Gå til innhold

Nikon D300 og D3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nikkor AF-S 24-70mm f2.8 (erstatter 28-70mm f2.8)

 

Med litt flaks frigjør det et par 17-35mm og 28-70mm på brukmarkedet.. Alternativt at alle som solgte dem da D2 kom i DX format nå angrer bittert og vil ha dem tilbake..

9513625[/snapback]

 

Hva er prisen på den?

9513685[/snapback]

 

Ser FotoVideo har prissatt den til 16 store lapper

 

Tror dette er snasne saker :dribble: Bjørn Rørslett har mye positivt å si ser jeg

 

Edit: Mener noen la ut link tidligere, men gidder ikke lete. Her er den igjen.

Endret av El chico
Lenke til kommentar
Nikkor AF-S 24-70mm f2.8 (erstatter 28-70mm f2.8)

 

Med litt flaks frigjør det et par 17-35mm og 28-70mm på brukmarkedet.. Alternativt at alle som solgte dem da D2 kom i DX format nå angrer bittert og vil ha dem tilbake..

9513625[/snapback]

 

Hva er prisen på den?

9513685[/snapback]

 

Ser FotoVideo har prissatt den til 16 store lapper

 

Tror dette er snasne saker :dribble: Bjørn Rørslett har mye positivt å si ser jeg

 

Edit: Mener noen la ut link tidligere, men gidder ikke lete. Her er den igjen.

9513733[/snapback]

 

Ja så det selv.... Tenkte det var en utfordrer til Tamorn 17-50mm f/2.8, men nei...

 

Titanene tok alle...

Lenke til kommentar
20 personer leser denne tråden samtidig nå. Det må være i nærheten av akam-rekord i den tiden jeg har vært aktiv.

9342561[/snapback]

 

Jeg hadde 34 aktive brukere + 8 gjester + 3 ukjente brukere i en tråd før sommeren.

9513330[/snapback]

 

Hviken tråd var det?

9513777[/snapback]

 

Eh, en jeg laget på sex og samlivs forumet...

 

Edit: Doh.... Det er jo ikke akamforumet.

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar

Hvis 24-70 blir like god eller bedre enn 28-70, så lover det godt. Det var et kremobjektiv av de sjeldne, og burde befinne seg på siklelisten for enhver Nikonianer.

Jeg ville forøvrig aldri ha solgt den zoomen, Svein Gunnar. Du kunne jo bare supplere med en vidvinkelzoom. 28mm holder til det meste jeg tar av bilder i alle fall, selv om det kanskje ikke virker slik i bildekritikken.

 

Ps: Jeg har lest en av dine tråder innen sex og samliv, Olsen. Forstår litt hvorfor slike tråder er verdt å lese :p

Lenke til kommentar
Hvis 24-70 blir like god eller bedre enn 28-70, så lover det godt. Det var et kremobjektiv av de sjeldne, og burde befinne seg på siklelisten for enhver Nikonianer.

Jeg ville forøvrig aldri ha solgt den zoomen, Svein Gunnar. Du kunne jo bare supplere med en vidvinkelzoom. 28mm holder til det meste jeg tar av bilder i alle fall, selv om det kanskje ikke virker slik i bildekritikken.

 

Ps: Jeg har lest en av dine tråder innen sex og samliv, Olsen. Forstår litt hvorfor slike tråder er verdt å lese  :p

9514195[/snapback]

 

Ja har fått mye skryt for noen av de både på pm og i trådene :!:

Lenke til kommentar
Da var det tid for nytt forsøk med Nikon Digital etter det mislykkede forsøket med D80 og 18-200.

Nå blir det D300 med 17-55, 70-200 og en TC-14E II.

Får bare håpe at den er hjemme før neste Afrika tur i starten av januar.

9544463[/snapback]

 

Hva?

 

mislykket hva?

 

 

Note: Like every other camera, this presumes you're not expecting the pictures to be in focus. If you expect the photos to be in focus, the frame rate slows.

 

Mener han at selv om man setter den på tripod, og låser fokus å bruker fjernutløser så vil det bli ut av fokus? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Da var det tid for nytt forsøk med Nikon Digital etter det mislykkede forsøket med D80 og 18-200.

Nå blir det D300 med 17-55, 70-200 og en TC-14E II.

Får bare håpe at den er hjemme før neste Afrika tur i starten av januar.

9544463[/snapback]

 

Hva var det som var så misslykket med D80 + 18-200?

 

Skal si du oppgraderer skikkelig. At det blir bedre er det selvsagt ikke noen tvil om. Sikler på samme kombinasjon selv, men sliter litt med å rettferdiggjøre investeringene.

Endret av El chico
Lenke til kommentar
Jaja, enda et spørsmål.

 

Man har muligheten til å bruke 14-bit NEF eller 12-bit NEF. Jeg mener å lese at noe ble endret når man brukte 14-bit.

 

Var noe med fps, serietakingen og/eller størrelsen (Går ut ifra at filen blir større)

 

(?)

9544518[/snapback]

Serieopptak går ned fra 6 bps til 2,5 bps når en går fra 12 til 14 bit.

 

Edit: Ja, filen blir større

Endret av El chico
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...