Gå til innhold

Europeisk priskutt for Xbox 360 (X360)


Anbefalte innlegg

1600 kr for en 120GB harddisk som ekstrautstyr! :wow: Det var da helt vilt. Selv om det skulle være med ekstern boks og i 2,5" format så er det svindyrt. Håper virkelig ikke de får solgt mange av de og at folk heller kan kjøpe eksterne harddisker fra andre leverandører og koble den til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1600 kr for en 120GB harddisk som ekstrautstyr! :wow: Det var da helt vilt. Selv om det skulle være med ekstern boks og i 2,5" format så er det svindyrt. Håper virkelig ikke de får solgt mange av de og at folk heller kan kjøpe eksterne harddisker fra andre leverandører og koble den til.

9321112[/snapback]

 

Syns det virker helt horribelt jeg, når man kan kjøpe 500GB ekstern til en PS3 til den latterlige prisen av 1250.- på komplett f.eks...

Lenke til kommentar
1600 kr for en 120GB harddisk som ekstrautstyr! :wow: Det var da helt vilt. Selv om det skulle være med ekstern boks og i 2,5" format så er det svindyrt. Håper virkelig ikke de får solgt mange av de og at folk heller kan kjøpe eksterne harddisker fra andre leverandører og koble den til.

9321112[/snapback]

 

 

120giga koster kun 1495 kroner da nu,men er jo dyrt det også da

Lenke til kommentar

Dette forandrer meningen min helt! Hadde lyst på PS3, men når Xbox blir så rimelig synes jeg ikke det er noe point i å kjøpe PS3. Vel er den litt bedre, men ikke så mye at det er verdt 2000,-... Hadde sony laget en billigversjon av PS istedenfor å oppgradere den, så hadde jeg nok kjøpt den.

Lenke til kommentar
Er det forresten snakk om de små 2,5" harddiskene eller normalstørrelse 3,5"? Og det er vel snakk om eksterne harddisker?

9321252[/snapback]

2,5" disker.

 

Det er enda ikke mulig å kjøpe en disk større enn 120gig og sette inn selv.

 

Diskene er også eksterne ja i MS sitt eget lille kabinett som ikke er direkte kompatibelt med så mye annet.

 

Man kan derimot kjøpe en 120gig disk og putte den inn i kabinettet til en 20gig disk, men det innebærer at man også må ha en gyldig drivekey til en 120gig disk. Dette må så mikkes og mekkes med før man kan bruke den på en 360.

 

Med andre ord så har MS gjort det så vanskelig som mulig med disse harddiskene. Selvsagt for at de skal selge mest mulig ekstrautstyr.

Lenke til kommentar

Og til dere som stusser på den veiledende prisen..

 

Det er ikke tilfeldig at mange kaller dette for villedende pris :!:

 

Elkjøp f.eks har vel aldri solgt 360 til veiledende pris men ett godt stykke under. De vil helt sikkert fortsette med dette som det også er nevnt tidligere i tråden. Ikke bli overasket hvis det blir solgt Elite for 3500kr på elkjøp om en måned!

 

For de som husker de opprinnelige trådene med spekulasjon om Elite og prisen på denne så må jeg bare gni det inn til dem som trodde at den ville koste nærme 5000kr at:

 

Hva sa jeg(se på datoen)?

snip snip

Tror forresten ikke noe på at denne nye boksen kommer til å koste mer enn 4000kr.

8264356[/snapback]

Lenke til kommentar
Med andre ord så har MS gjort det så vanskelig som mulig med disse harddiskene. Selvsagt for at de skal selge mest mulig ekstrautstyr.

9321481[/snapback]

Latterlig opplegg! Det får meg bare til å bli ennå mer irritert over måten MS driver forretning på. Kan de avskjære sunn konkurranse så gjør de det. :thumbdown:

 

MS skal altså ha 1495 kr eller 1599 kr for en ekstern 2,5" 120GB harddisk.

Kjøper man en tilsvarende ekstern 2,5" 120GB harddisk her så får man den for 650 kr.

Hvis man gidder å sette den sammen selv så får man den for 521 kr + 70 kr = 591 kr.

 

MS tar altså rundt 1000 kr ren fortjeneste, rett i lomma, på grunn av manglende konkurranse. Konkurranse de har sørget for å sperre ute. Snakk om slemme monopolistiske handlinger! :realmad:

Lenke til kommentar
Med andre ord så har MS gjort det så vanskelig som mulig med disse harddiskene. Selvsagt for at de skal selge mest mulig ekstrautstyr.

9321481[/snapback]

Latterlig opplegg! Det får meg bare til å bli ennå mer irritert over måten MS driver forretning på. Kan de avskjære sunn konkurranse så gjør de det. :thumbdown:

 

MS skal altså ha 1495 kr eller 1599 kr for en ekstern 2,5" 120GB harddisk.

Kjøper man en tilsvarende ekstern 2,5" 120GB harddisk her så får man den for 650 kr.

Hvis man gidder å sette den sammen selv så får man den for 521 kr + 70 kr = 591 kr.

 

MS tar altså rundt 1000 kr ren fortjeneste på grunn av manglende konkurranse, noe de har sørget for.

9321605[/snapback]

Jepp. Slik er det nå en gang bare. Lite vi får gjort med det dessverre. Har jo lenge vært slik at konsoller selges med tap og at man skal tjene inn pengene på ekstra-utstyret og spill. Av en eller annen merkelig grunn fant MS ut at harddisk ikke var nødvendig lenger, selv om de mente det i første Xboxen, og lanserte dette som tillegg. Surt men sant :thumbdown:

Endret av Darth MToffy
Lenke til kommentar

Alle 360-versjonene støtter HD, men kabelen følger ikke med i Core-pakken. Nye Premium-konsoller og Elite har i tillegg HDMI-kontakt på baksiden. Lyden har perfekt kvalitet uansett, du får digital fiberoptisk lydutgang på 360 for tilkobling til surroundanlegg.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar
Med andre ord så har MS gjort det så vanskelig som mulig med disse harddiskene. Selvsagt for at de skal selge mest mulig ekstrautstyr.

9321481[/snapback]

Latterlig opplegg! Det får meg bare til å bli ennå mer irritert over måten MS driver forretning på. Kan de avskjære sunn konkurranse så gjør de det. :thumbdown:

 

MS skal altså ha 1495 kr eller 1599 kr for en ekstern 2,5" 120GB harddisk.

Kjøper man en tilsvarende ekstern 2,5" 120GB harddisk her så får man den for 650 kr.

Hvis man gidder å sette den sammen selv så får man den for 521 kr + 70 kr = 591 kr.

 

MS tar altså rundt 1000 kr ren fortjeneste, rett i lomma, på grunn av manglende konkurranse. Konkurranse de har sørget for å sperre ute. Snakk om slemme monopolistiske handlinger! :realmad:

9321605[/snapback]

 

Det er sånn det blir når man lar levrandørene låse produktet, slok at amn har liten innvirkning på det selv. De later som det er pga piratkopiering, men det er nok mins like mye slike ting som dette. Det er akkurat derfor jeg aplauderer chipping av konsoller som åpner for muligheter til å gjøre ting man burde ha fått lov til fra dag 1.

 

Ellers er jeg som andre spent på hvordan MS ligger ann når det gjelder RROD, og støy. Xboxen har blitt veldig lavt priset, og er på mange måter den gunstigste, prismessig, av de tre konsollene. (om man ikke atr med ekstrautstyr :)). Håper det får nintendo til å sette ned overprisen på Wii litt.

 

AtW

Lenke til kommentar
MS tar altså rundt 1000 kr ren fortjeneste, rett i lomma, på grunn av manglende konkurranse. Konkurranse de har sørget for å sperre ute. Snakk om slemme monopolistiske handlinger! :realmad:

9321605[/snapback]

Enda verre med 20 GB-disken. Nå er vel den på vei ut av markedet, men den har veiledene pris på 799 kroner...

 

Her skal faktsisk Sony (som ikke er kjent for å støtte åpne formater) ha cred for å støtte 2,5" off-the-shelf-disker, ulike minnekorttyper og Linux-distribusjoner i PS3. Sistnevnte kan man jo skjønne MS ikke vil ha noe å gjøre med :)

Lenke til kommentar
Jepp. Slik er det nå en gang bare. Lite vi får gjort med det dessverre.

9321626[/snapback]

Tja, forbrukerne kan jo si hva de mener med pengeboka si og heller kjøpe en konsoll som benytter seg av ikke-propreitære standarder for ekstrautstyr, minnekort, overføring av bilde, trådløs kommunikasjon og harddisker. Kanskje en konsoll som bruker vanlig USB, kortleser for alle formater, HDMi, 802.11bg, Blåtann og standard 2.5" SATA harddisk?

Endret av Linuxguru
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...