Gå til innhold

Netshop Q6600 stepping?


T2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pakken fra Netshop ankom fredag med bl.a. min Q6600 SLACR. FPO#: L72B248. Pakkedato 14.sept.2007.

 

Har ikke fått testa den enda. Skal inntil videre i et MSI 975X Platinum PowerUp Edition hovedkort sammen med en Thermalright Ultra 120 Extreme.

Ser etter et "fint" kort med X38 chipset og DDR2 minne, som kan erstatte 975X-kortet. DDR3 er for dyrt enda.

8800GT lar visst vente litt på seg også. Ubekreftet 26.nov.2007 står det :( Ser ut til at det blir en stund til jeg kan få maskinen ferdig.

 

Men uansett. Bra det ble G0-stepping i alle fall. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Pakken fra Netshop ankom fredag med bl.a. min Q6600 SLACR. FPO#: L72B248. Pakkedato 14.sept.2007.

 

Men uansett. Bra det ble G0-stepping i alle fall. :)

Tror du mangler et tall etter L72, eller tar jeg feil?

Tror nok det stemmer at han mangler ett tall ja.

 

 

Ups, det stemmer ja. Mangla et tall.

L727B248 skulle det være..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hva er egentlig b3-stepping og g0-stepping?

 

Det er ord, benevning på en gitt modellserie for CPU'er.

I dette tilfelle to modellvarianter(revisjoner) av Q6600.

 

Sistnevnte (G0) er den siste varianten, som generelt klokker bedre og er kjøligere enn Q6600 av B3-stepping.

Lenke til kommentar

quote Anandtech.com

 

The original Core 2 processors that launched in July of last year were stepping B1, they were later replaced by a B2 stepping. Intel quietly introduced a new core with only 2MB of L2 cache (instead of 4MB with only half enabled), and thus we gained two more steppings: L2 and M0. The quad-core processors use a slightly different core stepping as well: B3. More recently, Intel introduced yet another revision to its Core 2 microprocessors: the G0 stepping.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...