Gå til innhold

Acer 5613 med en positiv feil


bjalle

Anbefalte innlegg

Noen som får til fil deling via trådløs med xp jeg får ikke til :(

9427240[/snapback]

Samme problemet. Sliter med det, og har ikke funnet noen god løsning ennå. Porblemet er rotete beskrevet på flere forum på nettet. Noen som har en kort og grei forklaring til meg ?

9427955[/snapback]

 

Har også samme problem, og har lest litt rundt på nettet og det viser seg at det faktisk er veldig problematisk å koble Vista i nettverk med andre Windows systemer. Personlig klarte jeg bare å finne Windows Media playerne til den andre dataen (funket begge veier), og jeg kunne spille av filene på den andre dataen, så jeg stusser over hvorfor jeg ikke kunne finne selve maskinene også. Merkelige greier.

Den lyse siden er dog at Windows planlegger å gi ut en patch til XP, men ikke de eldre systemene, som skal løse dette problemet.

9428355[/snapback]

 

Skal prøve å forklare dette enklest mulig... :blush:

 

-Vista-

 

Endre til samme arbeidsgruppe:

 

Klikk på Start

Høyreklikk på Datamaskin

Velg Egenskaper

Velg Avanserte systeminnstillinger

 

Velg Datamaskinnavn

Klikk på Endre...

Skriv inn MSHOME som arbeidsgruppe

Klikk OK

 

Du får da beskjed om å starte om datamaskinen.

 

 

Gi tilgang til fildeling:

 

Klikk på Start

Velg Kontrollpanel

Velg Nettverks- og delingssenter

 

Gå til Deling og godkjenning

 

(dette er mine innstillinger for øyeblikket)

 

Nettverkssøk: På

Fildeling: På

Deling av fellesmappe: Av

Skriverdeling: Av

Passordbeskyttet deling: Av

Mediedeling: Av

 

 

Finn delte filer:

 

Klikk på Start

Klikk på Nettverk

 

Mulig at det står en melding øverst om å aktivere deling?! Dette må da legges til...

 

 

Dele mapper:

 

Høyreklikk på Start

Velg Utforsk

Bla deg frem til mappen du ønsker å dele....

Høyreklikk på mappen

Velg Egenskaper

Velg Deling

 

Klikk på Deling

Legg til Alle (Alle brukere i denne listen)

Klikk på Legg til

Klikk på Del

Klikk på Fullført

 

Klikk på Avansert deling

Sett hake på Del denne mappen

Klikk OK

 

Du skal nå få tilgang til mappene som er delt via andre datamaskiner i nettverket.

 

-------------------

 

-Windows XP-

 

Endre til samme arbeidsgruppe:

 

Klikk på Start

Høyreklikk på Min datamaskin

Velg Egenskaper

Velg Datamaskinnavn

Klikk på Endre

Skriv inn MSHOME som arbeidsgruppe

Klikk OK

 

Du får da beskjed om å starte om datamaskinen.

 

 

Dele mapper:

 

Høyreklikk på Start

Velg Utforsk

Bla deg frem til mappen du ønsker å dele....

Høyreklikk på mappen

Velg Deling og sikkerhet

Velg arkfanen deling, klikk på at du forstår risikoen for å aktivere filer uten å bruke veiviser (står nederst).

Velg deretter - bare aktivere fildeling

Trykk OK

 

Du skal nå få tilgang til mappene som er delt via andre datamaskiner i nettverket.

 

 

Håper dette var til hjelp? Husk at en brannmur kan hindre tilgang til delte mapper.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg jobber i Elprice, og dette var vi absolutt ikke klar over. Vi har solgt mange hundre av denne pcen på kort tid, og det er bare min butikk. Vi er en av de nyere butikkene i kjeden, og mange andre selger mye mer enn oss, så Elprice har trolig solgt 90% av 5613 maskinene som ligger på kjøpernes fang rundt omkring i landet. Løp og kjøp ;):thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg jobber i Elprice, og dette var vi absolutt ikke klar over. Vi har solgt mange hundre av denne pcen på kort tid, og det er bare min butikk. Vi er en av de nyere butikkene i kjeden, og mange andre selger mye mer enn oss, så Elprice har trolig solgt 90% av 5613 maskinene som ligger på kjøpernes fang rundt omkring i landet. Løp og kjøp ;)  :thumbup:

9450524[/snapback]

 

 

Finnes det fortsatt flere av disse? Gjerne med 7600 skjermkortet.. :)

 

Mvh

Lenke til kommentar
Hmm, da jeg skrudde på min 5613 på toget i går, var skjermen ganske mørk, og det er den enda. Noen som vet hva det kommer av? Virker som det er noe med lysstyrken ellerno, men vet ikke hvordan jeg stille det på en bærbar... Finner heller ikke noe i nvidia kontrollpanelet.  :hmm:

9451005[/snapback]

 

FN + Pil høyre/venstre stiller lystyrken.

Lenke til kommentar
Jeg jobber i Elprice, og dette var vi absolutt ikke klar over. Vi har solgt mange hundre av denne pcen på kort tid, og det er bare min butikk. Vi er en av de nyere butikkene i kjeden, og mange andre selger mye mer enn oss, så Elprice har trolig solgt 90% av 5613 maskinene som ligger på kjøpernes fang rundt omkring i landet. Løp og kjøp ;)  :thumbup:

9450524[/snapback]

 

 

Ser at elprice fortsatt har dem, har du mulighet å sjekke ut om det er 7600 skjermkort i dem fortsatt?

 

Mvh

Lenke til kommentar
Hmm, da jeg skrudde på min 5613 på toget i går, var skjermen ganske mørk, og det er den enda. Noen som vet hva det kommer av? Virker som det er noe med lysstyrken ellerno, men vet ikke hvordan jeg stille det på en bærbar... Finner heller ikke noe i nvidia kontrollpanelet.  :hmm:

9451005[/snapback]

Innstillingene for lysstyrken ligger under batteriinstillingene. Der kan du lagre forskjellige profiler for strømsparing osv.

Lenke til kommentar
jeg merket idag, da jeg spilte wow, med lader koblet mot bærbaren, og da jeg tok den ut så sank fps med mot 20, fra 30. dette skjedde elv om jeg har satt den på maks ytelse, ikke på batterisparing... det var rart, da jeg puttet laderen inn, så fikk jeg igjenn mine 30 fps..

9464449[/snapback]

Sikker på at prosessoren setter seg på høyt og ikke max da?

Lenke til kommentar

Kjører litt off topic i tråden her men det er mange med denne maskinen som leser her.

 

Nå jeg kjøpte denne maskinen så var den utrolg treg til å laste ned sider (både med IE og Firefox). De var lite hjelpsomme hos Acer og mente det ikke var noe feil og at det var normalt at det tok ca. 10 sek. å laste ned sider som f. eks. vg.no. Det om det. Jeg la derfor inn XP og det funker strålende og ingen problemer. Men hvis jeg vil legge inn Vista igjen hvordan gjør jeg det? Jeg kjørte ikke noe backup etter første gangs installasjon men det er jo en skult partisjon på pc'en som vel skal inneholde en fresh installering av Vista? har prøvd alt+F10 men det fungerer ikke og den loader bare XP. Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...