Gå til innhold

Er det smart å jøpe PSP fra en utlandsk webshop?


Haajen

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Hadde planer om å kjøpe meg en psp, men er litt usikker på en del ting.

 

-Lønner det seg?

-Hvor anbefales det isåfall å bestille?

-Kan man spille av spill og filmer på en psp i fra utlandet?

-Hvordan er det med tanke på garanti og lignende (døde pixler osv)?

 

På forhånd takk. :)

 

PS. Hører rykter om en PSP "2". Er dette noe å vente på? (Størrelsen på konsollen har lite eller ingenting å si for meg).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
-Lønner det seg?

9310597[/snapback]

Det er vel litt usikkert. Husk at moms og fortollingsgebyr medfølger.

9310597[/snapback]

-Hvor anbefales det isåfall å bestille?

Jeg vet vel egentlig bare om Amazon og Play.com, som er store og populære butikker. Kanskje noen andre har noen bedre forslag.

-Kan man spille av spill og filmer på en psp i fra utlandet?

9310597[/snapback]

Spill er sonefrie, filmer er ikke (med offisiell firmware (sjekk guiden her for å installere "custom firmware", som gjør filmer sonefrie også)).

-Hvordan er det med tanke på garanti og lignende (døde pixler osv)?

9310597[/snapback]

Jeg er usikker igjen. Men ordrelappen du får enten med i pakken eller kan printe ut fra kontosiden der du kjøpte den, gjelder vel som garantibevis, og kan vises hvis du får behov for å få noe på garantien.

PS. Hører rykter om en PSP "2". Er dette noe å vente på? (Størrelsen på konsollen har lite eller ingenting å si for meg).

9310597[/snapback]

Jeg vil egentlig anbefale å vente til den nye PSP-en kommer, ja. Den kommer nå i september, og vil være mindre, ha bedre bilde, TV-ut-inngang for å vise bildet på TV, dobbelt så mye RAM (usikker på hvilke konsekvenser dette vil få for "gammel PSP-brukere"), eksklusiv støtte for visse tilbehør (for eksempel TV-tuner (men den vil foreløpig bare være tilgjengelig i Japan, og motta Seg1-signaler, som kun finnes i Japan for øyeblikket)).

 

På den andre siden: Hvis du vil ha muligheten for å kjøre usignert kode på PSP-en, såkalt homebrew (som du kan lese mer om i den store tråden i Sony-seksjonen her), er det ingen som vet sikkert om den nye PSP-en vil bli hacket og i stand til å kjøre det.

 

Beklager rotete og dårlig svar. Kanskje andre vil komme med bedre.

Endret av Blackrave
Lenke til kommentar

Jeg ville kjøpt i Norge, fra en butikk som sier at du får bytte dersom det skulle være pixel-feil...

Tror egentlig dette problemet nesten er en saga blott nå, både min egen og en kamerats PSP hadde ingen pixel-feil, men bedre safe than sorry.. :)

 

PSP redesignen kan kobles opp mot fjernsyn, og du kan spille/se film der, den er 1/3 flatere og endel lettere, den bruker mindre batteri, og de nye batteriene er mindre.

Du kan også bruke gamle batteri, batteritiden vil da øke, men endel av batteriet vil stikke litt ut av PSP'n.

Loadetiden vil også kortes litt ned på spill som cacher til PSP-minnet, siden det er litt større.

Ellers er den identisk, og alle spill vil kunne spilles på begge versjoner.

 

Hør med butikkpersonale når den nye PSP kommer, og evt. om de kommer i noen samlepakker, i.e. Daxter+PSP, og hva prisen på den nye blir i forhold til gamle-versjonen av PSP.

 

Jeg ville absolutt gått for den nye versjonen, dersom ikke prisforskjellene og ventetid på den blir for stor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...