Gå til innhold

Guide: Hvordan lage en fyrstikktennende laser!


Reeve

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da får jeg finne frem 8xbrennern i løpet av helgen,,,kan sikkert legge inn en film snutt hvis jeg får det til å virke;-)

9399322[/snapback]

 

Men har du den lastertuppen som du må kjøpe da? :p Den er essensiell for at laseren skal virke som en laser.

 

Jeg skal i hvertfall bestille en slik snarest (Må bare bli 18 og få en PayPal konto)

 

Det er vel ingen som hadde giddet å bestille en slik for meg? Jeg ville selvsagt dekket frakt og prisen på forhånd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det vil vell virke med en vanlig laser-penn tupp!

Siden det bare er til for å fokusere strålen,,,,for uten den "fokuserings" delen blir det bare en spredt stråle!

Som en vanlig lommelykt ståle?

9408094[/snapback]

 

Jeg vet ikke hva den gjør, men ja, den gjør nok noe i den dur. Uansett, det er jo ikke verre enn å bare teste :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Da får jeg finne frem 8xbrennern i løpet av helgen,,,kan sikkert legge inn en film snutt hvis jeg får det til å virke;-)

9399322[/snapback]

 

Men har du den lastertuppen som du må kjøpe da? :p Den er essensiell for at laseren skal virke som en laser.

 

Jeg skal i hvertfall bestille en slik snarest (Må bare bli 18 og få en PayPal konto)

 

Det er vel ingen som hadde giddet å bestille en slik for meg? Jeg ville selvsagt dekket frakt og prisen på forhånd.

9405611[/snapback]

 

Det er denne du tenker på, ikke sant?

http://www.mfgcn.com/

 

If you are here to purchase the unit for the Kip Kay flashlight hack project, click here..

650nm 5mw 12X30mm brass case $4.50 USD ($2.50 shipping will be added) USE THE PURCHASE BUTTON BELOW THIS TEXT.

 

Hvis man ikke vil ødelegge sin egen brenner, så lurer jeg på om det kan funke å dra til datakjeden eller lignende, og spørre om de har noen defekte brennere de kan gi bort.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg vet ikke hva dere synes, men jeg mener at denne tråden kan få folk til å prøve dette og dermed bli blinde. Det er så lite som skal til for å blinde noen og dermed ødelegge livet til denne personen.

Lenke til kommentar

Håper at alle som lager dette faktisk skjønner risikoen. At man ikke skal peke laseren mot mennesker eller dyr regner jeg med at alle skjønner. En så kraftig laser kan gjøre deg blind på millisekunder. Merk også at selv refleksjonen kan gi deg skader på øyet. Pek den aldri mot blanke overflater. Selv ville jeg også unngått overflater med lyse farger, da disse også reflekterer mye lys.

 

Edit: Cd-spillere/brennere vil ikke kunne brukes da laseren i dem er en IR-laser. DVD-spillere bruker etter det jeg har lest en vanlig rød laser, men den er mye svakere enn det som er i dvd-brennere.

Endret av Josten
Lenke til kommentar
Håper at alle som lager dette faktisk skjønner risikoen. At man ikke skal peke laseren mot mennesker eller dyr regner jeg med at alle skjønner. En så kraftig laser kan gjøre deg blind på millisekunder. Merk også at selv refleksjonen kan gi deg skader på øyet. Pek den aldri mot blanke overflater. Selv ville jeg også unngått overflater med lyse farger, da disse også reflekterer mye lys.

9411024[/snapback]

Selv ville jeg ungått å lage den :)

Lenke til kommentar
Håper at alle som lager dette faktisk skjønner risikoen. At man ikke skal peke laseren mot mennesker eller dyr regner jeg med at alle skjønner. En så kraftig laser kan gjøre deg blind på millisekunder. Merk også at selv refleksjonen kan gi deg skader på øyet. Pek den aldri mot blanke overflater. Selv ville jeg også unngått overflater med lyse farger, da disse også reflekterer mye lys.

9411024[/snapback]

Selv ville jeg ungått å lage den :)

9411051[/snapback]

 

Men det er jo så gøy :p

Lenke til kommentar

Klart det er ein risiko, men du går ikkje å viftar med denne i hytt og gevær. Ein må jo sjølvsagt bruke vet. Å legge den i skapet på kjøkkenet er og ein selvfølge at du ikkje gjer.

 

Det er grusomt artig å lage, men samtidig har du med ein ganske kraftig laser å gjere, derfor må den behandlast varsamt.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Denne videoen bør slettes fra youtube. Ser for meg når noen techinteresserte drittunger ser dette, da er alt ute av kontroll siden de ikke kan ta ansvar for sine handlinger. Seriøst, treffer jeg en person som lager en slik en slår jeg denne personen i huet med den nærmeste jernstanga jeg finner, dette her er praktisk talt et drapsvåpen :mad:

9605396[/snapback]

Ja, la oss overreagere. Du vet at bil også er et drapsvåpen? Og en hammer? Til og med en vanlig lighter, kanskje til og med fyrstikker. Og for all del, raketter på nyttåsaften er FYFY, du kan drepe noen med de.

 

For å ikke snakke om at det er farlig å leve, du kan, og du kommer til å dø.

 

Dessuten virker ikke du noe mer stø enn disse "tech drittungene", du som vil slå noen med en jernstang, og hodet av alle steder.

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar
Denne videoen bør slettes fra youtube. Ser for meg når noen techinteresserte drittunger ser dette, da er alt ute av kontroll siden de ikke kan ta ansvar for sine handlinger. Seriøst, treffer jeg en person som lager en slik en slår jeg denne personen i huet med den nærmeste jernstanga jeg finner, dette her er praktisk talt et drapsvåpen :mad:

9605396[/snapback]

 

Da har jeg balltreet klar i tinfelle du kommer :)

 

Nei, et drapsvåpen er det ikke. Men man skal for all del ikke leke med den, farlig for øynene.

Man finner farligere ting på internett for å si det sånn, kom deg inn på et bilforum og fortsett propagandaen din der.. :roll:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Denne videoen bør slettes fra youtube. Ser for meg når noen techinteresserte drittunger ser dette, da er alt ute av kontroll siden de ikke kan ta ansvar for sine handlinger. Seriøst, treffer jeg en person som lager en slik en slår jeg denne personen i huet med den nærmeste jernstanga jeg finner, dette her er praktisk talt et drapsvåpen :mad:

9605396[/snapback]

Jeg deler den samme oppfattningen som deg i denne saken.

Lenke til kommentar
Denne videoen bør slettes fra youtube. Ser for meg når noen techinteresserte drittunger ser dette, da er alt ute av kontroll siden de ikke kan ta ansvar for sine handlinger. Seriøst, treffer jeg en person som lager en slik en slår jeg denne personen i huet med den nærmeste jernstanga jeg finner, dette her er praktisk talt et drapsvåpen :mad:

9605396[/snapback]

Jeg deler den samme oppfattningen som deg i denne saken.

9609617[/snapback]

Big Suprise...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...