Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Første skoeldag - hva tar man med seg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva har det å si da?

 

Ta med deg ei notatblokk og noe å skrive med, evnt en PDA.

Det blir sjeldent mye arbeid som blir gjort på første skoledag, men man får som regel mye informasjon. Kan være greit å notere mye av dette ned.

 

I tillegg kan det være greit å ta med bilde av seg selv(passbilde) i tilfelle de trenger det, penger til mat eller matpakke, identifikasjon og godt humør.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

I morgen tar jeg med meg ... Meg selv. :)

Den informasjonen man får vite på skolen får man vite ca. 100 ganger den første uka. Og man får utdelt en del papirer der det meste står uansett.

Passbilde kan kanskje være lurt, men ikke vær en særing som går rundt med bildet sitt i en stor konvolutt, bær bildet diskret, sånn i tilfelle dere ikke trenger. At man trenger legitimasjon på skolen synes jeg hørtes litt sært ut, men det skal man bestandig ha med seg uansett hvis man har.

 

Edit: Penn i lomma, joda, da blir du han som hadde en knust penn i lomma første dagen på skolen. :cool: Pass på å ikke sitt ihjel penna.

Endret av BeFs
Lenke til kommentar
Trenger jeg ta med sekk? Jeg vil IKKE være den eneste som kommer drassende med en sekk for og si det sånn...

Haha, dette er det dummeste jeg har hørt noen sinne. Dette er videregående - det er ikke lenger nødvendig å være som alle andre, det er ikke flaut å skille seg ut. På barneskolen var det allment akseptert at man skulle gå i merkeklær og være kul, men ikke nå lenger.

Lenke til kommentar

Har alltid med sekk jeg.

Har en liten kosesekk som jeg bruker på dager med lite fag osv.

 

Det er en knøttliten sekk som jeg fikk for deltagelse i en fotballskole for 10 år siden, men nok om det. Der kan jeg putte all informasjon og lignende som jeg måtte motta.

Enormt kjekk. Dessuten har jeg med penalhus og noe til å notere på.

 

Anbefales, selv om jeg synes det er ganske corny å drasse med seg den store sekken til ingen nytte! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...