Gå til innhold

Playstaion 3 DVD


lillegrill

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gi det et par måneder så blir den nok sonefri ;) Når de klarer å få Wii til å spille av DVD'er så klarer de nok og få PS3 sonefri...

9341737[/snapback]

Vel.. Nå fikk de moddet Wii på 2-3dager(bevisst overdrivelse).. Ikke en eneste mod til PS3 enda etter snart ett år ute på markedet.

 

Wii-moden som gjør at man kan spille DVD er faktisk en Gamecube-mod som er tilpasset Wii siden den med modchip kan kjøre Gamecube-programvare.

 

PS3 kan jo ikke gjøres en dritt med inntil videre.

 

Wii har vel vist seg å være den enkleste konsollen å modde i moderne tid, i konkurranse med original Xbox. PS3 derimot ser ut til å bli en hardere nøtt for moddegutta siden de ikke har kommet noen vei med den enda. Så den konklusjonen din Gandalf er ekstremt enkel og er hullete så det holder.

 

MEN installerer man linux så kan man selvsagt spille hvilken som helst DVD. Ikke like bra bildekvalitet og ingen snurrerundtlyd men det går..

 

 

Edit: Jeg glemte dreamcast...

Endret av Darth MToffy
Lenke til kommentar

Jeg har amerikansk playstation og har enda ikke fått prøvd et europeisk spill, men iflg. brukeren brannslange skal det ikke være noe problem:

 

Quote: Du kan spille av europeiske spill på denne (spill har ikke dette sonetullet), men du kan ikke spille av europeiske filmer. Grunnen til at det har fungert for brukeren over er at produsentene har valgt å trykke opp sonefrie filmer. Om de kommer til å gjøre det i fremtiden er en annen sak.

Lenke til kommentar

Men, en annen ting som skal fungerer er å bruke DVD decrypter for å få hele DVDplata inn på dataen, så bruke DVDshrink og legge til ønsket region. enten det er sone 1 eller 2. alt etter som.

 

Skal sies at alle mine brente plater er "sone 0" (en mulighet man har i DVDshrink), men at det fortsatt ikke fungerer i min PS3 fra USA. De brente DVD'ene er hovedsaklig fra sone 2

Lenke til kommentar
Gi det et par måneder så blir den nok sonefri ;) Når de klarer å få Wii til å spille av DVD'er så klarer de nok og få PS3 sonefri...

9341737[/snapback]

Vel.. Nå fikk de moddet Wii på 2-3dager(bevisst overdrivelse).. Ikke en eneste mod til PS3 enda etter snart ett år ute på markedet.

 

Wii-moden som gjør at man kan spille DVD er faktisk en Gamecube-mod som er tilpasset Wii siden den med modchip kan kjøre Gamecube-programvare.

 

PS3 kan jo ikke gjøres en dritt med inntil videre.

 

Wii har vel vist seg å være den enkleste konsollen å modde i moderne tid, i konkurranse med original Xbox. PS3 derimot ser ut til å bli en hardere nøtt for moddegutta siden de ikke har kommet noen vei med den enda. Så den konklusjonen din Gandalf er ekstremt enkel og er hullete så det holder.

 

MEN installerer man linux så kan man selvsagt spille hvilken som helst DVD. Ikke like bra bildekvalitet og ingen snurrerundtlyd men det går..

 

 

Edit: Jeg glemte dreamcast...

9341768[/snapback]

 

Jada, er klar over alt dette, men alt kan bli hacket, det er bare et spørsmål om tid.

Foressten er vel PSP den konsollen som er lettest og hacke for øyeblikket, man trenger jo ikke chip engang. Men SONY har visstnok sperret alle muligheter for at det samme skal skje med PS3...

Lenke til kommentar
Jada, er klar over alt dette, men alt kan bli hacket, det er bare et spørsmål om tid.

Foressten er vel PSP den konsollen som er lettest og hacke for øyeblikket, man trenger jo ikke chip engang. Men SONY har visstnok sperret alle muligheter for at det samme skal skje med PS3...

9342301[/snapback]

Joda alt kan hackes. Var bare sammenlikningen som jeg syntes var litt vel lettvint.

 

Wii = En av de enkleste konsollene å modde gjennom historien.

PS3 = Enda ikke moddet i det hele tatt.

 

At man da sier "man fikset jo Wii så da fikser de sikkert PS3" synes jeg er litt søkt. Spes med tanke på at PS3 ikke bare forblir uhacket men at den attpåtil har blu-ray i stedet for dvd. DVD-spillere er de fleste veldig kjent med nå mens blu-ray spillere er upløyd mark for moddere. Alt i alt vil jeg påstå at PS3 er i en annen liga når det gjelder vanskeligheten med å få moddet den. Altså rake motsetningen til Wii. Hadde ikke X360 hatt en standard DVD-spiller så er det godt mulig den også hadde forblitt uhacket mye lenger enn den ble.

 

Men selvsagt kan PS3 moddes den også... At PSP er den letteste å hacke for tiden vet jeg ikke noe om. Softmodding på den har jeg aldri satt meg inn i. Men jeg rengte uansett ikke med håndholdte konsoller i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar
Men, en annen ting som skal fungerer er å bruke DVD decrypter for å få hele DVDplata inn på dataen, så bruke DVDshrink og legge til ønsket region. enten det er sone 1 eller 2. alt etter som.

 

Skal sies at alle mine brente plater er "sone 0" (en mulighet man har i DVDshrink), men at det fortsatt ikke fungerer i min PS3 fra USA. De brente DVD'ene er hovedsaklig fra sone 2

9341996[/snapback]

 

 

Er forskjell mellom soner og ntsc og pal.

 

Har prøvd forskjellige metoder å gjøre pal dvd leselig i ps3 ntsc uten å lykkes ennå.

 

Siste en prøvde var ifoedit, og gjøre om fra pal til ntsc.

 

En metode en ikke har brukt ennå er nero vision, men med disse metodene mister en meny etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...