Gå til innhold

Japanphoto og kundebehandling.


Anbefalte innlegg

Hei Guys out there,

 

thanks a lot for all the support! I must say I`m very very surprised by the positive feedback, I expected a lot more "the customer is always right" and would also have had a lot of understanding for that position. Still, it is not our hobby to fight with customers, so we would devenitely have preferred a different solution.

 

@ Snakenor: no, we would hire you anyway...but maybe take the knifes out of the drawer first ;-)

 

Just to bring everybody to a better topic: I took some pictures with the new Sony Alpha DSLR last weekend...r e a l l y nice...the body...the monitor! ... ;-)

 

Probably not the right topic and also rather NDA, right...?

 

Have a nice evening

 

Stephan

Endret av JPstoney
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si meg enig med den generelle stemningen her i tråden. At kjøper kan ha blitt misledet av en noe overivrig selger er en sak, men da burde han ha tatt affære mye tidligere. Og tilbudet fra JP vil jeg si virker bedre enn kjøper har noen rett til å forvente.

 

(...)Sony Alpha DSLR last weekend...r e a l l y nice...the body...
Does your wife/girlfriend/SO know about this? :ermm:

 

:whistle:

Lenke til kommentar
Hei Guys out there,

 

thanks a lot for all the support! I must say I`m very very surprised by the positive feedback, I expected a lot more "the customer is always right" and would also have had a lot of understanding for that position. Still, it is not our hobby to fight with customers, so we would devenitely have preferred a different solution.

 

@ Snakenor: no, we would hire you anyway...but maybe take the knifes out of the drawer first ;-)

 

Just to bring everybody to a better topic: I took some pictures with the new Sony Alpha DSLR last weekend...r e a l l y nice...the body...the monitor! ... ;-)

 

Probably not the right topic and also rather NDA, right...?

 

Have a nice evening

 

Stephan

9280644[/snapback]

 

Jeg har ikke deltatt i denne debatten før nå, men jeg vil si at jeg ikke tror på trådstarter når han sier han har opplevd dårlig kundebehandling hos dere.

 

Til sist vil jeg si at neste gang jeg skal ha noe fotoutsyr, vil jeg handle i en Japanphoto butikk :)

Lenke til kommentar

 

(...)Sony Alpha DSLR last weekend...r e a l l y nice...the body...
Does your wife/girlfriend/SO know about this? :ermm:

 

:whistle:

9280808[/snapback]

 

 

r e a l l y nice...the body...

Stephan

9280644[/snapback]

 

Yes I was in your shop in Moss and look at The Body there ;-)

Let me know if you need more workers there :-)

 

:-)

9280861[/snapback]

 

@ Sutekh: Yes I have a girlfriend and she is very open for new things and tried the body also *laugh*

 

@ Snakenor: We have touch & try on all equipment in Moss, but not on Marie! :nei:

 

It can only be seconds now from that a moderator stops us from going into t h a t topic...

 

Stephan

Lenke til kommentar
Sier du at siden det kan komme støv på det så er D80 et bedre valg. Om du bruker 10 sek i ps, så er den mangelen fjernet, og burde da også veie slik at A100 er bedre for deg, framfor D80

9265059[/snapback]

Dette blir da 10 bitre sekunder, og faktum av kameraet er dårligere enn de andre kameraene, som kostet akkurat det samme, og at jeg da har betalt for en funksjon på kameraet som ikke fungerer slik selger sa.

 

Mange som her henger seg opp i noe strengt tatt har svært lite å si. Det er svært lett for dere å si at jeg og min onkel lyver, selvfølgelig. At det fortsatt blir ord mot ord er jeg sterkt i tvil i, for da tror jeg Norges rettssystem ville brutt sammen. Men greit nok. Er det da greit at JP lar være å svare? Er det sånn en fobruker ønsker å bli mottatt når man prøver å heve et kjøp? Med likegyldighet og ignorering? Det er svært lett for mange av dere å si nå at "å han angrer på kjøpet"...Ja, visst faen angrer jeg. Jeg er blitt rundlurt(imo) av selger, og må nå betale dyrt for det. Når jeg prøver å kontakte butikken ignorerer meg. Og dette er ikke en tsjekkisk second hand foto butikk. Dette er Japanphoto, som slik jeg ser det er en av de store i Norge. De tar det ikke opp seriøst engang. De ignorerer meg, og forventer at jeg skal gi opp midt i behandlingen.

9265327[/snapback]

 

Det er vel ingen her som sier at dere lyver. Du ba om råd og innspill, og folk har prøvd å komme med en objektiv vurdering av saken. Det nytter ikke å bli bitter av at folk er uenig. Jeg stusser litt på at du mener at de andre kameraene er mye bedre, hvorfor kjøpte du ikke et av de andre da? Og siden støv på sensor er et vanlig, og ikke minst akseptert problem, kan det knapt sies at det er en vesentlig mangel slik forbrukerkjøpsloven legger til grunn for å heve et kjøp. Selger har rett til å prøve å rette opp feilen 2 ganger før du kan kreve å heve kjøpet, evt. omlevering. Må nok si meg enig med mange andre her, som antyder at du kan ha fått kalde føtter og har lyst på et nytt kamera. En vesentlig mangel ville mer vært i retning av at kamera slutter å fungere, krasjer osv. Tror ikke du har noen god sak her, og jeg har forståelse for at JP ikke har lyst til å gå med på en heving sånn helt uten videre.

Lenke til kommentar

Oh jeez! Det er mine første ord her nå. (takk til JPstoney for sitatet)

 

Synes denne saken har gått langt ut av proporsjoner. Jeg skjønner trådstarters frustrasjon, men samtidig så er dette et klassisk eksempel på "gretten" kunde med Forbrukerkjøpsloven i hånden og en truende stemme ovenfor en butikk(kjede). Om du hadde hatt med hele din familie under kjøpet så gir det deg ingen form for bevis som skal tilsi at du skal ha krav på et helt nytt kamera....

 

Det er jo bare ett år og tre dager siden du kjøpte ditt dSLR - hva sier loven om at kunde er pliktig til melde fra om slike feil/mangeler innen rimelig tid? For ikke å snakke om SuperSikringen og dens krav til kunden.

 

Nå har Japan Photo gitt deg flere tilbud og du bare feier dem bort som det skulle være ingenting. Du skal være klar over at vi er ganske enkelt heldige når en sjef for Norges (og en av Europas?) største fotokjede (les: størst ved antall butikker.. Roar Sandvik og Stoney får krangle videre om omsetningen :p) tar seg tid til å svare brukere og kunder på ett "usselt" forum på internett! Jeg vil tro JPstoney har utrolig mange andre ting han kunne gjort i/på arbeids- og frititiden sin fremfor å svare oss og legger frem fornuftige løsninger.... Hadde bare de andre kjedene vært like flinke så hadde jeg vært utrolig glad.

 

Ikke nok med det så har du jo i tillegg fått rabatt ved kjøpet. 9999,- kostet Dobbelkitet og du fikk det til 8499,- - burde ikke det være nok rabatt ettersom selger allerede gjorde en feil ved å feilinformere deg??

Jeg endte opp med Sonys a-100, et kamera som overrasket meg. Det ser veldig lite ut, men passet utrolig nok meg bedre i håndflaten enn både D50 og D70. Jeg kjøpte dette som dobbeltkit, som egentlig skulle kostet 9999,- MEN den flinke kassamannen på JapanPhoto, tårnhuset, slo den inn til 8490,-. Personlig mener jeg at jeg har gjort et kjempekjøp. Linsene gir også svært gode bilder, og den såkalte "støyen" bildene skal skape, er ikke å finne i det hele tatt.

 

Enda mer delikat blir dette når du presenterer deg selv som selger. Er det ikke slik at du også burde se saken fra en annen side? Trodde du hadde lært noe om lover, hvordan man tar opp slike saker og slikt som selger?

Og ja, jeg er og selger. Jeg har jobbet hele sommeren.

 

Jeg kan ikke si annet enn at jeg er så enig med ru-barma som det går an å bli, i siste avsnitt i  dette innlegget.

...og det mener jeg ennå! Med stor fare for å hive både bensin OG tennveske på bålet drister jeg meg til å spørre om nicket ditt har en sammenheng med deg som privat person og den type du utgir deg her for å være..?

 

 

 

Til slutt sporer jeg av og si tusen takk til JPstoney som har ansatt en helt formidabel butikksjef i Drammen. Thomas er nesten en revolusjon i forhold til tidligere og det blir ikke dårligere inntrykk når han privat låner ut et objektiv til test før kjøp. Skulle ønske at dere hadde kjørt i gang en form for utlån av slikt utstyr mot en liten penge. :w00t:

Lenke til kommentar
Til slutt sporer jeg av og si tusen takk til JPstoney som har ansatt en helt formidabel butikksjef i Drammen. Thomas er nesten en revolusjon i forhold til tidligere og det blir ikke dårligere inntrykk når han privat låner ut et objektiv til test før kjøp. Skulle ønske at dere hadde kjørt i gang en form for utlån av slikt utstyr mot en liten penge.

Er det ikke det som på godt norsk heter "utleie" ;o)
Lenke til kommentar

Hei ru-barma,

 

thanks for the flowers, Thomas and me ow you a beer ;-)

 

Stephan

 

PS: It is not workload to take part in forums but rather fun, even if the topics are not always to our favour. But it helps a lot to keep "the ear" close to the "outside-the-office-world".

Endret av JPstoney
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...