSIMALT 16mbit OM kobberen og sentralen din tillater dette. Jeg bestilte nettopp linjen og fikk beskjed om at det var umulig å få 16. Jeg kunne kanskje få 12, men han skulle ikke garanterere noe. Men 8mbit var garantert. Dette er fordi kobberen inn til huset mitt og deres er fra før krigen faktisk. Fortsatt er 399 kr billig for 8mbit. Hvem bryr seg vel om kundeservice når dama i telefonen uansett ikke kommer hjem å fikser noe som helst? Det er svært skjeldent dem klarer å utrette noe gjennom kundeservice. Og fyren i telefonen sa at dem ringte deg opp om du la inn web skjema. Stemmer dette?

Lenke til kommentar

tror faktisk du er drita. les over det du har skrevet :) jeg snakker om web-SKJEMA, du snakker om å montere web kamera :p jeg bestilte over internett etter jeg snakka med fyren fra telenor ja. Han sa at telenor ringer deg på telefon når dem har tid, men han mente det ble like raskt som om du ringer dit selv. Eneste forskjellen er altså at du ikke ringer selv, men stresser med å få lagt inn et web skjema fra noen som har internett.

Lenke til kommentar

OT: Noen som vet hvor jeg finner linje tester? En som forteller meg hvor langt det er til sentralen og hva min maksimale hastighet kan være? Og er disse nøyaktige?

 

Beklager om den var litt streng det forrige posten logiman ;p

 

Jeg sitter btw å ler av posten din enda!

 

*Hvorfor i heiteste hule skulle de ringe deg om du monterte et web kamera?* haha

 

Jeg fikk svar fra en annen plass på hvor man tester linjen:

http://www.hardware.no/speedometer/options.php

Endret av lin22
Lenke til kommentar

Sentralnavn: NDS

Linjelengde: 1251 meter

Kobberkvalitet: 06 mm

Maks. hastighet: ADSL 14432/800

 

Kobberkvalitet: 06 mm. Opplyser HW si side, men kva betyr eigentleg det? nokon som får noko anna? kva med deg LOGIMAN kva er din kobberkvalitet?

lure litt på kva folk får i forhold til kva denne sidan opplyse :)

Lenke til kommentar
Flere som har lagt merke til dette tilbudet?

 

Hva er egentlig tanken bak det når du får opptil 16mbit til 399kr,og 6mbit til 499kr? :ermm:

 

Sendte de en mail i dag for å bytte ned fra max til turbo og i tillegg beholde den samme hastigeten, noe som gikk. Så betaler 399,- for 12mbit, siden linjen ikke takler mer. :)

 

Hehe ja hørte om dette. Jeg bytta akkurat fra telenor til ventelo fordi jeg synes telenor var så dyre og i tillegg hadde dårlige utlinjer som funka dårlig til gaming. Men nå vurderer jeg faktisk å bytte tilbake. Har funnet ut at telenor faktisk er et av de beste "GAMING" inettene i Norge. Så alle som spiller cs telenor FTW ;D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Flere som har lagt merke til dette tilbudet?

 

Hva er egentlig tanken bak det når du får opptil 16mbit til 399kr,og 6mbit til 499kr? :ermm:

 

Sendte de en mail i dag for å bytte ned fra max til turbo og i tillegg beholde den samme hastigeten, noe som gikk. Så betaler 399,- for 12mbit, siden linjen ikke takler mer. :)

 

Hehe ja hørte om dette. Jeg bytta akkurat fra telenor til ventelo fordi jeg synes telenor var så dyre og i tillegg hadde dårlige utlinjer som funka dårlig til gaming. Men nå vurderer jeg faktisk å bytte tilbake. Har funnet ut at telenor faktisk er et av de beste "GAMING" inettene i Norge. Så alle som spiller cs telenor FTW ;D

 

Hvordan kan det ha seg? :hmm:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

skaffa akkurat telenor turbo 12mbit jeg kanke akkurat si jeg er fornøyd. nettet detter ut innimellom når jeg minst forventer det (telenor-style) også kjøpte jeg et speedtouch 780 wl-modem *anbefalt av stjelenor*(900 kr~) som er ganske gay (traceroute: 1 86 ms 98 ms 99 ms speedtouch.lan [10.0.0.138]) som gjør at jeg får samme høye ping på norske cs servere osv(300-600ping i wow faktisk) (men tror d kan fikses med en eldre versjon av firmware) så hvis dere vil unngå modem problemer ikke velg speedtouch hvis dere får et valg av telenor :p (samme resultat på 3 andre pc'r jeg prøvde med traceroute inkludert tråløst på 2 av de)ellers virker d vel greit nok . . .

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt Telenor Turbo i starten av desember og fikk den 2 uker etter. Først fikk jeg 12mbit på grunn av at de sa at jeg bor for langt unna sentralen for å få det. Jeg kan se sentralen ut av huset mitt og jeg veit at det er den som jeg får kabelen inn ifra. Brukte noen tools og kapaks for å sjekke det. På den ene speedtouch toolen stod det at jeg kunne utnytte maks 22mbit/1.5mbit fra linja mi og på kapaks stod det at jeg kan få 16mbit. Sendte dem mail og etter to dager så hadde jeg 16mbit. Har det fortsatt og er kjempestabilt :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Tror jeg skal bestille dette jeg også.

 

Men har et litt gammelt modem nå som ikke støtter ADSL2, så må vel kjøpe 780WLT. Ser det har innebygd trådløs ruter etc., det skal vel fint gå an å slå av dette?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Nå er det snart 3 måneder siden jeg bestilte, og det eneste Telenor har klart er å koble meg ut fra Tele2 for over en uke siden. Så nå har jeg vært uten nett en stund. :realmad: På utkikk etter en annen leverandør nå.

 

jeg sjønner ikke hva dem menner med 16mbit i sekunde:S det er jo ingen som laster ned så fort. kan noen forklare litt hær?

Mbit = megabit, ikke megabyte.

 

8 bit = 1 byte, så 16 Mbit/s er 2MB/s

 

Stor B betyr byte, liten b betyr bit.

 

 

edit: Fortsatt uten nett. Tror jeg skal prøve meg på Ventelo

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Nå er det snart 3 måneder siden jeg bestilte, og det eneste Telenor har klart er å koble meg ut fra Tele2 for over en uke siden. Så nå har jeg vært uten nett en stund. :realmad: På utkikk etter en annen leverandør nå.

 

jeg sjønner ikke hva dem menner med 16mbit i sekunde:S det er jo ingen som laster ned så fort. kan noen forklare litt hær?

Mbit = megabit, ikke megabyte.

 

8 bit = 1 byte, så 16 Mbit/s er 2MB/s

 

Stor B betyr byte, liten b betyr bit.

ok. jeg fikk 1886 kbit/sek vil det si at jeg har en linje på litt under 16 Mbit/s ?

 

men når jeg laster ned en fil fra nette går det fra 50kB/s til max 200kb/s har aldri opplevd at det har gått 1886kB/s så va er vitsen i så rask linje?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Bumper denne tråden siden den er pretty much on point til hva posten min gjelder :)

 

Har nå bestilt Turbo selv,etter måneder med hastighets trøbbel (4mbit linje som jeg skulle ha ble til 3mbit grunnet feil hos telenor) dem har nå fikset feilen og gitt meg en kompensasjon,Gratis oppgradering samt trådløs multimodem til 799 også har dem "slettet" fakturan min på 600 som jeg hadde hos dem.Så det var jo en grei kompensasjon :)

 

Så nå lurer jeg bare på om deres erfaringer er gode etter circa 1 år senere.

Er dere fornøyd med hastigheten deres?selv kan jeg bare få mellom 12-14mbit grunnet att jeg ligger 1100 meter unna sentralen på strømmen (akershus) får dere nogenlunde riktig nedlastingshastighet som ble oppgitt hos kundesenteret?

 

Lurer forresten på om hva vil nedlastingshastigheten min bli på,ja la oss si en torrent med en haug med seeds,på en linje med 10mbit(regner ikke med og få noe særlig mer en det) ned?

 

Mvh

John Erik

Lenke til kommentar
Bumper denne tråden siden den er pretty much on point til hva posten min gjelder :)

 

Har nå bestilt Turbo selv,etter måneder med hastighets trøbbel (4mbit linje som jeg skulle ha ble til 3mbit grunnet feil hos telenor) dem har nå fikset feilen og gitt meg en kompensasjon,Gratis oppgradering samt trådløs multimodem til 799 også har dem "slettet" fakturan min på 600 som jeg hadde hos dem.Så det var jo en grei kompensasjon :)

 

Så nå lurer jeg bare på om deres erfaringer er gode etter circa 1 år senere.

Er dere fornøyd med hastigheten deres?selv kan jeg bare få mellom 12-14mbit grunnet att jeg ligger 1100 meter unna sentralen på strømmen (akershus) får dere nogenlunde riktig nedlastingshastighet som ble oppgitt hos kundesenteret?

 

Lurer forresten på om hva vil nedlastingshastigheten min bli på,ja la oss si en torrent med en haug med seeds,på en linje med 10mbit(regner ikke med og få noe særlig mer en det) ned?

 

Mvh

John Erik

 

Har hatt Turbo nå i 7-8 mnd, med 12mbit. Hadde en del problemer i begynnelsen med at multimodemet restartet av seg selv 5-6 ganger i løpet av en dag. Dette skjedde da i flere uker. Men fikk en et nytt et i løpet av 1 måned. ellers så har jeg ikke hatt noe problemer med det. Kunne kanskje ha fått litt bedre upload også, 750 er lite :(

Lenke til kommentar
Bumper denne tråden siden den er pretty much on point til hva posten min gjelder :)

 

Har nå bestilt Turbo selv,etter måneder med hastighets trøbbel (4mbit linje som jeg skulle ha ble til 3mbit grunnet feil hos telenor) dem har nå fikset feilen og gitt meg en kompensasjon,Gratis oppgradering samt trådløs multimodem til 799 også har dem "slettet" fakturan min på 600 som jeg hadde hos dem.Så det var jo en grei kompensasjon :)

 

Så nå lurer jeg bare på om deres erfaringer er gode etter circa 1 år senere.

Er dere fornøyd med hastigheten deres?selv kan jeg bare få mellom 12-14mbit grunnet att jeg ligger 1100 meter unna sentralen på strømmen (akershus) får dere nogenlunde riktig nedlastingshastighet som ble oppgitt hos kundesenteret?

 

Lurer forresten på om hva vil nedlastingshastigheten min bli på,ja la oss si en torrent med en haug med seeds,på en linje med 10mbit(regner ikke med og få noe særlig mer en det) ned?

 

Mvh

John Erik

 

Har hatt Turbo nå i 7-8 mnd, med 12mbit. Hadde en del problemer i begynnelsen med at multimodemet restartet av seg selv 5-6 ganger i løpet av en dag. Dette skjedde da i flere uker. Men fikk en et nytt et i løpet av 1 måned. ellers så har jeg ikke hatt noe problemer med det. Kunne kanskje ha fått litt bedre upload også, 750 er lite :(

Høres ut som om du er fornøyd :)

Åssen ligger nedlasingshatsigheten din på en torrent foreksempel?er den ganske stødig sånn sett?

 

nå når jeg laster ned ligger den på 430 kb/s tror du jeg vil få circa det dobbelte ihvertfall?

 

-John

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...