Gå til innhold

Acer 5613 med en positiv feil


bjalle

Anbefalte innlegg

Slutt å gjøre meg så i tvil da :)

 

Må sjekke når jeg kommer hjem. Mener det stod noe i et ark som fulgte med pc'en fra Elprice at denne cd'en ikke skulle røres i det hele tatt (noe jeg stusset på, for da kunne de bare kuttet ut og lagt den med).

 

Edit: fant ut nå at den cd'en ikke skal brukes. Det er en "Vista AnyTime Upgrade" som gjør at du kan oppgradere til Vista Ultimate.

Endret av gstavdal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Slutt å gjøre meg så i tvil da :)

 

Må sjekke når jeg kommer hjem. Mener det stod noe i et ark som fulgte med pc'en fra Elprice at denne cd'en ikke skulle røres i det hele tatt (noe jeg stusset på, for da kunne de bare kuttet ut og lagt den med).

 

Edit: fant ut nå at den cd'en ikke skal brukes. Det er en "Vista AnyTime Upgrade" som gjør at du kan oppgradere til Vista Ultimate.

9492669[/snapback]

 

Hm.. Rart at folk på skolen min som har kjøpt samme maskin har lagt inn vista med denne cden da.. :hmm:

Lenke til kommentar
Slutt å gjøre meg så i tvil da :)

 

Må sjekke når jeg kommer hjem. Mener det stod noe i et ark som fulgte med PC-en fra Elprice at denne CD-en ikke skulle røres i det hele tatt (noe jeg stusset på, for da kunne de bare kuttet ut og lagt den med).

 

Edit: fant ut nå at den CD-en ikke skal brukes. Det er en "Vista AnyTime Upgrade" som gjør at du kan oppgradere til Vista Ultimate.

9492669[/snapback]

 

Hm.. Rart at folk på skolen min som har kjøpt samme maskin har lagt inn vista med denne cden da.. :hmm:

9492706[/snapback]

 

 

trodde man fikk den med vista på kjøpet :)

Lenke til kommentar

Vista følger med ja. Jeg kjøpte maskinen og da fikk jeg både med en Recovery CD og en Recovery Partisjon. Jeg formaterte hele driten og la inn XP jeg da.

 

 

Jeg vil ikke anbefale dere å installere Laptop2Go Driverne, da disse merkelig nok er veldig ustabile. Har prøvd dem på både Vista og XP, og de får sånne frysninger hvert 10. sekund ca.

 

 

For dere med Vista følger alle driverne med, men for dere med XP må dere gå hit å laste ned: http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_5610.html

Lenke til kommentar

Det du gjør:

 

1. Du går på Enpowering Technology, den blå Acer verktøyene som ligger på skrivebordet.

 

2. Går på Acer eRecovery Management.

 

3. Helt nederst, på siden, står det burn disc.

 

4. Du kan nå velge om du vil brenne ut Acer Vista (Factory default disc), eller om du vil brenne ut Driver and Application disc.

 

5. Brenn de to ut og du har det du trenger :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det du gjør:

 

1. Du går på Enpowering Technology, den blå Acer verktøyene som ligger på skrivebordet.

 

2. Går på Acer eRecovery Management.

 

3. Helt nederst, på siden, står det burn disc.

 

4. Du kan nå velge om du vil brenne ut Acer Vista (Factory default disc), eller om du vil brenne ut Driver and Application disc.

 

5. Brenn de to ut og du har det du trenger :)

9573117[/snapback]

Tusen takk. Nå er jeg litt sikrere =)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

1. modell: http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...23;c:36159;r:pg

 

2. modell: https://www.mamoz.no/produkt/LX.AGQ0X.177/A...0_15,4_VHP.html ---> Nvidia 7600 Go grafikk

 

3. modell: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=82709

 

4. modell: Kommer det en 4. modell?

 

---------------------------------------------------------------

 

Ganske irriterende ja..

 

Jeg har 7600 Go versjonen da.. (Acer 5613)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg kjøpte også en 5613 hos mpx.no og fant ut at jeg hadde 7600 istedenfor 7300...

tror det kan ha noe med at det ble for stor etterspørsel slik at de måtte selge en annen med like specs...

på min pc var det klistret på masse klistremerker som viste specsn til 5613, blant annet at den inneholder et 7300 go.....

noe jeg oppdaget var at det faktiske navnet til maskinen min va acer aspire 5610z og at den hadde litt mindre harddisk enn den jeg egentlig bestilte, men pytt pytt, bedre med et bedre grafikk kort enn 20 gb mer harddisk :D

noen andre som har 5610z?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
har testet med sisoft sandra,everest,vista,xp,osv så det er ingen tvil.Regner med at alle med oppgradert kort fra elprice er like.

Beklager for at jeg sikkert bumper denne, men hvordan får du installert XP?

DVS, når jeg dytter inn XP-cden, så får jeg blåskjerm etter den har lastet inn filene.

Stopmelding er 0x0000007e.

Noen som vet om en fin bios-oppdatering til denne maskinen? Er så knotete på acer sine sider...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...