Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mazda 626 GC - Prosjekt Turbokonvertering.


Znip

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men hva mente du med å sende fake faktura?

-Vurderer og kjøpe med en slik spiller selv- greit og vite litt da.

 

Me fake faktura menes det å sende ved/legge ved en faktura med lavere verdi, eventuellt merke at varen har lavere verdi på tolldeklarasjonen, slik at man slipper å betale, eller i alle fall like mye, merverdiavgift.

Lenke til kommentar

Sant som tZar sier her, man slipper å betale moms når man får dem tilå sende med en regning med feil beløp.

I det siste har også "Commercial sample" blitt brukt mye. Det betaler man heller ikke moms på, da produktet skal brukes til å markedsføre et produkt etc. Slik jeg har forstått det da

 

Men har fått gjort litt også :D

 

Da var motorn fra delebilen plukka ut, og jeg ser frem til å bygge turbomotor ut av denne i vinter! :)

 

247.jpg

 

246.jpg

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Sant som tZar sier her, man slipper å betale moms når man får dem tilå sende med en regning med feil beløp.

I det siste har også "Commercial sample" blitt brukt mye. Det betaler man heller ikke moms på, da produktet skal brukes til å markedsføre et produkt etc. Slik jeg har forstått det da

 

Men har fått gjort litt også :D

 

Da var motorn fra delebilen plukka ut, og jeg ser frem til å bygge turbomotor ut av denne i vinter! :)

 

http://i25.photobucket.com/albums/c67/Znip/Prosjekt/247.jpg

 

http://i25.photobucket.com/albums/c67/Znip/Prosjekt/246.jpg

nice bil men pleese minsk bildan dine litt ! satan herre må eg følg me på (DU e jævli flink me henjern )

Endret av fredrik
Lenke til kommentar

hehe harald, takker for det :) De fleste folk klager på for småe bilder, så jeg tror jeg holder den størrelsen.. :)

 

En liten update!

Lite som skjer akkurat nå.. sitter bare å venter på penger til å handle inn sprutet :)

 

Fikk flytta bilen idag, til et sted nærmere der jeg bor.. satser på mer skruing fremover!

 

Vekk fra gårdsplassen hjemme til muttern

248.jpg

 

 

Og inn hit

249.jpg

 

Bare å henge løftetalje i taket der.. billigere det enn å invistere i en elefantjekk, sparer altså noen kroner der.. :lol:

250.jpg

 

 

Så har jeg tenkt å kjøpe slike lykter..

e704_1.jpg

 

Som vil bli seende slik ut, til venstre

DSC00116.jpg

 

Såklart kan man jo bruke rød sotespray, men koster jo ikke allverden disse lyktene så :)

Lenke til kommentar
Kult at noen gidder å gjøre slike ting med en gammel mazda! Har hatt både 929hardtop(coupé) med 3liters kompressorsekser i, og gammal rx7 selv, og det jeg liker best med prosjektet ditt er at du ikke tar helt av når det gjelder effektuttak heller. 200hk i en gammel feilhjulstrekker høres akkurat passe ut!

Lykke til!

 

Hehe.. ja, ingen vits i å bruke masse penger på en FWD mener jeg.. men skal bli kult å ha noe ingen andre har!:)

 

Takk for det :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har fått gjort litt ikveld også da.. Stått litt stille den siste uka.. lite penger å rutte med! :lol: Men fikk jekketalja idag.. så da var det bare å demontere motoren som står i

 

252.jpg

 

Drivverk ute..

255.jpg

 

 

Og ut med seg!

256.jpg

 

251.jpg

 

 

Så har jeg motatt ny vannpumpe

 

254.jpg

 

253.jpg

Lenke til kommentar

Da har det kommet inn litt penger, å datasprutet blir bestilt iløpet av de neste dagene! Sitter fortsatt å vurderer om jeg skal ta MSI eller MSII.. ikke mye ulikheter, noe ved mapping såklart.. Men slik jeg har forstått det er det ikke mye.

 

 

Så har jeg vært ivrig på BUY NOW knappen på ebay..

 

- Oljepumpe

- Ford Probe Turbomanifold

- Monroe SensaTrac støtdempere fram

- Turbosmart Manuell Boostcontroller

- Komplett pakingssett, + ekstra toppaking

- Pakinger til timing belt cover (deksel rundt regreim osv)

- Endeledd på styring

 

 

Så er også Clutchmaster FX100 clutch under vurdering.. for se hvilken clutch valget også faller på!:)

 

Så har jeg fått nok en pakke idag

 

:lol:

257.jpg

 

4 punkts-seler.. Her med Mazdaspeed putene på.. JA, det er rotete i bilen! :)

259.jpg

 

258.jpg

Lenke til kommentar
Ser ut som utrolig bra arbeide!

 

"misunner" deg nesten litt muligheten til å ha noe sted å jobbe på den måte ;) litt diggere enn å ligge under bilen i grøfta til tider :p

 

Vi har samme turbotrykksmåler! :p

 

Hehe, ja måtte nesten ha en plass å ha bilen i vinter.. Iogmed at motoren skal overhales ++, så hadde det ikke vært særlig kult å stå i snøstorm :D

Lenke til kommentar

Da er sprutet bestilt, og valget falt på MS1 PSB 3.0 med MS1 Extra software.

 

Til mitt bruk er det ikke _så_ mye forskjell på dette fra MS2.. Så jeg tror valget er greit nok :)

 

Dette ble i alle fall bestilt

 

MS1 PCB3.0 unassembled

ms130-k_bl2.jpg

 

MegaSquirt stimulator v2.2 unassembled

msstim22-c.jpg

 

Innovate Motorsports LC-1 bredbåndslamba med Bosch LSU 4.2 sensor

wb-lc1-3769_contents.jpg

 

+ Closed / Open CLT/ IAT sensor (vanntemp og innsug)

+ løst ledningsnett med kontakter i "løsvekt"

+ noen gjenger til å sveise på, og noen andre hjelpemidler til loddinga :)

 

kom på 534 dollar + frakt, deler frakta med en kompis..

diyautotune kunne ikke lage falske fakturaer.. tror heller ikke "commercial sample" var et alternativ.. så det blir å bite i det sure eplet å betale moms..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg må bare si jeg er utrolig imponert over arbeidet ditt. Ser frem til ferdigstillelse av denne.

 

Men du har ikke vurdert å lakkere det gråe, triste interiøret - altså ikke stoffdetaljene men dashbordet + plastikkdetaljer på dører etc ?

 

Nei, det blir nok slik som det er.. det finnes nok lego-interiørbiler fra før :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...