Gå til innhold

Nikon D300


Anbefalte innlegg

Er dette riktig da? "D3 har mer avansert fokus, mer avansert live view, bedre skjerm, høyere oppløsning, større sensor, muligens bedre støyegenskaper og bedre fjernstyringsmuligheter. "

 

Mer avansert fokus og Live view er kanskje riktig? :hmm: Men høyere oppløsning og større sensor enn 1D MkIII må vel være direkte feil? 21 Mega pixels er vel fortsatt større enn 12? Og sensoren i de nye Nikon kameraene er vel ikke større 24x36mm?

Endret av trst12
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mer avansert fokus og Live view er kanskje riktig?  :hmm: Men høyere oppløsning og større sensor enn 1D MkIII må vel være direkte feil? 21 Mega pixels er vel fortsatt større enn 12? Og sensoren i de nye Nikon kameraene er vel ikke større 24x36mm?

Det er 1Ds Mark III til Canon som er fullformat, 1D Mark III er 1.3 crop (og 10MP forøvrig).

 

1Ds er nok muligens bedre på bildekvalitet, men matcher ikke hastigheten på D3 i det hele tatt...

Lenke til kommentar
I pressemeldingen fra Nikon Norge (og Nikon UK) står det spesifisert VGA skjerm. Det er faktisk ikke nevnt noe om antall pixler/dots, verken i den norske eller engelske pressemeldingen.

Men i spesifikasjonene på Nikon sine hjemmesider står det 920000 punkter...

9345313[/snapback]

ja, men et pixel består av 3 punkter så det stemmer bra

Lenke til kommentar
Vil det si at jeg har driti meg ut ved å kjøpe D80 for noen dager siden. Regner med at D200 kommer til å synke drastisk i pris nå :(

 

Francis

9342450[/snapback]

 

Det vil jeg ikke si - du har jo kameraet i hånda nå. Bedre å satse på et D300 som kamerahus nr.2 når det blir billig om et eller to år.

 

Tom

9343257[/snapback]

 

Tja, om ca 2 år kommer ved D400. Men da kan han selge D80 og ha D400 som sitt andre kamerahus og slik kan man fortsette helt til man går konk :)

Lenke til kommentar
Vil det si at jeg har driti meg ut ved å kjøpe D80 for noen dager siden. Regner med at D200 kommer til å synke drastisk i pris nå :(

 

Francis

9342450[/snapback]

 

Det vil jeg ikke si - du har jo kameraet i hånda nå. Bedre å satse på et D300 som kamerahus nr.2 når det blir billig om et eller to år.

 

Tom

9343257[/snapback]

 

Tja, om ca 2 år kommer ved D400. Men da kan han selge D80 og ha D400 som sitt andre kamerahus og slik kan man fortsette helt til man går konk :)

9346615[/snapback]

 

Den tanken presenterte jeg for kjæresten min - Jeg fikk nesten juling....

 

Francis

Lenke til kommentar
Vil vi anta at behovet for lyssterke telezooms blir mindre ettersom vi får bedre og bedre ISOs?

9342494[/snapback]

 

Ikke bare situasjoner med lite lys en trenger stor blender. Også for å få liten dybdeskarphet trengs stor blender (gjerne i kombinasjon med lang brennvidde). Så tror nok ikke behovet blir mindre.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...