Gå til innhold

GeForce 8600 med 1 GB


Anbefalte innlegg

Ser lefdal reklamen for meg..

 

3ghz prosessor!

1gb skjermkortminne!

Dette monsteret drar alt av spill på fullt!

9285017[/snapback]

en god gammel celeron D og da vell ^^

9287338[/snapback]

Og en 80GB HDD samt en CDRW/DVD-rom kombi.

 

"Med masse lagringsplass og mulighet for å se DVD'er direkte på pc'en og brenne din egen musikk!"

9287358[/snapback]

 

Og med hele 512MB RAM kan du både surfe, lese epost og arbeide samtidig :p

9287788[/snapback]

Hehe, uff da.. Ser fortsatt pc'er med amd 64 singelcore og pentium D og celeron, og alikevel snakker man om pc'er 3k+.

 

Skremmelig, rett og slett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På tide å brette opp ermene og knuse den myten ennå en gang. Får håpe mythbusters-gutta i HW.no-redaksjonen tar utfordringa og tester det.

God ide. Hadde vært greit å ha noe å vise til når jeg snakker med en som er overbevist om at 7200GS med 512 MiB minne er et kjempekjøp.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte 8800 GTS for å være sikker på at grafikkortet kunne dra en oppløsning på 1920x1200. Hadde kortet i artikkelen passet til denne jobben, eller ville grafikkprosessoren begrenset kortet? I så fall er det jo ingen argumenter for 1 GB på et slikt kort?

9291683[/snapback]

Det kommer an på hvilke spill du tenker på. I lite krevende spill (og 2D) så vil det gå helt fint med dette reduserte 8600GT-kortet. I nye og krevende 3D-spill vil det være lurt å ha en så rask 3D-aksellerator som 8800GTS til 1920x1200.

 

Personlig så spiller jeg ikke og da går jo 1920x1200 fint med hvilket som helst skjermkort. Blant annet integrert Radeon X200 64MB , integrert intel GMA900 64MB og geforce4 420 Go 32MB. Dvs. kort som var low end for flere år siden og er minst 10 ganger tregere enn geforce 8600.

Lenke til kommentar
Det kommer an på hvilke spill du tenker på. I lite krevende spill (og 2D) så vil det gå helt fint med dette reduserte 8600GT-kortet. I nye og krevende 3D-spill vil det være lurt å ha en så rask 3D-aksellerator som 8800GTS til 1920x1200.

 

Personlig så spiller jeg ikke og da går jo 1920x1200 fint med hvilket som helst skjermkort. Blant annet integrert Radeon X200 64MB , integrert intel GMA900 64MB og geforce4 420 Go 32MB. Dvs. kort som var low end for flere år siden og er minst 10 ganger tregere enn geforce 8600.

9291817[/snapback]

 

Skjønner! :) Det var en av de tingene jeg brynet meg på, om et dårligere kort ville klare 1920x1200 selv i 2D. Men-men, jeg gjorde nok et bra kjøp. Irriterer meg når jeg ikke kan sette native oppløsning i spill (uskarpt bilde), og da hadde nok et dårligere kort passet dårlig for en som meg.

Lenke til kommentar

I forhold til å være ett gamer skjermkort og vanlig bruk, er jo dette skjermkortet her supert. Max oppløsning i alt, så tweaker man grafikk detaljer til minimum. Cache all grafikk i minnet osv. Samt at dette blir sikkert ganske billig. Jeg har 8600 Gts 512 kortet selv, og det funker fett. Q4 maps går inn på 2 sek mot typisk 20sek a 6800 ultra 256 kortet.

 

Så jeg er vel mer eller mindre uenig med samtlige her. Tror jeg.

Lenke til kommentar

Huff og huff :no: At de kan syke så dypt at de bevisst går inn for å lure folk trill rundt... trodde ærlig talt Gainward var nogenlunde seriøse da jeg kjøpte mitt 6600 GT i sin tid og tenkte at den skulle jeg bruke til den kolapsa en gang i fjern framtid. Men nå lurer jeg på om den rett og slett skal avgå med døden hard og brutalt med et velretta hagleskudd, videofilma seansen og sendt både filmen og kortet rett hjem til den gjøken som sitter som markedsføringsleder der inne og fortalt han hva jeg mente om metodene hans :wallbash:

 

Nei Gainward... jeg har for siste gang lagt mine hender på noen av deres produkter.... (untatt når kortet mitt skal ut på eksekusjonspeletongen ) :realmad:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Håpløst... det er som å sette en spoiler på en gammel Volkswagen. Når ikke komponentene er dimensjonert i forhold til hverandre så har de ingen funksjon. 1gig RAM er greit å ha dersom du skal kjøre Crysis på ultra settings i mer enn 1920x1200 oppløsning, men i og med at det kortets GPU er alt for svak til å gi spillbar framerate i slike høye grafikkinstillinger så er jo det hele meningsløst.

 

Det er synd at slike produkter selges, men det er vel knapt et unikt fenomen som tilhører PC-industrien heller heh...

 

-Stigma

Lenke til kommentar
I forhold til å være ett gamer skjermkort og vanlig bruk, er jo dette skjermkortet her supert. Max oppløsning i alt, så tweaker man grafikk detaljer til minimum. Cache all grafikk i minnet osv. Samt at dette blir sikkert ganske billig. Jeg har 8600 Gts 512 kortet selv, og det funker fett. Q4 maps går inn på 2 sek mot typisk 20sek a 6800 ultra 256 kortet.

 

Så jeg er vel mer eller mindre uenig med samtlige her. Tror jeg.

9296359[/snapback]

 

2 ting hovedsakelig bruker mer videokort minne: Høye detaljnivå (spesiellt da på teksturer osv), og høye oppløsninger.

 

Spill designes normalt sett for at man skal unngå swapping in og ut av videominnet. Det er dermed viktig å ha NOK minne på kortet til å unngå swapping, men alt uover dette er bare wasted. Spill lages som regel for å passe hardware, så man kan annta at f.eks. Crysis sitt høyeste (eller ihvertfall nest høyeste) detailjnivå er laget for å passe innen 768MB RAM, da det er det meste du finer på et normalt top-end kort nå.

 

Og... for å i det hele tatt oppnå så høyt minnebruk så må du altså ha på veldig høye grafikkinstillinger + bruke høy oppløsning. Dette kortets GPU er såpass svak at innen du har kommet til det punktet, så vil frameraten din være uspillbar uansett.

 

Om du sitter oppløsning til maks og detaljene til en lav setting, så vil du bare oppnå at du ikke bruker mesteparten av de 1gig med RAM du har. For nesten alle bruksområder vil det altså ikke være noen logisk grunn til å sette på ininstillinger som vil føre til at hele minnet blir brukt.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Jeg hadde et geforce 6800GS 258MB og skjønner nå at jeg gikk på en smell når jeg kjøpte Geforce 8600GT 1GB..

 

Jeg har ikke kjempepeil på skjermkort, men tenkte at det ville være en grei oppdatering til under tusenlappen.. Må legge til at jeg ikke kjøpte kortet pga 1gb hypen, men forsto det sånn at man kunne kjøre høye oppløsninger på det, jeg kjører store skjermer pga videoredigering og webredigering..

 

Er det ingen ting positivt med dette kortet? Er jo nesten bare negative kommentarer her.. Jeg skjønner at det finnes bedre på markedet, men det gjør vel ikke dette kortet dårlig kontra pris?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...