Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Det er snakk om 2 uker på Miyaichi. Tydeligvis var det hvertfall tankene til Wenger som var mer fokusert på å få inn han her og ellers var jo fokuset også på Alex Oxlade-Chamberlain.

 

At jeg klarte å gjette meg til at han ble skadet nå var en tilfeldighet i tidsrommet ja, men at Djourou ble skadet etterhvert var langt fra en tilfeldighet. En spiller som har vært ute i en sesong som spiller hver eneste bidige kamp kommer til å dra på seg en skade. At han ikke ble skadet tidligere er for meg bare et understykke.

Miyaichi ble hentet i høst. Djourou har vært relativt skadefri i 10 måneder. At han ble skadet nå har sannsynligvis lite å gjøre med den forrige skaden.

 

Squillaci mente jeg allerede i starten av sesongen at var for dårlig til og med som fjerdevalg, jeg har ALDRI sagt meg fornøyd med han. At Wenger tar til takke med en dårlig spiller klarer jeg ikke å se på som fortståelig. Vermaelen er på vei tilbake har vi hørt siden august og Wenger burde etter så mange år i gamet ha klart å beregne i desember/januar at Vermaelen høyst sannsynlig ikke kom til å bli særlig involvert i resten av denne sesongen.

Hvilken PL-klubb mener du har bedre fjerdevalg på stopperplassen enn oss? Manchester City er den eneste jeg kommer på i farta. Squillaci er et helt ok fjerdevalg. Det største problemet er at han ikke passer godt sammen med Koscielny. Og Vermaelens evige setbacks kunne ingen forutse. Det er nesten som Rosickys evigvarende skade. Dessuten er det ikke Wenger som spår hvor lenge spillerne er ute, det er fysioteamet. Vermaelen har nå gjennomført en operasjon, og alt tyder på at han er tilbake om tre til fire uker.

 

Wenger mente det ideelle ville vært å få inn en midtstopper på lån, men han var vel vitterlig også den eneste som mente dette? Wenger tenkte her på økonomiske grunnlag og mente at vi ikke kunne ha 5 midtstoppere i laget fordi dette ville bli for dyrt. Hadde han kjøpt inn en midtstopper av den typen jeg hele tiden har ment vi har manglet, så kunne han solgt Squillaci til sommeren og fått tilbake en del penger der samtidig som vi hadde kuttet ned lønningslista. Hvorfor er ikke det en løsning som dukker opp i hodet til Wenger? Stahet eller arroganse? Ville det å solgt Squillaci videre allerede etter bare en sesong vært et nederlag for Wenger? Ikke vet jeg, men det kan jo oppfattes sånn og det virket akkurat det samme som med Silvestre som alle så var altfor dårlig.

 

Samtidig kan man se at Wenger er så fokusert på å holde pengene i lomma ved at han heller ville bruke Song på midtstopperplass hvis det var nødvendig enn å få inn en erstatter for Vermaelen som praktisk talt er ute en hel sesong. Han har heller aldri kjøpt inn en backup på DM plassen selv om dette er den plassen i laget som er mest sårbar av alle plasser.

Wenger sa hele veien at han ikke kom til å hente en ny stopper med mindre han fant en som var god nok og tilgjengelig, og det gjorde han ikke. Jeg vil veldig gjerne høre hvem du synes at han burde ha hentet. Det er veldig lett for deg å si nå at Wenger gjorde en feil, men jeg tror ikke du heller hadde hentet en stopper om du var i hans posisjon. Jeg vet om veldig mange intelligente og reflekterte bloggere som støttet Wengers avgjørelse 100 %.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da håper jeg at vi henter tilbake Bartley midlertidig. Regner egentlig med at Wenger ordnet en slik klausul da han lånte ham ut til Rangers. Miquel er ikke i nærheten av å være god nok backup.

 

Arseblog illustrerer for øvrig lørdagens kamp på strålende vis:

 

While Saturday may not have been unique in terms of Arsenal chucking away the kind of lead that no Premier League team should, I think we have to look at the game as a freak. Imagine it as the child of Carlos Tevez, Joleon Lescott, Dirk Kuyt and Iain Dowie, birthed by a monstrous hag. A 90 minute mutant that lives in the attic and that you can scarcely bring yourself to look at, let alone feed. Eventually, if you ignore it long enough and get on with the things you do best, it’ll starve to death until one day you go to get something and you come across a skeleton and a door hatch with lots of scratch marks on it. You have moved on.
Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Da håper jeg at vi henter tilbake Djourou midlertidig. Regner egentlig med at Wenger ordnet en slik klausul da han lånte ham ut til Rangers.

Hva hjelper det å hente en spiller som er skadet i seks uker? Regner med at du mener Kyle Bartley =)

Gode skadestunt av Arsenal mtp. landslaget i hvert fall. United har noe å lære på den fronten.

Endret av Latias
Lenke til kommentar

Sjekket faktisk assistlisten for fem minutter siden. :p Sykt at Shava har greid å produsere 11 assists på en så dårlig sesong. Han ser ut til å finne tilbake storformen nå. Hvis han gjør det, kan han bli utrolig viktig i sesonginnspurten.

 

Enda mer gledelig er det å se at van Persie har vært skadefri i tre måneder, og han har scoret åtte mål på seks kamper siden nyttår.

Lenke til kommentar

Djourou på twitter:

Hello. Thanks for the support. I was hit on my knee on saturday as you saw it. I'm feeling better. For more infos check arsenal.com. Cheers

 

@bbcsport_david

Reliably informed Djourou feels knee injury "not too bad". Still awaiting scan results but reports he's out for season rubbish #Arsenal #afc

 

Media outlets in Swizerland are reporting that central defender Johan Djourou could be back training with Arsenal in a week.

 

Swiss national team doctor Cuno Wetzel said:

 

"The player has suffered a very painful but very close to the knee contusion head. The swelling and bruising have delayed the diagnosis of something.

 

"If the healing process runs normally, Djourou is probably in less than a week and start training again. "

 

In other news:

 

@LaurensJulien

Mamadou Sakho will renew his contract soon and wants to stay one more year at #psg if they play in the CL. If they don't, he'll go...

 

Får håpe PSG ikke kommer blant topp 3 da.

Endret av Vestaa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...