Gå til innhold

Tabula Rasa tråden

Anbefalte innlegg

Skrevet

300px-Tabula_Rasa_-_CGV_Game_Logo.jpg

Jeg fikk da min Tabula Rasa nøkkel i forrige uke sammen med noen av dere her på gamer.no og etter en helg med litt spilling så tenkte jeg at jeg skulle starte en tråd hvor vi kunne diskutere litt spillet og hva dere synes om det.

For de av dere som ikke har fått nøkkel til beta'en kan dette være en tråd hvor dere får et lite innblikk i hvordan spillet er og litt informasjon, hvis dere har lyst til å prøve spillet i framtiden.

Først litt info om spillet:

Historie (Utdrag fra wiki):

There once was an advanced alien species known as the Eloh. They freely shared the knowledge of Logos, the power to convert between matter and energy with just the mind, to less advanced races. One of them, named the Thrax, used this power to wage war against the Eloh, a war that was won at great cost by the Eloh.

The Bane attacked Earth sometime in our near future. Humanity was hopelessly outmatched and the majority was completely wiped out. Luckily the Eloh had left behind some of their technology that had the ability to make wormholes to other worlds. There, humans found other species doing the same thing they had, fighting against the Bane just to survive. They banded together to form the Army of the Allied Free Sentients to fight against the Bane with their lives on the line.

Features:

* Unique setting takes players to the frontlines of a futuristic war in a massively multiplayer war game that combines the character growth of an RPG with the action of a shooter.

* Players will participate in large scale battles with NPC allies against an intelligent enemy known as The Bane for control of entire planets.

* Players will go behind enemy lines in missions that directly impact the war effort, either solo or with teammates.

* Rich storyline and fictional universe features Richard Garriott’s signature creative vision and attention to detail.

* It’s not all guts and guns; a mysterious power known commonly as “Logos,” allows players to harness the very fabric of the cosmos to offer rebel forces an advantage against an overwhelming foe.

* Simplified game interface is complimented by built-in voice chat technology to create a seamless cooperative gaming experience.

* Role-playing game fans will enjoy a game design that focuses more on depth than complexity, with an immersive story and rich character growth driven by player choices.

* First person shooter fans who crave a richer gaming experience will appreciate a massively multiplayer game that is reactive to player choices and allows for a broad range of character movement.

* Massively multiplayer online game fans will enjoy a large community to interact with, and frequently updated content to both the game and the storyline.

Hva jeg synes om spillet:

For å ikke bryte noe som står på NDA'en kommer jeg ikke til å gå så dypt inn i gameplayet, men bare forklare basic om spillet.

Det første jeg la merke til når jeg startet spillet var hvordan knappene var satt opp, alt var litt anderledes men den vanlige wasd er der fortsatt, ellers så hadde den en veldig smart felles meny som er lett tilgjengelig, hvor man kan bla igjennom de forskjellige vinduene som backpack, skills osv. Grafikk messig er det ikke det beste jeg har sett men det ser ganske bra ut for en mmo. Det som kanskje er mest spennende med spillet er kampene, de er utfordrene og hektiske noe som gjør kampene noe av det morsomste jeg har prøvd i et mmo spill. Du får både våpen og krefter du kan bruke mot fiendene dine noe som gjør kampene varierte.

Dette er ikke et helt nyvinnende spill, men kampene og mulighetene gjør dette til et spennende spill for de av oss som liker et litt action preget spill, med muligheter for dungeons, quests og morsomme kamper.

Ut ifra det jeg har prøvd synes jeg at dette spillet er bra, men kunne ha vært bedre.

Linker:

Offical Homepage for Tabula Rasa

Tabula Rasa Community Site

Tabula Rasa Wikipedia

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så heldig du er, fikk nøkkel jeg også men framdeles ikke klart å starte det uten XML error :) Med min flaks går alt i boks siste dagen, hehe...

Skrevet

Hvis man ønsker si noe, eller spørre om noe spesifikt relatert til et bestemt spill, så er man velkommen til å starte en tråd om det man har på hjertet. Vi ønsker ikke en haug med store samletråder for ulike produkter på forumet, fordi det er uoversiktelig og lite brukervennlig. Håper på forståelse for dette. Tråden stenges.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...