Gå til innhold

Ubuntu og Vista i dual boot?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har allerede Vista installert, vurderer og prøve ut Ubuntu i et dual boot oppsett.

Hvordan kan dette gjøres enklest mulig?

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil si Wubi er enklere, siden alt (installasjonen) gjøres fra Windows, og skulle du ikke like Ubuntu, starter du Windows igjen, og kjører Wubi-avinstallasjonen. Med Wubi har du også muligheten til å velge andre Ubuntu-typer, som Kubuntu, Xubuntu, Edubuntu og UbuntuStudio.

Enda en positiv ting er at du ikke trenger å brenne Ubuntu ut, siden Wubi laster ned og installerer alt selv.

Lykke til!

Skrevet
Jeg vil si Wubi er enklere, siden alt (installasjonen) gjøres fra Windows, og skulle du ikke like Ubuntu, starter du Windows igjen, og kjører Wubi-avinstallasjonen. Med Wubi har du også muligheten til å velge andre Ubuntu-typer, som Kubuntu, Xubuntu, Edubuntu og UbuntuStudio.

Enda en positiv ting er at du ikke trenger å brenne Ubuntu ut, siden Wubi laster ned og installerer alt selv.

Lykke til!

9355357[/snapback]

takkf or tipset, blir nok wubi :)

Skrevet

Lykke til!

9355357[/snapback]

Aah, me did not know that. ;)

Skrevet

Jeg hadde problemer med å installere Ubuntu etter at jeg hadde hatt LinuxMCE på en pc i stua. Da ble løsningen å installere Win2k, for så å installere Ubuntu via Wubi. Fungerer helt knirkefritt, og jeg ser ingen bakdeler med løsningen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...