Gå til innhold

Samletråd for Empire: Total War


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hørt at det er utsatt til Starten av mars.. :) Så det er ikke så lang ventetid.. og det kommer jo ut like ved Påskeferien? Good timing hvertfall :)

Hørt at man kan drive å forske og det i spillet.. og etter vært kommer det fram Dampskip. :) Men de kommer ikke på slutten av spillet.. men litt inni.. ikke vet jeg.. Men får man ikke styrt U.S.A?? :S

Lenke til kommentar

Jeg ser i de tidligere Total War spillene så er det mange forskjellige 'units'. Som pikemen, swordsmen, cavalery osv... alle med forskjellige typer mengde med armour (altså en god del).

 

Mens i Empire, er det like mange forskjellige typer soldater? Nå har ikke jeg så mye peiling på denne tiden. Men jeg ser for meg bare en type som bruker gevær, ryttere med pistol og sverd, og noen forskjellige artillerier. Kan noen si litt om de forskjellige type soldatene som er med? Tipper det er en god del soldater... bare at jeg har ikke 'fantasi' nok til å se at det er mange forskjellige typer soldater.

Lenke til kommentar

Tiden hadde 3 hoved typer infanteri, hvor hver hovedtype har under typer.

 

Hovedtypene er Linje infanteri, lett infanteri og grenadier.

Linje var helt klart den vanligste, Disse var på en måte jack of all trades, man hadde flere typer av dem, du hadde musketeers og fusiliers.

Samt egene unike typer,

Av Grenadiers hadde man vanlige og guard, Grenadiers kom orginalt fra et vanlig musketeer regiment, men ble sammlet fra flere musketeer regimenter til et egent grenadier regiment.

Av lett infanteri hadde man mange forskjellige saker, du hadde jegere, vanlig lett infanteri osv.

Land har også unike type soldater, som britiske highlanders.

 

Av kavaleri har du Dragoons, lett dragoons, hussar, cossacks, guard, elite, curassier. curassier var de eneste som fremdeles brukte rustning, og da bare på brystet og ryggen.

Lett kavaleri som, lett dragoons, hussar og cossacks, red på mindre raske hester, ofte brukt for å speide for hæren men også brukt på slagmarken til en mindre grad, tungt kavaleri red på STORE hester og ble brukt til å ri ned fienden.

 

Når man kommer til 1800, blir det mye rart, da har man, fusiliers, chessurs, Voltigeurs, Tirailleur, Caribiners, Grenadiers og det er bare fransk infanteri. fransk kavaleri hadde, polish lancers, dragoons, hussar, guard, chessurs chaval, horse grenadier, caribiners.

 

Så på fransk side har du 10 forskjellige kavaleri og infanteri typer, og det er bare for 1800, når man tar med hele tiden fra 1700 til 1800 så har man mange flere.

 

Så det blir nok mange mange forskjellige enheter i spillet

Lenke til kommentar

Når det gjelder våpen, brukte de fleste soldater uansett navn samme våpen så lenge de var fra samme land.

Forskjellen var hva de var trent til, lett infanteri var mer trent å skyte på lengre hold, grenadiers var store soldater trent til å bruke bajonetten eller sverd, linje infanteri litt av begge deler.

 

Senere fikk også noen innen for lett infanteri rifler, som gjorde at de hadde enda større nøyaktighet.

 

Når det gjelder hvor raske de er til å lade, så var det større variasjon mellom land, enn mellom type soldater.

England og Prøysen var gode til å skyte og ladet raskt, russerne var ikke så gode på det osv.

Det er også store forskjeller fra tid til tid, I begynnelsen av spillet på 1700 hadde soldater ofte bare 15 skudd med seg, viss de brukte opp de 15 skuddene, betydde det at de hadde sett mye actiion, så på den tiden var det kjennerelt mindre skyting, under 7 års krigen hadde soldater 40-50 skudd og brukte skjeldent opp alt de hadde.

På 1800 var alle soldater utstyrt med 60 skudd, og det var ikke uvanlig å bruke dem opp, så etter vært som tiden gikk ble det høyere og høyere volum av skying.

 

Men når alt kommer til alt, så tror jeg empire vill handle mer om å bruke de tropper man har så bra som mulig, og mindre om å produsere super gode soldater å bare sende dem blint inn.

Det vil ikke være noen ELITE SUPER DUBER UBER soldater i empire, som i rome og M2, du vill ikke ha tropper som altid vill vinne. Her handler det om å bruke terrenget og taktikker for å vinne, de sier på en film, at selv de dårligste troppene brukt riktig vil kunne vinne over de beste troppene brukt dårlig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...