Gå til innhold

Jeg trenger hjelp til min ps3!


krillee

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Viss du hadde sagt hvilken ruter du har så er det lettere for andre og sette seg inni situasjonen.:)

9280025[/snapback]

 

har linksys ruter.....og jeg prøvde den gatewayen som noen nevne litt tidligere, men den funker ikke.....

9280876[/snapback]

 

da har du samme ruter som meg..:)

 

da er din default router adresse mest sansynlig 192.168.1.1

 

men du skal jo kunne kjøre dette automatisk, skjønner ikkje helt hvorfor det ikkje går, har aldri hatt problem med trådløs nettverk på min ps3, eg har wep kryptering på nettverket, valgte automatisk, så scanner den..finner nettverket, skriver inn wep nøkkel, så henter den ip og alt det der..

Lenke til kommentar
Viss du hadde sagt hvilken ruter du har så er det lettere for andre og sette seg inni situasjonen.:)

9280025[/snapback]

 

har linksys ruter.....og jeg prøvde den gatewayen som noen nevne litt tidligere, men den funker ikke.....

9280876[/snapback]

 

da har du samme ruter som meg..:)

 

da er din default router adresse mest sansynlig 192.168.1.1

 

men du skal jo kunne kjøre dette automatisk, skjønner ikkje helt hvorfor det ikkje går, har aldri hatt problem med trådløs nettverk på min ps3, eg har wep kryptering på nettverket, valgte automatisk, så scanner den..finner nettverket, skriver inn wep nøkkel, så henter den ip og alt det der..

9281185[/snapback]

eg gjør d samme men når jeg tar automatisk så klarer den ikke å obtan "ip-adress" og når jeg da skal skrive inn ip manuelt må jeg også skrive inn de anre feltene, og disse har jeg srevet alt rett mener jeg...sjønner faen ikke :ohmy:

 

edit: jeg oppdaterte ps3'en gjennom psp'en og når jeg gjorde det samme med nettverksinstillingene stod det at det var en dns feil...jeg skrev begge dns'ene akkurat slik de skulle være...hva kan jeg ha gjort feil?

Endret av engjac
Lenke til kommentar

Du kan jo prøve å spørre på linksys sine hjemmesider i tillegg..

 

http://forums.linksys.com/linksys/board?bo...ireless_Routers

 

men vil anbefale deg å legge ut mere informasjon, om routeren din, siden det er mange forskjellige linksyser, selv har jeg Linksys WRT54G ver. 7, om jeg husker rett.. er ikke hjemme nå.. :p

Og den hadde ingen problem med IP, jeg koblet til med ledning dog, siden jeg foretrekker det. :)

Men PSP'en gikk helt fint trådløst.. :)

 

på www.linksys.com kan du også finne siste firmware til linksys'en din, bare lese bakpå hvilken modell, og versjon av modellen, det er, og lignende.

Lenke til kommentar
Du har ikke MAC filtrering aktivert i routeren din da?

Da kan du få slike feil.

 

Hadde selv problemer med en linksy router med DD firmware,

Den knelte under spilling online.... (kun på ps3'n vel og merke. Alldri med pc over det trådløse)

9282800[/snapback]

 

hva gjorde du for å fikse det?

Lenke til kommentar
Du kan jo prøve å spørre på linksys sine hjemmesider i tillegg..

 

http://forums.linksys.com/linksys/board?bo...ireless_Routers

 

men vil anbefale deg å legge ut mere informasjon, om routeren din, siden det er mange forskjellige linksyser, selv har jeg Linksys WRT54G ver. 7, om jeg husker rett.. er ikke hjemme nå.. :p

Og den hadde ingen problem med IP, jeg koblet til med ledning dog, siden jeg foretrekker det. :)

Men PSP'en gikk helt fint trådløst.. :)

 

på www.linksys.com kan du også finne siste firmware til linksys'en din, bare lese bakpå hvilken modell, og versjon av modellen, det er, og lignende.

9282710[/snapback]

 

edit: er det firmware modellen som avgjør hvilken verson jeg har?? som for eks hvis firmware er v3.03.1...jeg tror nok mest det må være hvor ny selve routeren er, problemet er bare at den er boret fast i veggen, så det bli vanskelig å se bakpå : :whistle:

 

har denne: WRT54G

Endret av engjac
Lenke til kommentar
edit: er det firmware modellen som avgjør hvilken verson jeg har?? som for eks hvis firmware er v3.03.1...jeg tror nok mest det må være hvor ny selve routeren er, problemet er bare at den er boret fast i veggen, så det bli vanskelig å se bakpå : :whistle:

 

har denne: WRT54G

9283131[/snapback]

 

Nei, det er ikke firmwaren som avgjør det.

Det står oppe i venstre hjørne på ett klistremerke bakpå (på undersiden i mitt tilfelle) routeren.

 

Men for å være helt ærlig tror jeg det sikreste er å ringe til noen som er datakyndig, å få dem til å hjelpe ved firmware-update på router. :-/

 

Eller prøve å koble til med en ledning, å se om du opplever samme feil.

Lenke til kommentar

jeg har nå bare prøvd å gjøre nettet usikret, og da fikk jeg tilkoblet ps3 en, men med sinnsykt dårlig signal som datt ut hele tiden, så det blir kabel.....jeg så i manualene til ruteren og fant hvilken versjon det var, og jeg har innstallert den nyeste firmwaren....

Endret av engjac
Lenke til kommentar

Jeg skaffet meg ps3 i dag og plugget i netverkskabelen, alt står som det skal på automatisk. Men enda får jeg ikke til internett på den.

Det som kommer opp er:

 

"Skaff IP adresse lykkes

Internettforbindelse mislykkes

 

Det oppsto en feil under kommunikasjonen med serveren.

Det er en DNS feil

(80710102)".

 

Jeg sjekket på en side å der så jeg: "80710102 - PS3 Cannot connect to the router with current IP information - Try rebooting your router"

 

Gjorde det men fikk den samme meldingen igjen.....hva kan være galt?

Lenke til kommentar
Jeg skaffet meg ps3 i dag og plugget i netverkskabelen, alt står som det skal på automatisk. Men enda får jeg ikke til internett på den.

Det som kommer opp er:

 

"Skaff IP adresse    lykkes

Internettforbindelse  mislykkes

 

Det oppsto en feil under kommunikasjonen med serveren.

Det er en DNS feil

(80710102)".

 

Jeg sjekket på en side å der så jeg: "80710102 - PS3 Cannot connect to the router with current IP information - Try rebooting your router"

 

Gjorde det men fikk den samme meldingen igjen.....hva kan være galt?

9309944[/snapback]

 

fikk akkurat samme meldingen....jeg prøvde å fjerne wep nøkkelen og da gikk det, men med dårlig signal..har nå satt wep nøkkelen tilbake og har ennå ikke fårr prøvd med kabel ennå....hvis du har wep nøkkerl, prøv å slå den av;)

Lenke til kommentar

Først og fremst: oppdater firmware i både PS3 og ruter, hvis mulig. Ofte løser dette utrolig mye. Hvis dette ikke funker, slå av alt av sikkerhet/brannmur/MAC-filtrering og prøv da.

 

Funker det fortsatt ikke (men PC-en gjør det), og begge mottar IP automatisk fra DHCP, så kan jeg ikke skjønne annet enn at det er dårlig signal, defekt utstyr e.l.

 

EDIT: Det er nesten alltid en liten bagatell, noe så lite at du ofte ikke enser det, som gjør at det ikke funker.

Endret av MP3-JTH
Lenke til kommentar
Først og fremst: oppdater firmware i både PS3 og ruter, hvis mulig. Ofte løser dette utrolig mye. Hvis dette ikke funker, slå av alt av sikkerhet/brannmur/MAC-filtrering og prøv da.

 

Funker det fortsatt ikke (men PC-en gjør det), og begge mottar IP automatisk fra DHCP, så kan jeg ikke skjønne annet enn at det er dårlig signal, defekt utstyr e.l.

 

EDIT: Det er nesten alltid en liten bagatell, noe så lite at du ofte ikke enser det, som gjør at det ikke funker.

9310555[/snapback]

 

har du eksempel? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...