Gå til innhold

Systemkrav til Age Of Conan!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det bare meg eller er det flere som synes det er fult spillbart med 20 i fps? Kan vere at det er noe galt med måleren min men den har vert nede i 15 uten at jeg syntes det hakket nevneverdig.

 

når jeg går under 10 så blir det litt plagsomt hakkete, alt over det funker fint for meg iallefall. Men jeg er vel ikke så kravstor som en del andre. Bare fornøyd jeg kan spille jeg :)

Lenke til kommentar

Det blir min QX6700 cpu ( Conan bruker ca 40% +-3-4% hele vegen)

Rammen er 1600 men blir vel kjørt i 1066 som cpuen på et 790i kort.

 

På nåværende system er det rammen (2 gig) som er på 100% og derfor bruker harddisken. Håper å unngå det med 4 gig.

Endret av War
Lenke til kommentar

QX6700 uten å klokke. :omg:

(booste FSB til en 400 (QDR 1600MHz)

 

Men hvorfor kjøre rammen på 1066MHz? Uansett om du skulle klokke eller ei? Kan du ikke bare kjøre Unlinked. Ville vel blitt en del raskere.... :hmm:

Men kjører du på 400MHz FSB så får du dog pose og stein. 1:1 på minne, og litt høyere hovedkorthastighet. :)

Lenke til kommentar

Må bare komme med noen detaljer på CPU clock..

 

Kjørte Conan med XFX8800GT på 700/1100 med en X6800 på 3,6GHZ og det lagget litt her og der.

 

Idag fikk jeg E8400 cpu som jeg klokket til 4Ghz, og med GT kortet ble alt bedre.

 

Rammen kjøres linked til 900Mhz 1:1

 

Nyere å raskere CPU har vist litt å si en den gamle Extreme cpu`n ;)

Lenke til kommentar

Jeg fant noen tips i en tråd på notebookreview.com, kanskje dette kan hjelpe noen? Jeg får dessverre ikke testet linkene da jeg sitter på et nettverk som blokkerer alt som er gøy for øyeblikket.

 

*****

 

Rivatuner fix MOST IMPORTANT ONE!

 

Right. nVidia's 8000 series seems to have some issues with this game, including (and not limited to):

 

- Missing spell effects and fires

- Only hair, eyes and tattoos visible

- Surprisingly bad performance

 

 

As some users here suggested, you can install a program called RivaTuner (which you can get from here) and reset the graphic card's drivers. After a reeboot, all these issues will be fixed and the game will run MUCH better!

 

 

How to reset the drivers in RivaTuner:

 

On the main screen, look for "forceware detected" and a small button next to where it says "customize". The far right option when clicking it will offer to reset the drivers. Do so and reboot

 

 

 

Awesome Defrag program, and how to use it

 

Just wanted to share my personal experiences from using a different defragmenting tool called "UltimateDefrag Freeware Edition 1.72". (It wont cost you anything to use it.)

 

Yesterday i read this article and thought it was something i needed to try out : NeoWin - Ultimatedefrag freeware-edition

 

The essence of why this tool is different from every other defragment tool i've ever tried, is that you have the option to choose a game folder and mark it as "High Performance" then this program will move the folder to the outer track's on your harddisk where performance normally is much better than if its placed closer to the center of you disk, and then defragment the folder files for the best possible performance. And that folder could for instance be "Age Of Conan"

 

Normally your harddrive will perform like this (unless you use a raid 0 setup, then you may not see the same drop in performance):

 

http://i263.photobucket.com/albums/i...008/HDTach.jpg

 

As you can see the performance is better at the outer tracks and then performance drops the closer you get to the center of the disk.

 

So how do i use it ?

 

1) After installing the software you start it up and it will look like this :

 

http://i263.photobucket.com/albums/i...n_2008/UD1.jpg

 

2) Under "Tools" you choose "Options", under "High Performance" you choose "Custom" then the button "Select Files" and chhose the Age Of Conan folder wherever you have that installed and mark it with a "v" and press the "<<" button, and it should look like this picture if done right :

 

http://i263.photobucket.com/albums/i..._2008/UD2M.jpg

 

3) Then you go back to the program main window and click on "Folder/Filename" and press the option's button right next to it and make your selections and press "ok" like this :

 

http://i263.photobucket.com/albums/i...n_2008/UD3.jpg

 

4) Then you press start and the program will begin doing it's thing. Be aware that this may take some time, maybe 1-2 hours depending on your harddrive. After its done you can click on one of the square's on the outer track of your harddrive, a file name will show up in the lower left of the main window, and if you rightclick on it you can see that this is indeed a file from the Age Of Conan folder like this :

 

http://i263.photobucket.com/albums/i..._2008/UD4M.jpg

 

(The remaing time indicator is not to be taken to seriously)

 

Now your harddrive should perform its best ingame, and give you an even smoother game experience. (Possible performance gain's will be different for each PC)

 

Im no expert but i can see why this may improve "loading" ingame, compared to how defragment software normally work's. I can feel the difference ingame, and i have a Raid 0 system with almost no performance drop from the outer track's to the one's close to the center of the disk.

 

Im not gonna answer any questions you may have (im just as much a novice at this as everyone else), this is a one post only for those who want to give it a try, and there is a very good "help" option with the software anyway. Maybe someone brighter and better technically founded than me may have something to add.

 

 

 

 

How to reduce loading times

 

It is about how to reduce the loading times when you zone and die - and it works like a charm for me! When you zone to a place where much data in loaded it does, of course, still take some secs, but the most annoying loading screens when you die or zone to a small area are gone!

 

On my machine it's a whole new game!

 

The file is located under:

 

Vista: [Your user directory]\AppData\Local\Funcom\Conan\Prefs\[Your account name]\Prefs_1.xml (some users have Prefs_2.xml)

 

XP (something like): C:\Document and Settings\(WinXP username)\Local Settings\Application Data\Funcom\Conan\Prefs\(account login-name)\

 

 

Change:

 

Code:

<Value name="SplashScreenFadeOutTime" value="5.000000" />to

 

Code:

<Value name="SplashScreenFadeOutTime" value="0.000000" />and

 

 

Code:

<Value name="SplashScreenFadeInTime" value="2.000000" />to

 

Code:

<Value name="SplashScreenFadeInTime" value="0.000000" />This reduced loading times between zones to just a flash.

 

I guess there might be side effects on slow systems such as textures, NPCs etc not fully loaded when you come out, but they pop up in a few seconds.

 

*****

 

EDIT: Ryddet litt opp i copy-pastaen.

 

EDIT2: Link til tråden jeg kopierte fra: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=254029

Endret av Longboard
Lenke til kommentar

Mitt oppsett etter jeg har bestilt ny ram og skjermkort:

2GB ram

8800 GT

AMD 64 3500+

 

Vil CPU-en (har ikke råd til å oppgradere for øyeblikket) være en diger flaskehals for AoC?

 

Folk sier at AoC er veldig ram og GPU-krevende, men krever ikke fullt så mye av CPU.

 

Forventer bare å kjøre spillet med grei FPS. Grafikken bryr jeg meg ikke mye om.

Lenke til kommentar
QX6700 uten å klokke. shocking2.gif

(booste FSB til en 400 (QDR 1600MHz)

 

Kjører 2,6 pga tempen viser 50C

Men har prøvd 5 kjølere så det kan være en feil på varmesprederen eller en templesningsfeil men jeg kan sette cpu til 4,2 som stabil klokk men da viser cpu 80C load.

 

På mitt nye hovedkort får jeg iallefall sjekket om tempen stemmer.

 

Folk sier at AoC er veldig ram og GPU-krevende, men krever ikke fullt så mye av CPU.

Spillet vil helst ha 4gig ram ja og gpu er helt klart en flaskefals

cpu er iallefall skjelden over 50% og 4 kjerne gir ingen mer ytelse vs duo core.

Med din hardware burde du kjøre i 1000-1200 oppløsning med shaders på 2. Fjern skygger og gress og refleksjon fra vann.

Da tipper jeg du får 60 fps med resten på fullt.

Lenke til kommentar
Hoho, får kjørt alt på fullt.. glætt :D

 

Kan ikke dette med fps, men er 68 bra?

 

Det er en del dual og ultrar inni pcen så det bør faen meg være bra :!:

Dama sin pc da :hrm: Et par mnd gammal..

 

PC`EN ER KJØPT FOR OG SPILLE SIMS 2 !!!!! Ahahahaha.... Not anymore!

hehe gladpost

Lenke til kommentar
QX6700 uten å klokke. shocking2.gif

(booste FSB til en 400 (QDR 1600MHz)

 

Kjører 2,6 pga tempen viser 50C

Men har prøvd 5 kjølere så det kan være en feil på varmesprederen eller en templesningsfeil men jeg kan sette cpu til 4,2 som stabil klokk men da viser cpu 80C load.

 

På mitt nye hovedkort får jeg iallefall sjekket om tempen stemmer.

 

Folk sier at AoC er veldig ram og GPU-krevende, men krever ikke fullt så mye av CPU.

Spillet vil helst ha 4gig ram ja og gpu er helt klart en flaskefals

cpu er iallefall skjelden over 50% og 4 kjerne gir ingen mer ytelse vs duo core.

Med din hardware burde du kjøre i 1000-1200 oppløsning med shaders på 2. Fjern skygger og gress og refleksjon fra vann.

Da tipper jeg du får 60 fps med resten på fullt.

Hoi! 60 fps altså?

 

Er litt redd for at CPU-en min vil dra ned FPS-en en del.

Lenke til kommentar
Min Harware:

Prosessor: AMD Athlon 62 X2 Dual Core Processor 4200+

Minne: 2 GB DDR2

Skjerm: 20" SyncMaster 205BW

Oppløsning: 1650 x 1050 (kan ofc kjøre på mindre)

Grafikk: Sapphire Radeon HD 2900PRO 512MB

 

Hvordan vil fpsen min være? Ca!

Lenke til kommentar
Min Harware:

Prosessor: AMD Athlon 62 X2 Dual Core Processor 4200+

Minne: 2 GB DDR2

Skjerm: 20" SyncMaster 205BW

Oppløsning: 1650 x 1050 (kan ofc kjøre på mindre)

Grafikk: Sapphire Radeon HD 2900PRO 512MB

 

Hvordan vil fpsen min være? Ca!

 

Jeg har nesten det samme som deg. Bortsett fra at jeg har 3800+ @ 2.5GHz.

Nå kjører jeg ganske makset. Og ligger på mellom 15 og 30fps. Jeg synes i alle fall det går fint nå. Er mulig jeg må skru ned litt når jeg kommer meg vekk fra tortage. Ikke vet jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...