Gå til innhold

Bitdefender / Avast / andre


Anbefalte innlegg

Fant ikke noen tråder om temaet av nyere dato, så jeg er så freidig å lage en ny en.

Har brukt Norton Internet Security på mine maskiner i årevis nå, men begynner å bli mektig lei av det enorme ressurssuget det er, selv mitt raidoppsett bannes i noen sekunder når den på egen hånd oppdaterer uten noen form for advarsel eller mulighet for å stanse/pause.

 

Så jeg har begynt å vurdere alternative løsninger, men er litt rådvill, har grodd litt fast i dårlige vaner.

 

Noen som har noe videre erfaring med bitdefender/avast sine suiter (av+firewall etc), evt har noen andre løsninger de gjerne vil tale varmt for?

 

på forhånd takk :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg antar at du har NIS av litt eldre dato .

 

Det hadde jeg også og kvittet meg med det. Jeg bruker nå Avira antivirus (ingen program oppdager flere virus enn Avira ).

 

Som firewall bruker jeg Kerio

 

Begge disse programmene er gratis.

 

Er meget fornøyd med oppsettet , programmene bruker lite ressurser og jeg tror ikke jeg har hatt noe alvorlig virus på PC'en på mange år.

 

Har hørt at NIS 2007 bruker langt mindre ressurser en tidligere utgaver.

Lenke til kommentar
Jeg antar at du har NIS av litt eldre dato .

 

 

Har hørt at NIS 2007 bruker langt mindre ressurser en tidligere utgaver.

9291690[/snapback]

 

Det kan jeg avkrefte, jeg har nemlig skaffet meg ny versjon hver gang det er har kommet, og selv om det blir litt vanskelig å sammenligne på tvers av PCer, så var nå de siste to utgavene rimelig ressurskrevene begge to (har brukt NIS2007 omtrent siden det kom ut på både stasjonær og bærbar)

 

men takk for innspill, Kerio har jeg hørt nevnt ved tidligere anledninger, kanskje jeg skulle ta en titt på det.

Lenke til kommentar

Dette har veldig med smak og behov å gjøre men selv bruker jeg Avast og AVG Antivirus. Klarer aldri å bestemme meg hva som er best men holder meg til Avast fordi jeg har aldri merket noe som helst til systemtap på denne.

 

Som Brannmur vil jeg anbefale Zone Alarm. Dette er en helt genial brannmur i mine øyne. Har aldri hatt problemer med denne, sån som jeg hadde på mcafee og Norton i tide og utide. Bruker selv bare gratisversjonen av brannmuren så er derfor usikker på de andre produktene til Zone Alarm.

Lenke til kommentar
Dette har veldig med smak og behov å gjøre men selv bruker jeg Avast og AVG Antivirus. Klarer aldri å bestemme meg hva som er best men holder meg til Avast fordi jeg har aldri merket noe som helst til systemtap på denne.

 

Som Brannmur vil jeg anbefale Zone Alarm. Dette er en helt genial brannmur i mine øyne. Har aldri hatt problemer med denne, sån som jeg hadde på mcafee og Norton i tide og utide. Bruker selv bare gratisversjonen av brannmuren så er derfor usikker på de andre produktene til Zone Alarm.

9299291[/snapback]

 

 

humm, hører mye om Avast, tror jeg skal ta en nærmere titt på den :)

 

Takker og bukker :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...