Gå til innhold

Fotokonkurransen 13. runde: Portrett


Anbefalte innlegg

Slått huet eller har du bare røyka sengemadrassen?

 

Jeg har hørt at man ikke skal skryte av seg selv, men trenger ikke overdrive ;)

9265165[/snapback]

 

Har jo kommet SÅÅ mange bra portrettbilder fra meg da.... (??).

 

Men nok off topic! hadde vært kult om du stillte! Du har jo helt sikkert mange venninner som stiller opp!

9265223[/snapback]

 

Hjelper ikke når det ikke finnes noe egnet bakgrunner. Men uansett, er ikke noe jeg orker å bruke tid på... Stikker heller en tur til dammen å knipser insekter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Summertime var utrolig stilig, men det kan vell ikke kalles et portrett eller?

9318776[/snapback]

Portrett eller ikke. Vet ikke hva definisjonen på portrett er, men så strenge er vi ikke her. Synes bildet forteller om en avslappet fyr, og det er portrett bra nok for meg. :)

9318858[/snapback]

 

Da er det vel "mer tvilsomt" med bilde av dyr.. men det er vel egentlig portrett det også...

Lenke til kommentar
Portrett

Fra Wikipedia, den frie encyklopedi

 

Portrett er et bilde eller en skildring av et bestemt menneskes individuelle særtrekk, i bildekunsten oftest ansiktet, i litteraturen personens indre og ytre egenskaper. Selv om mange portretter prøver å gjengi modellen så riktig og likt som mulig, er alle portretter mer eller mindre bevisste tolkninger av personligheten eller rollen.

 

Et portrett som litterær framstilling kan for eksempel være et portrettintervju. I overført betydning kan portrettet også beskrive særtrekkene ved et sted eller en gjenstand, ofte gjennom bruk av besjeling. Et portrett kan dessuten være et musikkstykke, en film eller liknende som karakteriserer eller behandler en person på en nærgående og individuell måte.

 

Altså bildet jeg lurte på, er et portrett, bare i en uvannt form :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...