Gå til innhold

1,2 TB for bærbare i 2010?


Anbefalte innlegg

Aksesstiden vil ikke forbedres uten å spinne diskene raskere, f.eks opp fra 5400rpm til 7200rpm og derfra til 10000 rpm.

 

Overføringshastigheta vil forbedres i takt med kapasiteten på diskene. Grovt sett dobles overføringshastigheten hver gang kapasiteten per plate blir 4 ganger så høy. Dagens 2,5"-plater er på opp til 125 GB. Hvis hver plate blir 600 GB i 2010 så blir nok overføringshastigheta rundt 2,2 ganger så høy. Altså opp fra dagens ca 55 MB/s til ca 120 MB/s. Kun på starten av disken og kun på store filer selvsagt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Simen1:

Slik sett kunne jeg heller tenkt meg å koble 3-4*8GB SSD i Raid0 enn å kjøpe 1stk 32GB SSD :). Men det hadde holdt med 2*8GB SSD i Raid0 for meg, i lange baner egentlig.

 

Når får vi se SSD for SATA? Vil PATA gi begrensninger for Raid0 oppsett med SSD?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

kilik: Veldig lovende fra Mtron. 100.000 SSD per måned i 2007 må jo bety en ganske overkommelig pris og god tilgjengelighet. Det om SLC og MLC viste jeg ikke, men det betyr i så fall at prisene kan få et markant fall i 4. kvartal 2008. Synd at de er så svindyre ennå. ~3 ganger prisen til Sandisk sin 32GB.

 

Ellers så er det jo bra at de er SATA og har tydeligvis "innebygget Raid0".

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...