Gå til innhold

AoC: Krisemelding fra Funcom


Anbefalte innlegg

Etter utsettelsen av Age of Conan gjikk kursen ned på Funcom aksjene med 42,6 %

 

kilde: http://www.hegnar.no/kurser/ticker.asp?paper=funcom

 

 

786 millioner tapte funcom på utsettelsen + at di kan rissikere og miste endel store investorer.

 

 

 

Tror denne utsettelsen er det dummeste funcom kunne gjort. Leste at det var pga problemer med det nye slost systemet. ( kilde: Finansavisen)

 

har funcom tatt seg vann over hodet her?

 

Klarer dem og lage et spill slik som forventes av dem?

Endret av bjorns_1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Sitter selv her og banker hodet i tastaturet pga. jeg ikke har penger å investere :(.....

 

Aksjen kommer til å ta seg opp igjen temmelig raskt.... Etter helga kommer en del til å kjøpe seg inn umiddelbart, og så får vi en sakte oppgang igjen i noen måneder, før den tar seg opp til 30-40 kr. igjen månedene rett før lansering... :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

De har neppe råd til å utsette spillet en gang til, iallefall. Håper virkelig de bruker det kommende halvåret utrolig bra og begynner å slippe noen nye bilder og videoer etterverdt også.

Lenke til kommentar

Det håper jeg også. Vist ikke må dem tenke på å bytte ut de markeds ansvarlige. Dem skuffer mange fans med og utsette ( blandt dem megselv).

 

 

Dette er vel akuratt som banne i kirka. Men jeg begynner faktisk og tro at age of conan blir et for stort prosjekt for funcom

Endret av bjorns_1
Lenke til kommentar
Men de hadde nok ikke noe valg, ville dere heller at de skulle sluppet et spill som ikke var ordentlig ferdig ? Det er nok verre for dem in the long run enn dette..

9254895[/snapback]

 

Wow var jo også langt fra ferdig og hadde blitt utsatt flere ganger før det ble slippt de kan jo oppdatere spillet med patcher...

Lenke til kommentar
Men de hadde nok ikke noe valg, ville dere heller at de skulle sluppet et spill som ikke var ordentlig ferdig ? Det er nok verre for dem in the long run enn dette..

9254895[/snapback]

 

Wow var jo også langt fra ferdig og hadde blitt utsatt flere ganger før det ble slippt de kan jo oppdatere spillet med patcher...

9256650[/snapback]

 

De kan oppdatere med patcher ja, men dette er ikke snakk om en haug med buggs, det er det revolusjonerende combatsystemet som staar paa spill. Slipper de ut spillet og combatsystemet ikke svarer til forventningene flopper hele AoC.

Lenke til kommentar

Er enig med deg der Mahler. Combat systemet er en av tingene som gjør at spillet blir mye bedre en andre online spill. Håper de får orden på det.

 

Men at dem ikke har kontroll på det til nå svekker tillit hos mange vil jeg tro.

Endret av bjorns_1
Lenke til kommentar

Jeg vil heller ha et mer fullverdig spill et et halvt år seinere, enn et spill som virker halvferdig.

Greit nok at det er patcher som fikser ditten og datten, men det er nok ikke like kult å starte spillet når det er så mye feil, enn det er når alt sånt er fiksa.

 

mulig jeg babler litt, men jeg syns ikke det var så dårlig idé av funcom å gjøre, selv om jeg såklart har grusomt lyst til å spille det sånn akkuratt _nå_

Lenke til kommentar

En lansering av et uferdig spill med ørtenhundre bugs ville ihvertfall vært katastrofalt. Negativ omtale spres raskt, og jeg tror nok at skal man lykkes med et MMO i dag så må man levere noe solid. Spillet virker veldig lovende, så la oss håpe vi ikke får et nytt Vanguard...

 

AoC har en veldig god hype rundt seg, så jeg ønsker Funcom all mulig suksess med prosjektet.

Lenke til kommentar

Funcom har lært av AO releasen sin. Jeg var i beta på den, så bestemte de seg plutselig for å ta betalt for å spille mer i betaen. De kalte det release, men annet enn prisen og navnet var det ingenting som tydet på at betaen var over :)

 

Funcom hadde mange brukere når de slapp AO, men veldig mange datt fra i løpet av de første månedene. Så brukte de lang tid på å gjevnt å trut bygge en større brukermasse. Det er vel omtrent motsatt av hva man burde gjøre, så at funcom nå utsetter AoC istedenfor å ta en gjenntagelse av AO skjønner jeg godt.

Lenke til kommentar
Funcom har lært av AO releasen sin. Jeg var i beta på den, så bestemte de seg plutselig for å ta betalt for å spille mer i betaen. De kalte det release, men annet enn prisen og navnet var det ingenting som tydet på at betaen var over :)

 

Funcom hadde mange brukere når de slapp AO, men veldig mange datt fra i løpet av de første månedene. Så brukte de lang tid på å gjevnt å trut bygge en større brukermasse. Det er vel omtrent motsatt av hva man burde gjøre, så at funcom nå utsetter AoC istedenfor å ta en gjenntagelse av AO skjønner jeg godt.

9262645[/snapback]

Grunnen til at det gikk "greit" med AO med den katastrofale lanseringen var jo pga mangelen på konkurranse.

 

En slik lansering idag vil være over og ut.

 

Funcom gjør det eneste rette. Er det noe galt så må det fikses.

 

 

Grunnen til at FunCom selv ikke så "feilen" er fordi de selv har hatt 3 år på å bli vandt med sloss systemet. Et system som vistnok var morsomt og vansklig på engang.

 

Det var nye folk i betaen som klaget på hvor vansklig det var å komme seg inn i kamp systemet, så Funcom bruker nå ekstra tid på å gjøre tilvenningsfasen mye enklere.

 

Kamp systemet vil omtrent være likt som før, det er bare måten man lærer seg systemet som er annerledes. Samt at "ranged classes" ikke vil ha 5 "slagmåter" som før, de vil kun ha 3.

Lenke til kommentar
Etter utsettelsen av Age of Conan gjikk kursen ned på Funcom aksjene med 42,6 %

 

kilde:    http://www.hegnar.no/kurser/ticker.asp?paper=funcom

 

 

786 millioner tapte funcom på utsettelsen + at di kan rissikere og miste endel store investorer.

 

 

 

Tror denne utsettelsen er det dummeste funcom kunne gjort. Leste at det var pga problemer med det nye slost systemet. ( kilde: Finansavisen)

 

har funcom tatt seg vann over hodet her?

 

Klarer dem og lage et spill slik som forventes av dem?

9254795[/snapback]

 

 

Det er combat-delen som denne gangen har fått Funcom til å utsette spillet. Den er rett og slett for komplisert.

hentet fra:

e24

 

 

Håper ikke de ødleger combat systemet jeg synes det ser ganske bra ut på alle filmene jeg har sett av spillet men de som er på beta sier det er for vansklig :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...