Gå til innhold

Brenne bilde på toppen av DVD plata


Anbefalte innlegg

Hei

 

Tenkte å brenne ut noen dvd`er fra en ferietur til alle som var med. Det hadde vært kult å få brent et bilde på toppen av DVD plata så den så litt mer proff ut enn bare vanlig "tom" DVD.

 

Trenger jeg noe spesielt av Hardware og spesielle typer DVD`er? Er det noe program noen kan anbefale som skal være bra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Søkte litt rundt etter lightscribe produkter men fant ikke så mye. Kun en 10 PK på MPX med cover.

 

Men hva med den under?

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323670

 

Når det står printable er det fra en skriver det kanskje?

 

Fant ingen lightscribeprodukter på komplett.no etter et lite søk..

9327400[/snapback]

Det finnes 3 måter å skrive på overflaten på. LightScribe / Labelflash bruker samme prinsippet (brenneren skriver på en spesiell overflate, dette gir kun en svart/hvitt effekt). Disse 2 metodene er IKKE kompatible (noen brennere støtter LabelFlash og andre LightScribe).

Den absolutt peneste overflaten får du ved å bruke en printbar CD/DVD (som den du linket til). Da må du ha en blekkskriver som kan skrive på CD/DVD.

Lenke til kommentar

Hei.

 

De printbare platene du linket til er beregnet til å skrives på med en farge blekkskriver. Det gir et veldig bra bilde på de, men du trenger da en printer som støtter dette.

 

Lightscribe er en teknologi som bruker CD/DVD-brenneren til å skrive inn tekst og grafikk på oversiden av platen, bare snur den i brenneren etter data er lagret.

Dette gir en mye dårligere grafikk, og er ikke i farger.

 

Da trenger du en brenner og plater som støtter lightscribe.

 

Eksempler på utstyr hos Komplett:

 

Lightscribe DVD brenner

Lightscribe CD plater

 

 

Blekkskriver

 

Selv bruker jeg blekkskriver, og synest det er bra. Tåler ikke så mye fuktighet som plater med Lightscribe da siden det er blekk, men mye penere....

 

Nettulf

Lenke til kommentar

Selv bruker jeg blekkskriver, og synest det er bra. Tåler ikke så mye fuktighet som plater med Lightscribe da siden det er blekk, men mye penere....

 

Nettulf

9327460[/snapback]

 

Jeg bruker også printer (Epson R200).

På de platene jeg vil gjøre meg ekstra flid med så pleier jeg å kjøre over med et par lag klarlakk. Den blir litt mer glinsende, og vann preller av uten å påvirke blekket :p .

Lenke til kommentar

Selv bruker jeg blekkskriver, og synest det er bra. Tåler ikke så mye fuktighet som plater med Lightscribe da siden det er blekk, men mye penere....

 

Nettulf

9327460[/snapback]

 

Jeg bruker også printer (Epson R200).

På de platene jeg vil gjøre meg ekstra flid med så pleier jeg å kjøre over med et par lag klarlakk. Den blir litt mer glinsende, og vann preller av uten å påvirke blekket :p .

9328706[/snapback]

 

Fancypants :tease:

 

Jeg tror både det billigste og beste i det lange løp er blekkskriveren. Lightscribe plater og brenner koster en god del mer enn de vanlige og ser ikke så proft ut.

 

F.eks. kan du se på denne (billigste med CD/DVD jeg fant på komplett):

Canon Pixma IP6700D

Endret av tommyms
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...