Gå til innhold

Amotor: Bilen avslører om du har drukket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noe så fantastisk ubrukelig!

9257295[/snapback]

 

Det med å sjekke om man er trøtt er jo faktisk ganske nyttig i mine øyne. Alkohol-delen er kanskje mindre nyttig, folk som kjører i fylla vil vel ignorere/deaktivere en slik funksjon?

 

AtW

9257444[/snapback]

Så hvorfor skulle ikke de trøtte deaktivere funksjonen også?

Lenke til kommentar
Noe så fantastisk ubrukelig!

9257295[/snapback]

 

Det med å sjekke om man er trøtt er jo faktisk ganske nyttig i mine øyne. Alkohol-delen er kanskje mindre nyttig, folk som kjører i fylla vil vel ignorere/deaktivere en slik funksjon?

 

AtW

9257444[/snapback]

Så hvorfor skulle ikke de trøtte deaktivere funksjonen også?

9257570[/snapback]

 

Ingen ønsker vel å sovne i bilen sin? Mens de som fyllekjører per definisjon allerede ønsker å kjøre i fylla, siden de hadde latt være om de ikke ville det.

 

AtW

Lenke til kommentar
Ingen ønsker vel å sovne i bilen sin? Mens de som fyllekjører per definisjon allerede ønsker å kjøre i fylla, siden de hadde latt være om de ikke ville det.

 

AtW

9257680[/snapback]

Men siden de allerede har satt seg inn i bilen må det bety at de allerede mener de er våken nok til å kjøre. Tenk deg at du skulle på jobb om morgenen. Ville du godtatt at bilen din bestemte at du ikke fikk lov å kjøre fordi du var for trøtt?

Lenke til kommentar
Ingen ønsker vel å sovne i bilen sin? Mens de som fyllekjører per definisjon allerede ønsker å kjøre i fylla, siden de hadde latt være om de ikke ville det.

 

AtW

9257680[/snapback]

Men siden de allerede har satt seg inn i bilen må det bety at de allerede mener de er våken nok til å kjøre. Tenk deg at du skulle på jobb om morgenen. Ville du godtatt at bilen din bestemte at du ikke fikk lov å kjøre fordi du var for trøtt?

9258037[/snapback]

 

Ja, folk mener stadig de er våkne nok til å kjøre, men de tar feill, når man er i ferd med å duppe av, så tror jeg de aller fleste vil satte pris på en oppvekker, og det er akkurat det som skjer:

 

"Ved å følge hvor hyppig sjåføren blunker med øynene, skal systemt være i stand til å avgjøre sjåførens bevissthetsnivå. Dersom systemet oppdager tegn til trøtthet, vil en stemme varsle sjåføren. I tillegg vil setebeltet automatisk strammes for å få sjåførens oppmerksomhet. Det samme skjer dersom systemet oppdager vinglete kjøreatferd."

 

Det har aldri vært snakk om at bilen bestemmer at du ikke har lov å kjøre.

 

AtW

Lenke til kommentar

Først vil jeg gjøre en korreksjon på artikkelen.

 

"Bilen avslører om du har drukket" bør gjøres om til "Barnevakten avslører om du har drukket".

 

Nye biler er ikke biler lengre, men mer barnevakter. Jeg syntes bilprodusentene tar litt for hart i nå, om hva som er deres ansvar og gjøre noe med. Fyllekjøring er politiets jobb! SAmme med trøtte sjafører.

 

Se for deg en case, der man prøver og komme seg fra Bergen til Kristiansand. Man har kjørt i 6 timer og er på fjellet. Vinterstid, så vil ikke bilen la deg kjøre mer. Og du er stuck på fjellet.

 

I Mange situasjoner vil dette være en gedigen byrde.

 

Oppstramming av setebelter er bare første skritt.

Endret av eetfuk
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...