Zpac Skrevet 12. august 2007 Skrevet 12. august 2007 Jeg har en 500GB Western digital Premium Edition, jeg har hatt denne i 5-6 mnd'er og fungert sånn nogenlunde, men nå i det siste har jeg hatt store problemer med at det kom feil meldinger om at disken ikke klarte å skrive data. Men nå vil ikke disken starte, lyset på disken lyser slik det skal men disken vil ikke begynne å spinne, det er lissom bare lyset som lyser. Windows detecter heller ikke noe. Jeg har prøvd både FW og usb men til ingen hjelp, har også installert windows på nytt.. Vil ikke miste noe jeg har på disken, det er livs viktig, hva kan jeg gjøre?
Hårek Skrevet 12. august 2007 Skrevet 12. august 2007 Å ha 'livsviktige' filer kun på en ekstern disk er jo ikke så lurt. Du kan forsøke å ta disken ut av kabinettet og koble den til som en intern disk.
Zpac Skrevet 12. august 2007 Forfatter Skrevet 12. august 2007 HEHE, DET HAR JEG lært til nå ...glemte å si at jeg har bærbar maskin, når jeg kjenner på disken når den lyser så kjenner jeg noen ør små vibreringer men langt ifra slik som det skal være!
Hårek Skrevet 12. august 2007 Skrevet 12. august 2007 Kanskje en slik kan brukes. Goodway USB 2.0 til IDE/SATA Adapter m/strømforsyning, for 2.5"/3.5"/5¼ http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=332160
Zpac Skrevet 12. august 2007 Forfatter Skrevet 12. august 2007 vet du hvordan jeg åpner denne dritt kassen?
Hårek Skrevet 12. august 2007 Skrevet 12. august 2007 Er det en MyBook? Har åpnet min 250. Det finnes en skrue i ene hjørnet, under et lite klistremerke. Og så må man lirke plasten fra hverandre. Det kan være noe vanskelig. Det er noen låsehaker som griper i hverandre.
Zpac Skrevet 12. august 2007 Forfatter Skrevet 12. august 2007 det er en my book ja, men se på dette: Remove the data cable from the drive. Turn the drive on. If the drive is still clicking, you will need to replace the drive. Information about in warranty replacement is available in Answer ID 8. If the drive does not click with the data cable removed, and spins up normally, the cable may be faulty. Replace your FireWire or USB cable. Det er lissom sånn klikke feil jeg har, er vel kansje ikke så lurt å åpne disken da....vis jeg skal klare å få garanti på den?
Hårek Skrevet 12. august 2007 Skrevet 12. august 2007 Nei det er sant. Men du må velge mellom garanti og å få tilbake filer, du får ikke begge deler. Har dog ikke så stort håp om det vil fungere hvis du hører klikkelyder, det tyder på at selve disken er defekt.
Zpac Skrevet 12. august 2007 Forfatter Skrevet 12. august 2007 Har funnet ut at jeg har kjøpt disken fra amentio, kan jeg kreve at de betaler for å hente ut informasjon på disken?
Hårek Skrevet 12. august 2007 Skrevet 12. august 2007 Har sett forslaget fra Forbrukerrådet om at det skal skal kunne gjøres, men har ikke noen tro på positiv respons. Jeg har overhodet ikke sansen for at det skal være slik. Disker er nå ekstremt billige, og en slik jobb kan bli ganske dyr. Forbrukeren må selv ta ansvaret for backup. http://forbrukerportalen.no/Artikler/2006/1137758188.94
Zpac Skrevet 12. august 2007 Forfatter Skrevet 12. august 2007 men de skal iallefall fikse ny disk til meg og da vil jeg ha seagate, for ser MANGE har problemer med WD....men klarer vel å få tilbake 90% av det jeg mistet....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå