Gå til innhold

Acer 5613 med en positiv feil


bjalle

Anbefalte innlegg

Tror kanskje det ikke er så dumt og vente om se hvilken pris arvtageren til 5613 får. (5720zg)

 

den har en t2310 prosessor, 8400gs kort og den er i acer sitt nye gemstone design!

 

Jeg vil tippe en pris på ca 7999,-

9398251[/snapback]

den hørtes jo artig ut, særlig om prisen stemmer.

9398338[/snapback]

 

Prisen stemmer :)

jeg vet ca innprisen på denne pcn, og den er på lager hos leverandøren. (hattelco)

 

jeg har nettopp kjøpt meg 5613 :'( litt kjipt, men men...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser man kan få den nye modellen 5720 for samme pris fra MPX http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=82709

 

Noen som har noen meninger om det er verdt å bestille denne eller fortsatt kjøpe 5613? 5613 kan jeg få på dagen over disk mens 5720 må jeg bestille over nett, ikke så veldig viktig i den store sammenhengen, men kjipt å vente..

Endret av Luffe_
Lenke til kommentar
8400gs er noen hakk tregere enn 7600 ifølge denne siden: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=39568

 

8400gt hadde hatt omtrent samme ytelse som 7600

 

MEN dette kan kanskje veies opp av at 8400gs kortet i 5720zg maskinen har dedikert skjermminne, mens 7600 kortet på 5613 kun har delt minne.

9399869[/snapback]

 

så må man kanskje tenke på at det ikke er garantert at man får 7600 kort, da er det kanskje best å satse på det sikre og kjøpe den nye versjonen?

Lenke til kommentar
Hva er da konklusjonen? hvilken er det beste kjøpet?

5613 med g7600 eller 5720 med 8400gs kort?

9401123[/snapback]

Smaken er som baken, så du må jo bestemme deg for om du liker det nye designet eller ikke. Men når det gjelder specs ligger de nok omtrent likt, nå som 5613 har "feil" skjermkort. Er jo opp til deg selv om du vil ha litt bedre skjermkort eller litt bedre prosessor.

Lenke til kommentar
Hva er da konklusjonen? hvilken er det beste kjøpet?

5613 med g7600 eller 5720 med 8400gs kort?

9401123[/snapback]

Smaken er som baken, så du må jo bestemme deg for om du liker det nye designet eller ikke. Men når det gjelder specs ligger de nok omtrent likt, nå som 5613 har "feil" skjermkort. Er jo opp til deg selv om du vil ha litt bedre skjermkort eller litt bedre prosessor.

9401259[/snapback]

 

Vil jeg merke noen forskjell mellom de kortene hvis jeg feks spiller medival 2?

eller vil den litt raskere prossesoren veie opp for det litt dårligere skjermkortet?

Lenke til kommentar
Kjøpte min på telebutikken i stjørdal på torsdagen, og jeg fikk 7600 :D

Det samme fikk en room-mate som kjøpte samme pc samme sted (kansje ikke så rart da).

 

edit: btw, noen som vet batteritiden på den? Skal på en 7,5 timers togtur etterpå...

9409436[/snapback]

 

ca 2 timer.. på balansert strømbruk

Lenke til kommentar

Hvilken version Launch Manager er på maskina orginalt?

 

Launch Manager sluttet å fungere hos meg, så jeg sletta det. Og gikk på acer sine sider for å laste ned på nytt, men den er annerledes. Ikonet er mye dårlige oppløsning på, og det gir meg bare bluescreen. I tillegg til å heller ikke funke.

Lenke til kommentar
Noen som får til fil deling via trådløs med xp jeg får ikke til :(

9427240[/snapback]

Samme problemet. Sliter med det, og har ikke funnet noen god løsning ennå. Porblemet er rotete beskrevet på flere forum på nettet. Noen som har en kort og grei forklaring til meg ?

9427955[/snapback]

 

Har også samme problem, og har lest litt rundt på nettet og det viser seg at det faktisk er veldig problematisk å koble Vista i nettverk med andre Windows systemer. Personlig klarte jeg bare å finne Windows Media playerne til den andre dataen (funket begge veier), og jeg kunne spille av filene på den andre dataen, så jeg stusser over hvorfor jeg ikke kunne finne selve maskinene også. Merkelige greier.

Den lyse siden er dog at Windows planlegger å gi ut en patch til XP, men ikke de eldre systemene, som skal løse dette problemet.

Lenke til kommentar
Har også samme problem, og har lest litt rundt på nettet og det viser seg at det faktisk er veldig problematisk å koble Vista i nettverk med andre Windows systemer. Personlig klarte jeg bare å finne Windows Media playerne til den andre dataen (funket begge veier), og jeg kunne spille av filene på den andre dataen, så jeg stusser over hvorfor jeg ikke kunne finne selve maskinene også. Merkelige greier.

Den lyse siden er dog at Windows planlegger å gi ut en patch til XP, men ikke de eldre systemene, som skal løse dette problemet.

9428355[/snapback]

Det var da vikelig bra. Jeg har bare lest av Microsoft har sagt: "Det er ikke Vista sin feil, men XP det er noe feil med" .. noe som ikke lyder bra, i og med at de kunne laget støtte for XP-nettverk i Vista. Da får de fikse feilen i XP og. Håper denne fiksen kommer raskt.

Lenke til kommentar
Jeg kan knapt høre min Acer, og selv om vifta av og til skrur seg på (ikke ofte, kan nesten ikke legge merke til dette heller) så er den fryktelig stillegående! Skal prøve med spill etc og se om jeg merker forskjell.

9393568[/snapback]

 

Nå er det ikke snakk om av og til på de pc-ene det er feil på. De skrur seg på hvert minutt, og går ca et halvminutt. Hvis man logger tempen så kan man tydelig se at tempen stiger til over 50 grader, relativt raskt slik at viften starter. Dette gjentar seg i sykluser, og viften går så og si hele tiden.

9396999[/snapback]

 

Er dette en kjent feil? Jeg har også lagt merke til at vifta har begynt å gå litt ofte nå, spesielt når jeg ikke bruker den.

9397142[/snapback]

Samme greia med meg også.. :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...