Gå til innhold

Usa-logikk er ikke som annen logikk


Anbefalte innlegg

http://europe.cnn.com/2003/WORLD/meast/01/...ions/index.html

 

"The fact that the inspectors have not yet come up with new evidence of Iraq's WMD program could be evidence, in and of itself, of Iraq's noncooperation," Rumsfeld said.

 

Jepp det faktumet at de ikke har funnet noe bevis, beviser at Irak skjuler noe ?! For et glittrende stykke argumentasjon.

 

Nå skjønner jeg at der er irriterende for USA å ikke finne noe, når de vet at de selv solgte våpen til irak for noen år siden, men det får være måte på til merkelige konklusjoner.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snakker ofte med dem selv, men intelligent????

 

Amerikanere er etter egen mening verdens beste, og overlegne alle andre...

 

Deres filosofi er at først kommer Gud, deretter USA og til slutt resten av verden...

 

Er litt vanskelig å forholde seg til om man en gang har sett en feit en i bermudashorts..... :-)

Lenke til kommentar

Vel.

 

It's the oil, stoopid!

Hva mer kan man si, igrunn?

 

Michael Moore( "The Awful Truth", "Bowling For Columbine" ) hadde et festlig innslag hvor han sendte en delegasjon irak-amerikanske drosje-sjaafoerer :roll: til en amerikansk base for aa innspisere nervegassen deres og saann. *Flire*

Dem fikk ikke helt tillatelse til aa innspisere da.

Lenke til kommentar
Snakker ofte med dem selv, men intelligent????

 

Amerikanere er etter egen mening verdens beste, og overlegne alle andre...

Joda, mange har stor sjølvtillit, kanskje litt stor, men eg vil seie at det gjeld for nordmenn og. Vi likar å tru at vi er veldig gode fordi vi greidde å gjennomføre eit idrettsarrangement i -94 og at Nobel sa at vi kunne få dele ut fredsprisen og at vi har ein tynn mann i heimestrikka genser som snakkar med politikarar på Sri Lanka, samt at vi var i stand til å putte eit sugerør ned i dei døde plantene og dyra utafor kysten. Vi har ein tendens til å vere nedlatande overfor folk som ikkje tenkjer som oss, akkurat som du er når du seier at alle amerikanarar er dumme. Kanskje du meiner at alle som ikkje er einig med deg er uintelligente?

 

At dei amerikanarane du har snakka med er teite held dessverre ikkje som empirisk bevis.

Det er ikkje alle amerikanarar som syns at Bush er ein brilliant mann heller.

Lenke til kommentar

Å kalle et helt folk dumme er ganske teit. Dumhet er stort sett jevnlig fordelt i en befolkning (Om man unntar stortinget :p ) på samme måte som intelligens er. Og vi må ikke glemme at det bare var ca 20% av befolkningen i USA som stemte på Bush Jr.

 

USA synes å være veldig patriotiske for tiden, mest pga at de for første gang føler seg truet på hjemmebane. Det har vel aldri skjedd før at krigshandlinger har blitt fraktet helt hjem til "god's own coutntry". (Om man ser bort fra borgerkrigen, som tross alt var en "familiefeide")

Lenke til kommentar

Nå er det en kjent sak at Irak er en usivilisert bandittstat, og de prøver å gjemme alt det de måtte ha av "ulovlige" våpen.

 

Saddam er en gal mann og har intelligensen (og utseendet) til en ape, og han må DØ! Dette er en fali' combo. Folket i Irak hater han like mye som amerikanerne, men hvis man så mye som peker på gubben, blir man skutt på flekken. Såklart Saddam arrangerer noen valg en gang i blant, og disse viser at 99,8% av befolkningen står på han sin side. Problemet er igjen at man fixer valgresultatet på forhånd og legger på en bitteliten minusside for å få tillit i utlandet (slik at de skal tro at det var et ærlig valg...).

 

Uansett om Irak har masseødeleggelsesvåpen eller ei, så mener jeg at USA (& co) skal invadere Irak.

 

Bush er en fremdragende president

Lenke til kommentar
Snakker ofte med dem selv, men intelligent????

 

Amerikanere er etter egen mening verdens beste, og overlegne alle andre...

Joda, mange har stor sjølvtillit, kanskje litt stor, men eg vil seie at det gjeld for nordmenn og. Vi likar å tru at vi er veldig gode fordi vi greidde å gjennomføre eit idrettsarrangement i -94 og at Nobel sa at vi kunne få dele ut fredsprisen og at vi har ein tynn mann i heimestrikka genser som snakkar med politikarar på Sri Lanka, samt at vi var i stand til å putte eit sugerør ned i dei døde plantene og dyra utafor kysten. Vi har ein tendens til å vere nedlatande overfor folk som ikkje tenkjer som oss, akkurat som du er når du seier at alle amerikanarar er dumme. Kanskje du meiner at alle som ikkje er einig med deg er uintelligente?

 

At dei amerikanarane du har snakka med er teite held dessverre ikkje som empirisk bevis.

Det er ikkje alle amerikanarar som syns at Bush er ein brilliant mann heller.

 

Det er ikke helt riktig heller.... De fleste Amerikanere er fornuftige mennesker med egne meninger.... Er i grunnen glad for at du nevnte det, for mitt negative forhold USA har egentlig ikke noe med enkeltmennesker å gjøre..... Det er den amerikanske filsosofien jeg ikke klarer.....

 

Og tvert om, det er ikke de som er uenige med meg jeg anser som uintelligente.... Bare de som ikke svarer :-)

 

Jeg har en tendens til å sette ting på spissen :-)

Lenke til kommentar
Nå er det en kjent sak at Irak er en usivilisert bandittstat, og de prøver å gjemme alt det de måtte ha av "ulovlige" våpen.

 

Saddam er en gal mann og  har intelligensen (og utseendet) til en ape, og han må DØ! Dette er en fali' combo. Folket i Irak hater han like mye som amerikanerne, men hvis man så mye som peker på gubben, blir man skutt på flekken. Såklart Saddam arrangerer noen valg en gang i blant, og disse viser at 99,8% av befolkningen står på han sin side. Problemet er igjen at man fixer valgresultatet på forhånd og legger på en bitteliten minusside for å få tillit i utlandet (slik at de skal tro at det var et ærlig valg...).

 

Uansett om Irak har masseødeleggelsesvåpen eller ei, så mener jeg at USA (& co) skal invadere Irak.

 

Bush er en fremdragende president

 

Saddam er antageligvis gal, ja, men hva har USA i Irak å gjøre? Innbiller du deg at dette bare vil bli en krig mellom USA og Saddam? Som vanlig fra den kanten er det pengeinterressene som styrer...

 

USA og deres allierte kan utradere Irak på få dager, det har vi sett før.... Er det noe poeng i seg selv?

 

Jeg har både problemer med å akseptere USA som en suveren nasjon med alle de feil de har og de folk de har utryddet på egen hånd samt spyttslikkere som kneler hver gang de ser stars and stripes.....

 

Det er i grunnen de som er værst.... Disse som uten forbehold og med blanke øyne aksepterer USA som guds gave til resten av verden....

 

Bush, fremragende???

 

Men USA er i det minste sivilisert er de ikke?

Bare spør en hvilken som helst Indianer.... At USA også er verdens største våpenlager med tanke på alle typer våpen, inklusive kjemiske, gjør jo også dem best egnet til å finne noen....

 

Det er jo for f... ikke Doom og/eller Red Alert vi snakker om, er det? Krig er ikke bare TV spill.... Kommer antageligvis som en overraskelse på deg, beklager det....

 

Nei du tøffe tøfflus......

 

Man skal ikke så inderlig vel forsvare den urett som ikke rammer en selv...

 

I forhold til hva jeg har sagt før burde jeg oppfatte dette innlegget som intelligent fordi det er et svar, men desverre....

 

"Fali combo"....

 

Høres ikke helt smart ut spør du meg....

Lenke til kommentar

 

Saddam er antageligvis gal, ja, men hva har USA i Irak å gjøre? Innbiller du deg at dette bare vil bli en krig mellom USA og Saddam? Som vanlig fra den kanten er det pengeinterressene som styrer...

 

USA og deres allierte kan utradere Irak på få dager, det har vi sett før.... Er det noe poeng i seg selv?

 

Jeg har både problemer med å akseptere USA som en suveren nasjon med alle de feil de har og de folk de har utryddet på egen hånd samt spyttslikkere som kneler hver gang de ser stars and stripes.....

 

Det er i grunnen de som er værst.... Disse som uten forbehold og med blanke øyne aksepterer USA som guds gave til resten av verden....

 

Bush, fremragende???

 

Men USA er i det minste sivilisert er de ikke?

Bare spør en hvilken som helst Indianer.... At USA også er verdens største våpenlager med tanke på alle typer våpen, inklusive kjemiske, gjør jo også dem best egnet til å finne noen....

 

Det er jo for f... ikke Doom og/eller Red Alert vi snakker om, er det? Krig er ikke bare TV spill.... Kommer antageligvis som en overraskelse på deg, beklager det....

 

Nei du tøffe tøfflus......

 

Man skal ikke så inderlig vel forsvare den urett som ikke rammer en selv...

 

I forhold til hva jeg har sagt før burde jeg oppfatte dette innlegget som intelligent fordi det er et svar, men desverre....

 

"Fali combo"....

 

Høres ikke helt smart ut spør du meg....

Jeg har ingen problemer med å akseptere at USA invaderer Irak pga oljen. Grunnen til at dette er OK er fordi de kanskje fixer Saddam i samme slengen. Du tror vel ikke at Saddam frivillig vil gå av som president? Da er det du som er problemet, ikke jeg...

 

Det beste hadde vært om USA ga Irak et ultimatum: Saddam går av (og blir stekt i stolen, noe han helt ærlig fortjener) eller USA går inn og fixer'n og rapper oljekildene. Høres ikke det bra ut? Irak har tydelig vist sin mening om 11. september ved å "sponse" familiene til apekattene bak terrorhandlingen! Neida, Irak er en fredelig nasjon, med rettferdig styre, fri religionsutøving, frie valg, gjestfrie mennesker og lave bensinpriser ;-)

 

Hvorfor gir ikke Saddam fra seg makta når han vet at "ingen" liker han?! Det er han som er problemet, ikke folket! Men hvis han velger å bruke folket som skjold, så hvorfor ikke? Han må avlives! Dessuten så er de sivile tapene minimale, hvertfall hvis man skal se på golfkrigen. Har du hørt om "smarte bomber"? Joa, det hender de treffer feil - pga. værforhold, laseren "misser" målet (sannsynligvis pga. flyene må styre unna luftvernsild) osv. Men gevinsten blir større enn tapene. Btw brødrene til Saddam må også avlives, da de er like ville (eller villere) og vil ta makten hvis Saddam forsvinner.

Du har helt rett:Dette er ikke et spill, men kanskje DU tror det? Sim City? Black & White?

 

Hvis du vil hoppe rundt i jesustøfler med hippieklær og fryse ræva av deg foran Stortinget, så vær så god. I don't care! Men jeg kan forstå at du vil gli inn i saueflokken (akkurat som mobiltelefonnerdene, motehorene etc.). Dette hørtes vel ikke så hyggelig ut, vel?

 

Nå, USA har selvfølgelig masseødeleggelsesvåpen, og det hadde vært litt morsomt å "spille" FN-våpeninspektør som kommer for å sjekke statusen :-D Men etter min mening er det farligere om Irak får tak i slike våpen enn om USA allerede har slike våpen fra før?

 

Sivilie liv går tapt i krig, men "de allierte" skulle vel kanskje ikke sloss mot tyskerne, bombet tyskland, svi av hiroshima og nagasaki fordi "man ikke skal så inderlig forsvare den urett som ikke rammer en selv"? Og "de pengeinteresserte" styrer forresten alle verdens land - spesielt i korrupte land med diktatur. Dette er vel en nyhet?

 

Og du? "Jeg har så store problemer med å akseptere at hele religionsutøvere og alle verdens land for hundre år siden utryddet millioner av mennesker. Disse helvetes religionsutøverne skal faen meg lynsjes fordi forfedrene deres både var dumme, voldelige og hindret økonomisk og vitenskapelig vekst."

USA har kanskje ikke behandlet indianerne helt fair (på samme måte som vi ikke har behandlet alle helt rettferdig), men dette var en "liten" stund siden...

 

Jeg driter i USAs forhold til den allmektige gud; jeg tror at det ikke finnes en gud, og mine handlinger har ingen betydning for om jeg havner i helvete eller himmelen. Alt "blir" bare til ingenting! Skummelt! Dette er roten bak all religion Dæven jeg er smart!

Lenke til kommentar

Jeg har ingen problemer med å akseptere at USA invaderer Irak pga oljen.

 

Maktgal imperialisme for aa forsyne Amerika med billig olje slik at forurensning kan drive verden lenger ned i _helvette er helt greit ja. Samtidig er det jo ogsaa ok at USA beriker seg noe saa _jaevlig og subsidierer jordbruket og jernindustrien demes, slik at andre land som har blitt lurt av "fri"handel blir utkonkurrert og enda litt fattigere. Tilgang til aa produsere sine egne AIDS-medisiner maa dem jo heller ikke faa, det hadde jo oedelagt hele hensikten med aa sette ut HIV i Afrika.

 

Grunnen til at dette er OK er fordi de kanskje fixer Saddam i samme slengen.

 

Sikkert fint det. Og saa tar dem etterpaa aa innfoerer Peace, Justice & The American Way i resten av verden slik at vi alle kan bli lykkelige? Voks opp.

 

Det beste hadde vært om USA ga Irak et ultimatum: Saddam går av (og blir stekt i stolen, noe han helt ærlig fortjener) eller USA går inn og fixer'n og rapper oljekildene. Høres ikke det bra ut?

 

Ok... her blir det for dumt til at jeg gidder aa kommentere innlegget ditt mer. Du trenger serioest aa laere aa tenke.

Du begynner med aa argumentere ut fra et moralsk synspunkt( Saddam er slem ), for saa senere aa si at det er greit at masse folk mister livet for at USA kan faa olje + fjerne Saddam.

 

Det er skremmende aa se folk bli "doublethink" hjernevasket saa klart. Haaper for din del at du kun er 10-12 aar, slik at det fremdeles er haap for deg.

Lenke til kommentar
11. september

Du må slutte å argumentere mot deg selv.

Jeg tror ikke der var Iraq Chile var sinna på den 11.9

 

Har du hørt om "smarte bomber"? Joa, det hender de treffer feil - pga. værforhold, laseren "misser" målet (sannsynligvis pga. flyene må styre unna luftvernsild) osv. Men gevinsten blir større enn tapene.

 

Bomber som kan treffe på centimeteren som tilfeldigvis treffer plasser der de tror at det blir produsert kjemiske våpen.

Dersom det er et laboratorium, så sier de "Det visste vi".

Dersom det bare var et vanlig sykehus, så sier de "Joa, det hender de treffer feil - pga. værforhold, laseren "misser" målet".

Lenke til kommentar

 

Jaja' date=' så kanskje du kan stikke innom Stortiget med en bombe på magen. Norge driver akkurat med den samme "faenskapen" (som du vil kalle det) - vi "beskytter" våre egne produkter (spes. jordbruk og fiske) så inni helvetes jævlig at det ikke bare går utover de fattige landene, men også oss som pines av høye priser på stort sett det meste. Her er jeg enig: Gi folk muligheten til å velge over hvorvidt de vil ha nigeriansk kjøtt, tysk, belgisk, norsk osv.! Dette vil også føre til lavere priser på norske matvarer. Hva det angår AIDS-medisiner får de for faen skylde på seg selv for problemene. greit nok at mange er blitt født med AIDS, men når foreldrene avler som rotter og VET om sykdommen så kan de bare ha det så bra. Div. organisasjoner kan få lov til å dele ut AIDS/HIV-vaksiner, men "oppskriften" kan jeg forstå at legemiddelselskapene vil beholde. Dessuten så er det urettferdig at vi skal sitte med gigantregninga på medisiner når hver jævel nedi gokk får femten unger hver (dette er en tendens som er i ferd med å endre seg, heldigvis), bare fordi vi er styrtrike. U-land-problemet er forsåvidt en annen diskusjon...

 

Sikkert fint det. Og saa tar dem etterpaa aa innfoerer Peace, Justice & The American Way i resten av verden slik at vi alle kan bli lykkelige? Voks opp.

Yup. Freden må ivaretas og overvåkes av en internasjonal styrke som sørger for at ingen land tar over makta i landet (dvs. suger ut alle pengegivende ressurser) inntil irakerne selv har valgt ut en passende (sivilisert) leder. Det trenger ikke nødvendigvis være en USA-rumpeslikker, og dette er de andre NATO(?)-landenes plikt å sørge for.

 

Det beste hadde vært om USA ga Irak et ultimatum: Saddam går av (og blir stekt i stolen, noe han helt ærlig fortjener) eller USA går inn og fixer'n og rapper oljekildene. Høres ikke det bra ut?

Ok... her blir det for dumt til at jeg gidder aa kommentere innlegget ditt mer. Du trenger serioest aa laere aa tenke.

Du begynner med aa argumentere ut fra et moralsk synspunkt( Saddam er slem ), for saa senere aa si at det er greit at masse folk mister livet for at USA kan faa olje + fjerne Saddam.

Ja. Du tror vel ikke at Saddam i det hele tatt kan avsettes uten at en eneste uskyldig abedulla dør?! :roll: Det var litt på kanten å si at USA skal få lov til å rappe all oljen, men de vil selvfølgelig ha lønn for strevet. Du arbeider vel ikke gratis? Likevel så er det viktig at oljen fortsatt skal tilhøre Irak etter Saddams død, slik at landen kan bygge opp "givende" industri. Trenger jeg å tenke mer?

 

Det er skremmende aa se folk bli "doublethink" hjernevasket saa klart. Haaper for din del at du kun er 10-12 aar, slik at det fremdeles er haap for deg.

Det der sa du bare for å provosere og fordi du vet at jeg er eldre... :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...