Gå til innhold

Nvidia klargjør ny toppmodell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"9800 skal ha hardware-støtte for DIrectX 10.1". Skulle ikke de gamle kortene også ha støtte for det? Eller hadde itavisen rett og hw.no feil , når de påstod at dx 10.1 trengte nye kort?

9292684[/snapback]

8800 kortene slik de er idag vil ikke ha støtte for dx 10.1.

Itavisen har rett, tro det eller ei. :whistle:

9292759[/snapback]

Jeg kan ikke se at HW påstår noe annet enn IT-avisen på det punktet:

 

Du kan naturligvis benytte DX 10.1 sammen med ditt eksisterende skjermkort, da DX-versjonene er bakoverkompatible. Skjermkortet ditt vil fungere helt som før, enten det har hardware-støtte for DX 10 eller 9.

 

Men for å dra nytte av DX 10.1-funksjonene trengs hardware-støtte. De første skjermkortene med hardware-støtte for DX 10.1 ventes til neste år. Naturlig nok, da DX 10.1 heller ikke kommer før til neste år. Og selv når den tid kommer vil trolig de færreste spill dra nytte av teknologien.

Lenke til kommentar
Utrolig at en "liten" oppgradering krever ett nytt kort. Kan tenke meg at mange Gf8800Gtx kjøpere kommer til å føle seg snytt, med god grunn også.

9292833[/snapback]

For siste gang NEI

 

According to Sam Glassenberg, DirectX 10.1 will be fully compatible with all graphics cards supporting DirectX 10. He told that the current updates are very similar to those performed for DirectX 9 back in the days. All the company wants to do now is to increase the API life cycle. This statement was addressed to majority of worried gamers who got the impression that Microsoft announced GeForce 8800 and Radeon 2900 based graphics cards may become useless after the new updates have been pushed. However, Sam confirmed that existing graphics cards may still not be able to use all the new features of DirectX 10.1. At the same time he stress that applications designed specifically for DirectX 10.1 are very unlikely to appear, because overall, the updates aren’t that critical.

http://www.xbitlabs.com/news/video/display...0815123340.html

Lenke til kommentar
Hmm jaja. Rett etter snøen har gått så skal det 9800 kortet stå i pcen min ja  :dribble: offf dette blir dyrt da jeg allerede må kjøpe masse greier bare for og få se candy på crysis. Har allerede kjøpt meg 8800 GTS og tenkte SLI men, men.

9293840[/snapback]

 

 

Du er ikke den eneste...men slik er dataverden. skal du være på topp må du tåle å blø litt :p

Endret av amdme
Lenke til kommentar
Spørsmålet er hvem som egentlig trenger det og hvem som bare kjøper det for å være den kuleste spillenerden i gata.

 

Jeg regner med det ikke vil ha særlig nytte for de som har mindre enn 24" LCD-skjerm.

9294220[/snapback]

 

 

Det er vell strengt tatt mye mer behov for et slikt skjermkort enn feks en 4 kjerners cpu til entusisasten i gata, da spill faktisk kan trenge såpass for å dra alt på fult, i rake motsetningen til feks cpu ene.

 

Edit: Mest med tanke på fps.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar

Argumentet mitt står fortsatt. Dersom man ser bort fra ekstreme oppløsninger på 2560 med masse AA osv, er det ikke noen spill jeg vet om i dag eller som skal lanseres snart der et 8800 GTX ikke kan frembringe akseptable framerates.

 

Ikke misforstå meg, jeg elsker grafikkort og kommer garantert til å kjøpe 9800GTX, men det er ikke til å komme fra at grensenytten ved overgangen fra 8800 til 9800 blir begrenset med tanke på hva dagens spill i 2007 krever av grafikkortet

 

Det kommer forhåpentligvis til å komme spill i fremtiden som krever mer enn det et 8800GTX kan kreve, men det ser ikke ut til at de kommer før november 2007..

Endret av demeyfint
Lenke til kommentar
Simen:

 

Misforstod artikkelen helt  :blush: . Utrolig at en "liten" oppgradering krever ett nytt kort. Kan tenke meg at mange Gf8800Gtx kjøpere kommer til å føle seg snytt, med god grunn også.

9292833[/snapback]

 

Altså, DX10.1 er jo en ytterst ytterst liten oppgradering. Jeg sliter med å finne en eneste ting i DX10.1 tillegget som har noe betydning.

 

Mao. det er ingen ting å syte over. har du DX10, så støtter du 99,999999 på av alle features som devs kan finne på å bruke i spill framover, og ingen av de nye gir noe spektakulært innen værken billdetkvlaitet eller ytelse...

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...