Gå til innhold

PS3 får EISA pris for beste medie senter 2007/2008


Jimmith

Anbefalte innlegg

Link til artikkelen på Teknofil.no

 

EISA prisene blir egentlig ikke annonsert før 1. september, men sony og panasonic har vært ute og slengt litt med leppa allerede. Sony får 5 priser, inkludert en for Best Media Center for PS3.

 

Artikkelen er trukket fra sony.co.uk, men gjør et søk på "eisa" så finner du artikkelen (med en død link)

 

Jeg visste jeg ikke var alene om å elske ps3'n sine mediesenterfunksjoner :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PS3 i seg selv er ikke ett mediacenter, du må ordne med mediacenter selv for å få den funksjonaliteten. Hvis jeg fyrer opp VLC f.eks så vil mediasenteret mitt knuse enhver mediacenter der ute :) Kanskje det er det man tenker på vet ikke, men fra bunnen av så har jo PS3 stort sett Mpeg-støtte og det er jo relativt lite.

Lenke til kommentar
A media center is a computer adapted for playing music, watching movies and viewing pictures stored on a local harddrive or on a (sometimes wireless) network, watching DVD movies and often for watching and recording television broadcasts. Some software is capable of doing other tasks, such as finding news (RSS) from the Internet. Media centers are often operated with a remote control, connected to a television set for video output, and can often function as a normal personal computer.

Fra Wikipedia. Ser ikke noe problem med at PS3 havner i denne katogorien :hmm:

Lenke til kommentar
A media center is a computer adapted for playing music, watching movies and viewing pictures stored on a local harddrive or on a (sometimes wireless) network, watching DVD movies and often for watching and recording television broadcasts. Some software is capable of doing other tasks, such as finding news (RSS) from the Internet. Media centers are often operated with a remote control, connected to a television set for video output, and can often function as a normal personal computer.

Fra Wikipedia. Ser ikke noe problem med at PS3 havner i denne katogorien :hmm:

9285171[/snapback]

Ikke noe problem med å putte PS3 i denne kategorien. Men at den er liksom er best synes jeg er helt på trynet slik som situasjonen er per dags dato. Det finnes f.eks PC med mediacenter som klarer alt det samme(bytt ut blu-ray med hd-dvd) som PS3 i tillegg til blant annet overlegen formatstøtte(alt er jo støttet på PC).

 

Sammenlikningen mellom en kraftig multimediepec og en PS3 er vanskelig. For hvis man skal utnytte media-funksjonene til en PS3 fullt ut så må man ha både PS3 OG en OK PC... PS3 alene kan jo ikke en dritt enda.

 

Så PS3 pluss OK PC blir kjappt dyrere enn en meget kraftig media-center PC alene.. OG i den sammenlikningen så når ikke PS3 opp til kneskåla til PC'en når det kommer til funksjonalitet og støtte for div formater, tvkort etc etc etc.

 

At PS3 skal kunne kalles årets mediacenter fordi den kan spille DVD og blu-ray pluss meget begrenset andre ting via minnekort etc synes jeg er helt absurd.

 

Edit: Som eksempel her. En xbox1 med XBMC klarer nesten alt av video og lydformater, streaming fra eksterne pc'er uten transkoding, værmelding, karaokeplugins, imdb/cddb-støtte, musikk-ripping og masse annet. Dette til en pris på under 1000kr. Den kan riktignok ikke spille av HD-materiell, men det er også det eneste den ikke klarer. At PS3 til en pris på 5000kr har færre funksjoner og kun kan spille av en håndfull formater og likevel er "Best"..... Go figure

Endret av Darth MToffy
Lenke til kommentar

1. september får vi nok begrunnelsen på hvorfor de har valgt som de har.

 

Kankjse det rett og slett er fordi det ikke var noen ferdig bygde medie-pc er som de synes var gode nok, og at de ikke gir pris til enkeltkomponenter.

Tar jeg ikke helt feil så er "Media Center" en ny kategori i år, så vi vet jo ikke engang hva kriteriene de stiller er.

 

Uansett så tror jeg ikke at de trekker så mye fordi den ikke kan spille alle formatene av filmer som folk laster ned fra nettet. Og man skal jo ikke glemme hvor god kvalitet (og moderne teknologi) det faktisk er på både lyd og bilde siden av PS3. Og så er den jo bygget ganske solid da.

 

Min erfaring er at EISA awards stort sett går til veldig gode produkter.

En litt annen ting er jo at EISA awards produkter sjelden er allemannseie, for det det koster å være best.

Lenke til kommentar

Hva mener du med sonefri ? Hvis du snakker på blu-ray spilleren så er hd-dvd spilleren også sonedelt hvis du tenkte på det. Den følger bare Xboxen din sin regioninndeling. Med PS3 kjører jeg bare en network stream fra pcen uansett så da blir den regionfri på dvd ihvertfall.

Lenke til kommentar
Hva mener du med sonefri ? Hvis du snakker på blu-ray spilleren så er hd-dvd spilleren også sonedelt hvis du tenkte på det. Den følger bare Xboxen din sin regioninndeling. Med PS3 kjører jeg bare en network stream fra pcen uansett så da blir den regionfri på dvd ihvertfall.

9288252[/snapback]

 

Tenker først og fremst på DVD. Og for meg blir det ikke en fullverdig media pc hvis jeg trenger en PC å koble den opp til for å spille dvd.

Lenke til kommentar
Hva mener du med sonefri ? Hvis du snakker på blu-ray spilleren så er hd-dvd spilleren også sonedelt hvis du tenkte på det. Den følger bare Xboxen din sin regioninndeling. Med PS3 kjører jeg bare en network stream fra pcen uansett så da blir den regionfri på dvd ihvertfall.

9288252[/snapback]

HD-DVD er da vitterlig sonefritt per def. Det er kun blu-ray som har beholdt dette idiotiske systemet.

 

There is no Region Coding in the existing HD DVD specification, which means that titles from any country can be played in players in any other country.

Kilde = Wikipedia

 

Edit: Fjernet tendenser til personangrep før moderator kommer og kjefter på meg...

 

Edit2: Avean: fakta er en fin bil....

Endret av Darth MToffy
Lenke til kommentar
Min erfaring er at EISA awards stort sett går til veldig gode produkter.

En litt annen ting er jo at EISA awards produkter sjelden er allemannseie, for det det koster å være best.

9286675[/snapback]

Jeg har også "stolt" på Eisa fram til og med idag.. De skal komme med en utrolig god forklaring her for å redde ryktet sitt hos meg i hvert fall. Det er så mange åpenbare mangler med PS3 som mediacenter at jeg nesten begynner å lure på om de som har delt ut denne prisen har røykt noe veldig kraftige greier eller har fått en bunke gryn fra Sony :innocent:

Lenke til kommentar

Det er jo mulig at din definisjon av Media Center og EISA's definisjon ikke stemmer helt overens. Kanskje de ikke snakker om det vi tenker på som mediesenter pc. men en enhet som spiller film, musikk og har tilgang til nettverk rett og slett.

 

Eller kanskje de har røyka en bunke kraftige gryn fra Sony, selv om jeg tviler litt på det :)

Lenke til kommentar
Det er jo mulig at din definisjon av Media Center og EISA's definisjon ikke stemmer helt overens. Kanskje de ikke snakker om det vi tenker på som mediesenter pc. men en enhet som spiller film, musikk og har tilgang til nettverk rett og slett.

 

Eller kanskje de har røyka en bunke kraftige gryn fra Sony, selv om jeg tviler litt på det  :)

9289098[/snapback]

Hehehe tror du tok hele saken 110% på kornet der ja...

 

@Norse360: Nei han har nok ikke lappen nei :!: Heldigvis har han en tendens til å skygge unna tråder når han blir tatt i å spre feilinformasjon.. Og det er jo ikke akkurat sjeldent det skjer.

Lenke til kommentar

Jeg funderer bare noe så grusomt på om spillene til ps3 ligger på blu-ray disker?

i det tilfelle så driter jeg i å koste på 4000,- ekstra for en funksjon jeg aldri kommer til å bruke.

For å se filmer, høre musikk eller se bildefremvisninger bruker jeg en vanlig pc til..

Lenke til kommentar
Hva mener du med sonefri ? Hvis du snakker på blu-ray spilleren så er hd-dvd spilleren også sonedelt hvis du tenkte på det. Den følger bare Xboxen din sin regioninndeling. Med PS3 kjører jeg bare en network stream fra pcen uansett så da blir den regionfri på dvd ihvertfall.

9288252[/snapback]

 

Jaok, dis iz ps3 tredd ok? Ikke hd-dvd&360 vs blu ray&ps3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...