Gå til innhold

Acer 5613 med en positiv feil


bjalle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da har jeg også bestilt meg en sånn en. Over nett.

 

Men er det sånn hos alle butikkene? Ser det er folk som har handlet fra binders osv og også fått 7600?

 

Håper virkelig jeg også får det, hva tror dere? ;)

9338134[/snapback]

 

Sjekk svaret jeg fikk fra elprice på forrige side. :)

Lenke til kommentar
Da har jeg også bestilt meg en sånn en. Over nett.

 

Men er det sånn hos alle butikkene? Ser det er folk som har handlet fra binders osv og også fått 7600?

 

Håper virkelig jeg også får det, hva tror dere? ;)

9338134[/snapback]

 

Sjekk svaret jeg fikk fra elprice på forrige side. :)

9338320[/snapback]

 

Ah, crap.

 

Bare å krysse fingrene da. :p

 

Surt å måtte få 7300 når en kunne fått 7600. :)

Lenke til kommentar
Det er nok ikke acer som har gjort feilen, men butikken ;) På elprice sine sider sto det at min PC hadde dårligere specs enn den har, draft-N støtte, Intel turbo memory og Gigabit ethernet :D

9236096[/snapback]

Haha :p de taper sikkert sykt med penger..

 

 

 

edit: kjøpte en slik bærbar jeg og nå, 7600, eller ikke 7600, det der var et godt kjøp.

Endret av Storleer
Lenke til kommentar

Tror de tjener allikevel. Husk at 7600go er forrige generasjon og på vei ut, samt at dette er en low-end versjon av 7600go med delt minne.

 

Noen som vet om man får samme pris i butikk som på nett hos elprice? Både dama mi og ei vennine har lyst på denne, men vurderer å kjøpe den i butikk om prisen er lik da vi bor ikke så langt unna en elprice.

Lenke til kommentar
Tror de tjener allikevel. Husk at 7600go er forrige generasjon og på vei ut, samt at dette er en low-end versjon av 7600go med delt minne.

 

Noen som vet om man får samme pris i butikk som på nett hos elprice? Både dama mi og ei vennine har lyst på denne, men vurderer å kjøpe den i butikk om prisen er lik da vi bor ikke så langt unna en elprice.

9342030[/snapback]

 

Prisen er lik.

6995,-

Lenke til kommentar
Tror de tjener allikevel. Husk at 7600go er forrige generasjon og på vei ut, samt at dette er en low-end versjon av 7600go med delt minne.

 

Noen som vet om man får samme pris i butikk som på nett hos elprice? Både dama mi og ei vennine har lyst på denne, men vurderer å kjøpe den i butikk om prisen er lik da vi bor ikke så langt unna en elprice.

9342030[/snapback]

 

Prisen er lik.

6995,-

9342117[/snapback]

Flott!

Lenke til kommentar
Tror de tjener allikevel. Husk at 7600go er forrige generasjon og på vei ut, samt at dette er en low-end versjon av 7600go med delt minne.

 

Noen som vet om man får samme pris i butikk som på nett hos elprice? Både dama mi og ei vennine har lyst på denne, men vurderer å kjøpe den i butikk om prisen er lik da vi bor ikke så langt unna en elprice.

9342030[/snapback]

 

Hei folkens.

Størrelsen på minne/ delt minne/ Hypermemory er én ting...

Det viktigste er kanskje størrelsen på minnebussen.

Dersom bussen er 64-bits, så yter dette 7600-kortet omtrent det samme som et "ordentlig" 7300-kort. (I så fall er det ikke til å undres over at Acer har erstattet kortet, uten å lage noe fuzz rundt det).

 

Derfor spør jeg: Er det noen som gidder å poste 3Dmark 03/ 05 eller 06, slik at i hvert fall jeg kan få fred i sjelen?

Lenke til kommentar
Hei folkens.

Størrelsen på minne/ delt minne/ Hypermemory er én ting...

Det viktigste er kanskje størrelsen på minnebussen.

Dersom bussen er 64-bits, så yter dette 7600-kortet omtrent det samme som et "ordentlig" 7300-kort. (I så fall er det ikke til å undres over at Acer har erstattet kortet, uten å lage noe fuzz rundt det).

 

Derfor spør jeg: Er det noen som gidder å poste 3Dmark 03/ 05 eller 06, slik at i hvert fall jeg kan få fred i sjelen?

9347599[/snapback]

 

Jeg sitter på jobb nå og har ikke pc'en her, men jeg kjørte 3D Mark 05 og fikk litt over 2000 (2014 eller no) i score.

Lenke til kommentar

3dmark 05

** 1828 **

 

Testen ble tatt med standard oppsett av PC'en uten noen endringer:

 

Main Test Results

3DMark Score 1828 3DMarks

CPU Score 6767 CPUMarks

 

Game Tests

GT1 - Return To Proxycon 7.4 fps

GT2 - Firefly Forest 5.9 fps

GT3 - Canyon Flight 8.9 fps

 

CPU Tests

CPU Test 1 4.3 fps

CPU Test 2 4.7 fps

Lenke til kommentar

Ytelse i følge denne tråden for kortet i Acer-maskina:

3Dmark 03: ca. 4800.

3Dmark 05: ca. 2000.

Dvs: litt bedre enn et Go 7400-kort.

 

Go 7600 med vanlig (128 bits) buss har omtrent denne ytelsen:

3Dmark 03: Ca. 7800.

3Dmark 05: Ca. 3400.

 

Mao: Kortet i Acer yter 60% av et vanlig Go 7600-kort.

 

I tillegg har vi at prosessoren kun har 1MB L2 cache. Dette har betydning i spill som er mer avhengig av en rask prosessor, framfor et raskt skjermkort. F.eks Flightsimulator X (og Company of Heroes, trur eg...)

 

Jeg har ikke sjekket markedet så grundig, men det er vel allikevel en ok maskin til prisen... Skjermkortet yter omtrent det samme som et ATI X1400.

 

Noen grunn til å gå bananas for ytelsesforskjellen i forhold til et Go 7300, er det vel dog ikke...

 

EDIT: Takk til de som postet score og avklarte hvilket kort det var snakk om!

Endret av Nefargarap
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...