Gå til innhold

Aviation headset på PC?


Anbefalte innlegg

Yo!

 

Jeg skal ha nytt headset til PCen og snuser litt på noen fra Beyerdynamic. Har falt litt for den tingen de kaller Manufaktur. Der har de HiFi og Aviation-headsets. Aviation er vel til bruk i fly (derav navnet), men den har mikrofon, noe som er en fordel for meg. Da lurer jeg på om det er noe vits i å bruke den på PC? Pluggene er jo litt annerledes men det har jeg stort sett oversikt over så å lage noen adaptre bør gå bra, det er lydkvalitaten jeg lurer på. Betaler man mye for støyreduksjon og lite for lyden?

 

Grunnen til at jeg gjerne vil ha mic er at jeg driver en del med Flight Simulator og der er det bra å kommunisere over teamspeak når mår man er på multiplayer. Headsettet skal også brukes til musikk og andre spill. Burde jeg heller kjøpe et HiFi-headset og skaffe en mic på annen måte? Finnes det forresten noen man kan henge på headsettet for å slippe å styre med enda mer eksterne ting på skrivebordet? Noe av vitsen med HOTAS forsvinner liksom om man må grave fram en mic hele tida...

 

-G.G.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg får vel hoppe inn med litt saklig produktinformasjon jeg da..

 

Aviation settene fra beyer er først og fremst konstruert for bruk i småfly, og har foruten en liten elektronikkboks for tilkobling av Mp3/mobil også et vanvittig høyt spenn over hodet.

 

Ombord i et småfly er jo det jo vanvittige mengder med vindstøy og motorlyd, og spennet i headsettet gjør at det demper lyden ute... Men å sitte med et slikt sett på hodet foran en Pc?? Ja, ettersom headsettene er ekstremt komfortable så går det, men man vil nok utvilsomt bli ganske så sliten etterhvert, og du trenger vel neppe et så ekstremt dempende sett.

 

En annen ting som automatisk intreffer med alle hodetelefoner/headset med stort spenn, er at det ikke vil gjengi bass like effektivt som et "vanlig" headset.

 

I disse dager lanserer beyer et nytt headsett som ligner fælt på Aviation settene, men med USB kobling og samme komfort og lydgjengivelse som det legendariske DT-770 pro.

 

beyerdynamic MMX 300

 

Mvh Ketil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...