Gå til innhold

Xbox 360 Elite i hus. Bilder og inntrykk


Anbefalte innlegg

Eneste som hindret meg fra å gjøre good på denne dealen fra EB Games er egentlig at det tydligvis ikke er noen mulighet for å få overført savegames og den slags fra min gamle 20GB HD. Har mye greier der som jeg gjerne vil ta vare på.

9356591[/snapback]

Du kan kjøpe Elite til fullpris og ta den med deg hjem. Hjemme kan du flytte på savegames med ett minnekort.

 

Så vipssmips kan du levere inn din premium og få tilbake ca3700kr i cash :D

 

Må ha minnekort da, men skal ikke stå på velviljen til Eb games her i hvert fall.

9356603[/snapback]

 

Hvor har du det fra at, EBgames tar imot gamle premium og gir 3700,- i cash??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har vært hos Game/Spiderman som kan bekrefte at de har et lignende tilbud som EB games? :)

9356453[/snapback]

Games har innbytte av premium.

Var på Buskerud storsenter i dag.

Mener du får 2250,- i rabatt på Elite hvis du leverer premium i innbytte.

3990,- var prisen for Elite der, så det er et lite mellomlegg ja.

Hørte med en kompis av meg som jobber i EB Games, og de har allerede fått inn Elite med feil på...

Spørs om jeg venter til de mer stabile maskinene kommer ut...

Lenke til kommentar

Kan ikke helt forstå at folk er går så av skaftene for å skaffe seg en Elite. HDMI gir ubetydelig forbedring av bildesignalet, 120GB harddisk til hvilket formål egentlig (samle på gamle demoer?), BenQ-spilleren bråker en smule mindre... men spillopplevelsen er fremdeles eksakt det samme. Hadde jeg trengt en ny 360 så hadde jeg kjøpt en Elite men jeg løper ikke ut kjøper for å bytte en av mine 360'er som jeg allerede har...

Lenke til kommentar

Var nettopp innom Elkjøp på Storo og de hadde den inne (Begge EB Games i Oslo var tomme), men de skulle ha 4495kr eller noe i den duren, selv om nettprisen er 3890kr.

Han som hjalp meg mente at nettbutikken kjører sin egen greie, men personlig tror jeg de har glemt å justere ned prisen.

 

Så det jeg prøver å si er; ikke dra til elkjøp for å kjøpe Elite. De hadde ikke Bioshock inne engang! :p

Lenke til kommentar
Kan ikke helt forstå at folk er går så av skaftene for å skaffe seg en Elite. HDMI gir ubetydelig forbedring av bildesignalet, 120GB harddisk til hvilket formål egentlig (samle på gamle demoer?), BenQ-spilleren bråker en smule mindre... men spillopplevelsen er fremdeles eksakt det samme. Hadde jeg trengt en ny 360 så hadde jeg kjøpt en Elite men jeg løper ikke ut kjøper for å bytte en av mine 360'er som jeg allerede har...

9356847[/snapback]

120gig harddisk blir kjekt når videomarketplace dukker opp for oss europeere nå til høsten/vinteren. For ikke å glemme mulighetene for å bruke 360 som "kabeldekoder" hvis MS får til en avtale med en eller flere leverandører i norge.

 

Fargen er også viktig for mange.

 

Støyen er ikke noe argument nei.

 

HDMI vs komponent er som du ser av denne tråden omdiskutert og bare det at jeg kan eliminere 3x10meter kabel i stua mi er mer enn nok verdt de 99kronene pluss 5spill som jeg aldri ville spilt mer uansett.

 

Så folk er forskjellige.

 

1.Jeg mislikte sterkt fargen på gamle boxen.

2.Jeg ville ha hdmi for å minske kabelrot

3.Prisen var jo helt utrolig lav

4.Harddisken er kjekt å ha når vi får tilgang til leie/kjøp av HD-film og tv-serier.

 

Hvert og ett av de punktene over var verdt 99kr og 5 spill for meg. Når jeg får alt det disse 4 punktene omhandler på en gang så er det for min del helt supert.

 

Uansett synes jeg det er merkelig å argumentere mot noe som koster 99kr og 5nedstøvete spill. Ett par av spillene hadde jeg aldri spilt en gang :)

Lenke til kommentar
Skjer med at Elkjøp er dyrere enn Game og Ebgames?  :p  første gang jeg har sett!

9356992[/snapback]

 

EB Games er kjempe bra. Bare det å bytte inn spill til andre ting eller slike tilbud som de har nå er topp.

 

De har sluttet med 10 dager prøve periode på spill, ikke så rart sikkert når mange hadde de i 10 dager så leverte tilbake. Jeg benyttet meg av tilbudet også, men kun da jeg ikke var fornøyd med spillet.

Lenke til kommentar
HDMI gir ubetydelig forbedring av bildesignalet

9356847[/snapback]

 

Kanskje for noen. Her er min historie

Kjøpte et LG 50" plasma og en PS3 som jeg koblet opp med HDMI. Etter noen måneder med den så skaffet jeg meg en Xbox 360 Premium som jeg koblet opp med Component til TV. Noe var liksom ikke helt riktig, det var et eller annet som ikke stemte med bilde kvaliteten.

Siden jeg hadde The Darkness på PS3 og Xbox 360 (demoen) så sammenlignet jeg (ikke grafikken). Trenger ikke gå lenger der logoen er (hvit tekst med sort bakgrunn) så skjønte jeg at det ikke var like klart som HDMI.

Farge overganene er også mye glattere på HDMI hos meg, selv etter å prøvd å stille inn bra så mulig på Component. Det flyter litt mere i hverandre i fargene på Component mens HDMI gjør det ikke. Det er som å fjerne et tynt lag med tåke når jeg bytter fra Comonent til HDMI.

Nå som jeg har Elite med HDMI har jeg ikke lagt merke til de samme problemene i det heletatt. Det er ikke noe forskjell nå fra Elite til PS3 og jeg har gjort de samme testene som jeg gjorde med Component.

 

Så ja hos meg er HDMI det beste jeg kan få på min TV. Det er kanskje lettere å se på større TV som 50" enn 32" og 42", det kan også være forskjell fra TV til TV.

Jeg kan kun svare for meg selv og jeg er 100% sikker at det er best med HDMI på mitt TV

Endret av Elitespilleren
Lenke til kommentar
HDMI gir ubetydelig forbedring av bildesignalet

9356847[/snapback]

 

Kanskje for noen. Her er min historie

Kjøpte et LG 50" plasma og en PS3 som jeg koblet opp med HDMI. Etter noen måneder med den så skaffet jeg meg en Xbox 360 Premium som jeg koblet opp med Component til TV. Noe var liksom ikke helt riktig, det var et eller annet som ikke stemte med bilde kvaliteten.

 

SNIP

Det er som å fjerne et tynt lag med tåke når jeg bytter fra Comonent til HDMI.

Nå som jeg har Elite med HDMI har jeg ikke lagt merke til de samme problemene i det heletatt. Det er ikke noe forskjell nå fra Elite til PS3 og jeg har gjort de samme testene som jeg gjorde med Component.

 

Så ja hos meg er HDMI det beste jeg kan få på min TV. Det er kanskje lettere å se på større TV som 50" enn 32" og 42", det kan også være forskjell fra TV til TV.

Jeg kan kun svare for meg selv og jeg er 100% sikker at det er best med HDMI på mitt TV

9358479[/snapback]

 

Jeg støtter deg på den Elitespilleren, spesielt det du sier om "et tynt lag med tåke" som blir borte. Det er ikke store greiene, men det er en forskjell. Og når man først har invistert i en 50 tommers TV (som deg) eller projektor (som meg) så synes i hvert fall jeg at det var verdt 99 kroner.. hehe. Er så utrolig deillig å tenke på at det ble såpass billig via EB games. Men selv om det hadde kosta mere hadde jeg gjort det.

 

Ok - min lille, foreløpige, dom billedmessig: Bilde er "roligere" - forstå det den som kan. Og som Elitespilleren sier - en liten tåke er borte. Det er ikke mye. Men det er der.

 

Men et annet poeng. Har man premium og komponent og er fornøyd, og ikke trenger å forenkle kabelgangen i heimen... vel vel. for 99 kroner=JA., Men hvis det er veldig dyrt i ditt tilfelle... tenk deg godt om.

Lenke til kommentar

Jeg har litt trøbbel med boxen min om dagen og jeg forventer å snart måtte sende den til Tyskland noe som gjør en elite meget fristende. Men kan jeg kjøpe elite nå og så selge premium til EB når den kommer i retur?

 

Ser at de som går fra komponent til hdmi ser kvalitets heving. Jeg kjører vga nå og lurer på om noen har gått fra vga til hdmi og kan kommentere om eventuelle kvalitetsforskjeller.

Lenke til kommentar

Fikk elite i går. Prøvde å koble til med hdmi til min Tatung 32", men det går ikke an å velge 720p, 1080i eller 1080p på instillingene på xboxen. Med component kabelen går det fint (på den har man jo en liten svitsj for hd-tv). Noen som har en ide om hva som forårsaker dette? TV'en eller xboxen?

Lenke til kommentar
Fikk elite i går. Prøvde å koble til med hdmi til min Tatung 32", men det går ikke an å velge 720p, 1080i eller 1080p på instillingene på xboxen. Med component kabelen går det fint (på den har man jo en liten svitsj for hd-tv). Noen som har en ide om hva som forårsaker dette? TV'en eller xboxen?

9360836[/snapback]

 

Prøv en annen HDMI kabel eller sjekk om TV ditt har støtte for HDCP

Endret av Elitespilleren
Lenke til kommentar

Min Premium bråker så mye at jeg må lukke igjen alle dører inn til rummet for at familien ikke skal høre den. Den bråker noe enormt under spilling og den kan fint høres i de andre rummene når den bare står helt stille i menyen. Blir litt gal av den. Har det virkelig ikke bedret seg på Elite? Kan jeg sende min Premium på Rep for alt bråket eller er det liksom normalt? Hadde håpet Elite ikke skulle bråke så fryktelig :no: Er ikke DVD-drevet jeg hører tror jeg, bråker jo uten spill i også noen ganger :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...