Gå til innhold

Bioshock, PC eller Xbox360?

Bioshock - PC eller Xbox 360?  

506 stemmer

1. 1. Bioshock - PC eller Xbox 360?

• Xbox 360
      239
    • PC
      267

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-105082
Skrevet

Kanskje på Mandag sies det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I 11 av 10 FPS-tilfeller velger jeg PC, men akkurat Bioshock har jeg valgt å bestille til Xbox 360 (etter å ha vært i tvil lenge). Kontrollene i demoen var ikke så dumme, og hvis det finnes ett spill som virkelig fortjener å kjøres på stor TV og med god lyd, ja da må det være Bioshock.

Skrevet
hvis det finnes ett spill som virkelig fortjener å kjøres på stor TV og med god lyd, ja da må det være Bioshock.

9308683[/snapback]

Om du har ein skikkeleg gamer-pc som kan kjøre Bioshock normalt er det da vitterleg ingen problem å koble den til ein stor TV og lydanlegg.

Skrevet

Herregud, dette er ikke noe å diskutere. Med håndkontroll så navigerer man med spaker, selvfølgelig har mus bedre presisjon.

Hva som foretrekkes er en helt annen sak. Jeg forstår godt at konsollfantaster argumenterer for at håndkontroll er bedre.

Shadowrun er heller ikke noe eksempel på at håndkontroll er bedre, da de har tatt vekk presisjon (lav oppløsning på rutenettet musen opererer i) og mulighet til å tilpasse fra PC-versjonen og da kan det ikke lenger sammenlignes.

Skrevet

En PC mus vil alltid ha ett overtak når det kommer til respons og presisjon, det sier seg selv.

En high end PC vil alltid vinne over konsollene, rett og slett fordi en high end PC er kraftigere enn Wii, 360 og PS3 samlet.

En high end PC vil alltid vinne pga man kan koble inn en konsoll-kontrollstikke, og koble den til en stor 1080p tv og igjen få høyere kvalitet enn en konsoll.

En high end PC koster mange ganger mer fordi det er ikke en spillemaskin, men ett redskap til og gjøre mange forskjellige ting, bl.a å spille.

En konsoll vinner over PC på den ekstremt lave prisen i forhold til Hardware, og på at man alltid har nok maskinvare til og kjøre spillene så godt som de kan bli kjørt.

Konsoller er mye enklere og forholde seg til, og er derfor mer avslappende og spille med vil jeg si.

Om man liker, legg merke til at jeg sier liker og ikke hvilken somer best, konsoll eller PC for spilling er opp til enhver og avgjøre med seg selv.

Selv spiller jeg på konsoll fordi jeg ikke ser poenget lenger i å oppgradere PC'en min for flerfoldie femtusenlapper for å spille noen få spill som ikke kommer ut på konsoll.

Da bruker jeg heller noen få tusen på en konsoll som får mange spill.

Skrevet
En PC mus vil alltid ha ett overtak når det kommer til respons og presisjon, det sier seg selv.

En high end PC vil alltid vinne over konsollene, rett og slett fordi en high end PC er kraftigere enn Wii, 360 og PS3 samlet.

En high end PC vil alltid vinne pga man kan koble inn en konsoll-kontrollstikke, og koble den til en stor 1080p tv og igjen få høyere kvalitet enn en konsoll.

En high end PC koster mange ganger mer fordi det er ikke en spillemaskin, men ett redskap til og gjøre mange forskjellige ting, bl.a å spille.

En konsoll vinner over PC på den ekstremt lave prisen i forhold til Hardware, og på at man alltid har nok maskinvare til og kjøre spillene så godt som de kan bli kjørt.

Konsoller er mye enklere og forholde seg til, og er derfor mer avslappende og spille med vil jeg si.

Om man liker, legg merke til at jeg sier liker og ikke hvilken somer best, konsoll eller PC for spilling er opp til enhver og avgjøre med seg selv.

Selv spiller jeg på konsoll fordi jeg ikke ser poenget lenger i å oppgradere PC'en min for flerfoldie femtusenlapper for å spille noen få spill som ikke kommer ut på konsoll.

Da bruker jeg heller noen få tusen på en konsoll som får mange spill.

9310662[/snapback]

Du glemte en ting: En konsoll er bedre til å bevege seg rundt med. Spill som Splinter cell og Tomb Raider: Legend, blir litt vanskeligere å kontrollere på en PC.

Skrevet
Du glemte en ting: En konsoll er bedre til å bevege seg rundt med. Spill som Splinter cell og Tomb Raider: Legend, blir litt vanskeligere å kontrollere på en PC.

9310691[/snapback]

Han glemte ikke det nei, han so jo at man kan koble inn en kontroll til pcen. Man kan f.eks koble til en Xbox 360 kontroll til pcen på sånne spill, og da vil det vil bli det samme.

Så pc vinner nok uannsett.

Skrevet (endret)

9310691[/snapback]

Vel, da glemmer du og en ting, du kan koble hvilken som helst gamepad til en pc, med det rette utstyret kan du bruke ps2, xbox360, gamecube eller tilogmed wii kontrollere på pc om du måtte ønske det. Tomb raider legend har like responsive kontroller på pc som det er på 360.

//edit: Ser at andreas var før meg. :p

Endret av slash
Skrevet

PC så klart (har ikke noe med pris å gjøre)!

I grove trekk..

FPS - Mus/tastatur

Bilspill - Ratt og pedal

Flyspill - Joystick

Plattform/slossing - Kontroller

Skrevet

9310691[/snapback]

Kan du utdype den litt? Hvorfor skulle det være vanskeligere på PC? Jeg synes det er motsatt.

Skrevet

Ta for eksempel splinter cell da. På konsoll har man bevegelighet i absolutt alle retninger, og man kan enkelt regulere farten avhengig av hvor langt framover man holder stikka. På PC har man bevegelighet i 8 retninger (forutsatt at man ikke beveger kameraet) og man har liksom bare ett tempo, siden man ikke kan trykke på tastene noe mykere/hardere.

Skrevet (endret)
hvis det finnes ett spill som virkelig fortjener å kjøres på stor TV og med god lyd, ja da må det være Bioshock.

9308683[/snapback]

Om du har ein skikkeleg gamer-pc som kan kjøre Bioshock normalt er det da vitterleg ingen problem å koble den til ein stor TV og lydanlegg.

9309171[/snapback]

Jeg er selvsagt klar over at jeg kan koble PC-en til en stor TV og lydanlegget i stua. Spørsmålet er om jeg gidder å styre med det når jeg skal spille Bioshock. Én gang? Tvilsomt, men kanskje. Flere ganger? Garantert ikke. Jeg er fullstendig klar over at jeg ofrer litt presisjon, men vi snakker om et spill som tross alt ikke bare dreier seg om å plaffe ned flest mulig fiender på kortest mulig tid. Dessuten har det ikke flerspiller. Ergo har jeg, som sagt, kommet frem til at dette spillet skal jeg nyte i sofaen, i ro og mak, på tross av at jeg "alltid" holder meg til PC når det dreier seg om "FPS".

Endret av Aasgaard
Skrevet
Ta for eksempel splinter cell da. På konsoll har man bevegelighet i absolutt alle retninger, og man kan enkelt regulere farten avhengig av hvor langt framover man holder stikka. På PC har man bevegelighet i 8 retninger (forutsatt at man ikke beveger kameraet) og man har liksom bare ett tempo, siden man ikke kan trykke på tastene noe mykere/hardere.

9310905[/snapback]

Har spilt Splinter Cell på begge plattformer. På PC styrer man farten man går i med musehjulet så det er jo ikke noe prob, samtidig som man styrer kameraet hele tiden selvfølgelig ved å bevege musa.. Veldig enkelt og greit, og kameraet blir for øvrig mye mer presist når man styrer det med musa... Siktingen med våpen er også mye mer presis og rask... Og ikke "get me started" angående andre spill (siden du nevner helt generelt at "En konsoll er bedre til å bevege seg rundt med"). Er selvfølgelig en del trening samme om det gjelder konsoll eller PC, men det er ytterst få tilfeller hvor man virkelig trenger den ekstra analoge funksjonaliteten på konsoll (og som flere har nevnt kan man skaffe seg kontroll til PC anyway.. :p ). :w00t:

Skrevet

PC slår egentlig konsoller på alle måter borsett fra pris. Håpløst å spille Fly simulator og strategi spill på konsoller. Men på PC kan faktisk alt spilles, bare man har gamepad, joystick osv, eller uten også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...