blomstkraft Skrevet 23. august 2007 Skrevet 23. august 2007 Hei! Har nettopp fått Skole-Linux her nå (vil si det ligner veldig på Slackware), men finner ikke USB-penna mi. Er det noen drivere eller noe som må installeres, eller ligger den bare på et annet sted enn på skrivebordet? Tusen takk for hjelpen:)
Dr3as Skrevet 23. august 2007 Skrevet 23. august 2007 Hvilken versjon av skolelinux sitter du på? Er det snakk om en tynnklient, halvtykk eller full installasjon på maskinen du sitter på?
blomstkraft Skrevet 23. august 2007 Forfatter Skrevet 23. august 2007 (endret) Det vet jeg ikke, det var ikke jeg som installerte OS, men her er noe info som jeg fant: KDE Verson: 3.3.2 Bruker: Powersnork Vertsnavn: Itspserver00.intern System: Linux Utgave: 2.6.8-3-686-smp Maskin: i686 Er det snakk om en tynnklient, halvtykk eller full installasjon på maskinen du sitter på? 9343239[/snapback] Hva er forskjell på det der da? Endret 23. august 2007 av blomstkraft
Dr3as Skrevet 23. august 2007 Skrevet 23. august 2007 (endret) Sitter du innlogget på en klient, som booter via nettverket? BTW hvor er dette her? (Jobber med skolelinux) Endret 23. august 2007 av Dr3as
blomstkraft Skrevet 23. august 2007 Forfatter Skrevet 23. august 2007 (endret) Sitter du innlogget på en klient, som booter via nettverket? BTW hvor er dette her? (Jobber med skolelinux) 9343417[/snapback] Ja, jeg sitter i et skole-nettverk :/ Endret 23. august 2007 av blomstkraft
VikinGz Skrevet 23. august 2007 Skrevet 23. august 2007 oiii... en skole som har sjønt det Hva heter skolen? Alle minnepenner bruker samme drivere. Kan du prøve og låne noen andres sin og se om den går?
Dr3as Skrevet 23. august 2007 Skrevet 23. august 2007 Skjekk i hjemmeområdet ditt om du har en mappe som heter Drives. Hvor er dette, så kanskje jeg kan komme med litt bedre tips.
blomstkraft Skrevet 24. august 2007 Forfatter Skrevet 24. august 2007 Skjekk i hjemmeområdet ditt om du har en mappe som heter Drives. Hvor er dette, så kanskje jeg kan komme med litt bedre tips. 9343469[/snapback] Det er på Follo videregående skole på Orkdal. Linux på skolemaskinene er noe jeg har ventet lenge på, men jeg kan ikke finne noe driver-mappe
VikinGz Skrevet 24. august 2007 Skrevet 24. august 2007 hmm... kan du ta en screen shot av skrivebordet?
blomstkraft Skrevet 24. august 2007 Forfatter Skrevet 24. august 2007 hmm... kan du ta en screen shot av skrivebordet? 9347616[/snapback] Hehe, hvordan legger man ut ss/bilde da? xD
Frysning Skrevet 24. august 2007 Skrevet 24. august 2007 Det mangler sikkert automount da... Typisk, jeg har linux jeg også på skolen. Men det er min versjon, hvor jeg er super-user
blomstkraft Skrevet 24. august 2007 Forfatter Skrevet 24. august 2007 Det mangler sikkert automount da... Typisk, jeg har linux jeg også på skolen. Men det er min versjon, hvor jeg er super-user 9347940[/snapback] Ooh, kult Hvilken Destro bruker du, Skole-Linux?
Frysning Skrevet 24. august 2007 Skrevet 24. august 2007 *Kremt* Distro! Jeg bruker Arch med fluxbox, og Gnome med Beryl hvis dagsformen tilsier det. Jeg liker at det ser litt "hackerish" ut, og at jeg må skrive mye for å få ting gjort.
wil Skrevet 24. august 2007 Skrevet 24. august 2007 Hei. Joda. Bra at noen skoler har fått Linux, men det hjelper for fanken meg lite om de lar elevene ha roottilgang da. Hvis man skal ha Linux på skole-maskiner så må elevene ha vanlig brukertilgang med begresede muligheter. Men problemet til trådstarter er vanskelig å løse hvis man ikke har roottilgang.
Frysning Skrevet 24. august 2007 Skrevet 24. august 2007 (endret) Alle andre har win på min skole, og de har ikke admin. Eneste grunnen til at jeg bruker linux er at der får jeg root/admin rettigheter. Jeg HATER at det står "du har ikke rettigheter til å utføre valgt operasjon", oh suck and fuck me. Derfor lå jeg inn linux. Endret 24. august 2007 av Frysning
blomstkraft Skrevet 24. august 2007 Forfatter Skrevet 24. august 2007 Hei. Joda. Bra at noen skoler har fått Linux, men det hjelper for fanken meg lite om de lar elevene ha roottilgang da. Hvis man skal ha Linux på skole-maskiner så må elevene ha vanlig brukertilgang med begresede muligheter. Men problemet til trådstarter er vanskelig å løse hvis man ikke har roottilgang. 9347973[/snapback] Hvordan finner jeg ut om jeg har roottilgang eller ikke da?
Frysning Skrevet 24. august 2007 Skrevet 24. august 2007 skriv su i terminal, så passordet ditt. Eller, sudo kanskje, også passordet.
VikinGz Skrevet 24. august 2007 Skrevet 24. august 2007 trenger ikke roottilgang for å få minnepenn til å fungere!
blomstkraft Skrevet 24. august 2007 Forfatter Skrevet 24. august 2007 (endret) skriv su i terminal, så passordet ditt. Eller, sudo kanskje, også passordet. 9347997[/snapback] Nei, er nokk ikke supre-user jeg nei xD Men hva omjeg finner passordet til admin, blir jeg super-user da? trenger ikke roottilgang for å få minnepenn til å fungere! Hmm, er det en annen måte å få den frem på da? Det virker ikke på noen maskiner Endret 24. august 2007 av blomstkraft
VikinGz Skrevet 24. august 2007 Skrevet 24. august 2007 (endret) har du prøvd noen andres minnepenn? ser for meg at skolelinux er den bløffen om minnepenner stenges ute. Kan ikke tro at de som laget det tenkte at folk fortsjatt bare bruker disketter i ubuntu får jeg vertfall brukt den uten å skrive root passordet. Er noe helt annet når jeg setter i f.eks ett trådløstkort i usb format, da må jeg skrive inn root passordet Endret 24. august 2007 av VikinGz
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå