Gå til innhold

Asus P5K Premium liker ikke store disker...


holtiz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I ca. samme prisklasse er ABIT P35 Pro et veldig godt kort, som lar seg lett overklokke, alternativt er å hive seg på et Asus X38 hovedkort. Eller et litt eldre 680i SLI kort, Abit IN9-MAX er jo et meget fett kort, som også skal falle i pris nå, som X38 serien fra Abit kommer.

 

Hvis ikke det kommer en BIOS som løser problemet vil jeg bytte og legge i et mellomlegg til et X38 kort. Men vil ha et med mulighet for vannkjøling av chipset, og der er de nye X38 kortene dårlige. (Asus har vært flinke der til å tilrettelegge for dette. Mange har bare ribber på de heatpipeløsningene sine.)

 

Men P5K Premium kortet er knallbra, så lenge som det fungerer og om det kommer en fiks på SATA problemet. Dette fordi dette kortet har det meste man har behov for og det er bra å klokke. Så jeg håper at ASUS kommer med en løsning på dette problemet fort!

 

Lykke til med valg av hovedkort..... (jeg har villet vente noen uker til X38 kommer)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg har nå en Plextor S-ATA brenner som fungerer uten problemer.

Har også 3 stk. 750GB Seagate Barracuda 7200.10 og en 150GB Raptop RAID versjon på P5K Deluxe.

Har enda ikke hatt et eneste problem.

Med tanke på alt jeg har lest om problemer med P5K-kort og store harddisker høres det veldig vilkårlig ut. Har du flaks så funker det. Har du uflaks går det ikke. Blæ.

Lenke til kommentar
Jeg har nå en Plextor S-ATA brenner som fungerer uten problemer.

Har også 3 stk. 750GB Seagate Barracuda 7200.10 og en 150GB Raptop RAID versjon på P5K Deluxe.

Har enda ikke hatt et eneste problem.

Men er det samme problemer med p5k deluxe som med p5k premium da?

Er nok ikke alle som har de problemene med s-ata brenner og hardisker, men en stor del av de som har hovedkortet, har problemer.

Lenke til kommentar
Men er det samme problemer med p5k deluxe som med p5k premium da?

Er nok ikke alle som har de problemene med s-ata brenner og hardisker, men en stor del av de som har hovedkortet, har problemer.

Ja, jeg lurte på det samme siden jeg tenkte meg vanlig P5K - ikke deluxe eller premium eller noe. Men jeg forstod det slik at det likevel var å ta en unødig sjanse? Jeg sjekket på Asus sitt forum, og det er Premium-kortene som har alle disse harddiskproblemene. I P5K-forumet står det ikke noe spesielt om dette. Men jeg må si jeg ble veldig skeptisk.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Det er imorgen tidlig jeg skal kjøpe, så hadde ikke vært så dumt med et svar. :)

 

Ville ha kjøpt Abit IP35 Pro var jeg deg.Jeg har hatt Premium og har Abitkortet på en pc nå.Abitkortet er det mest stabile hovedkortet jeg har hatt.Og det begynner å bli noen.Billigere er det,og klokker minst like bra.

 

Jeg sier ikke at Premium er noe dårlig kort,men du har alltid muligheten til å få et som ikke godtar hva som helst av harddisker.Mitt nektet WD 500gb disker.Prøvde ikke noen andre store.

Lenke til kommentar
Det er imorgen tidlig jeg skal kjøpe, så hadde ikke vært så dumt med et svar. :)

 

Ville ha kjøpt Abit IP35 Pro var jeg deg.Jeg har hatt Premium og har Abitkortet på en pc nå.Abitkortet er det mest stabile hovedkortet jeg har hatt.Og det begynner å bli noen.Billigere er det,og klokker minst like bra.

 

Jeg sier ikke at Premium er noe dårlig kort,men du har alltid muligheten til å få et som ikke godtar hva som helst av harddisker.Mitt nektet WD 500gb disker.Prøvde ikke noen andre store.

 

Men er det ikke sånn at det problemet er fisket på de nye kortene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...