Gå til innhold

Hvor potesielt mye bedre grafisk er PS3 vs X360?


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Hvor potesielt mye bedre grafisk kan Playstation 3 være i forhold til X360? Er det N64 vs Playstation 2 grafikk forskjell eller mer/mindre..? Har ikke peil, men det jeg har sett av PS3 er ikke mye berde enn X360. Men killzone2 ser sykt bedre ut enn Gears of Wars grafisk da!

 

Vurderer faktisk å kjøpe PS3...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som du sier.. vi får se når Killzone, GT5 etc. kommer ut.. Det er nok mindre forskjell enn N64/PS2. Uansett, grafikk har langt fra alt og si, Killzone kan se så bra ut som det bare vil, hvis det ikke er bra historie/game play så kommer i alle fall ikke jeg til å kjøpe det...

Lenke til kommentar
Er det ikkje eit kjendt faktum at Xenox er betre enn RSX då?

Eg spør, påstår ingenting.

9231548[/snapback]

Joda, kan vell si det sånn. Xenox er jo DX 9,5 mens RSX er 9.

Er ikke helt sikker på hvor mye Cell kan hjelpe til i denne prossesen jeg, men tørr å påstå at disse 2 maskinene er ganske like på grafikk.

Lenke til kommentar
Er det ikkje eit kjendt faktum at Xenox er betre enn RSX då?

Eg spør, påstår ingenting.

9231548[/snapback]

Joda, kan vell si det sånn. Xenox er jo DX 9,5 mens RSX er 9.

Er ikke helt sikker på hvor mye Cell kan hjelpe til i denne prossesen jeg, men tørr å påstå at disse 2 maskinene er ganske like på grafikk.

9231598[/snapback]

Nå brukes det vel en variant av OpenGL på PS3 da men. Tror også forskjellen mellom konsollene blir svært liten. Grafikkmessig er hardware såpass lik at det er spillutviklerne som kommer til å avgjøre hva som ser best ut.

Lenke til kommentar
Men killzone2 ser sykt bedre ut enn Gears of Wars grafisk da!

9231331[/snapback]

Det der klarer jeg bare ikke la være å kommentere...

 

Ett ord kommer i hodet mitt når jeg leser det:

 

PISSPREIK.

 

Killzone2 ser veldig bra ut, men ikke faen om det ser sykt mye bedre ut enn Gears of war. Spes med tanke på det vi har fått servert av low-res teksturer til nå.

 

Potensialet ligger der men at det ser sykt mye bedre ut enn Gears den dag i dag er tull og tøys.

 

On-topic: Noen vil si at PS3 er overlegen grunnet Cell. Andre vil si PS3 er litt hemmet pga dens GPU som mange mener er en smule mindre kraftig enn gpu i X360.

 

På papiret har PS3 en ørliten fordel tror jeg, men den har ikke bevist noe som helst enda. Inkludert Killzone 2. Putt noen fine teksturer på Killzone2 og behold en akseptabel framerate og vi snakker andre boller. Men inntil videre har PS3 mest papir-ytelse enn noe annet.

 

Viktig å ikke ta den første traileren for Killzone 2(fra _årets_ E3) som bevis. Gameplay-traileren de viste en dag eller 2 senere var i mine øyne langt i fra å være like imponerende. Den første traileren var nydelig, mens den andre viste veldig godt at det gjennstår masse arbeid på det spillet visuellt sett. Animasjonene var derimot top-notch. Og før noen tror jeg blander så er ikke E3 2005 traileren i mitt hodet i det hele tatt her.

Lenke til kommentar
Heisann

 

Hvor potesielt mye bedre grafisk kan Playstation 3 være i forhold til X360? Er det N64 vs Playstation 2 grafikk forskjell eller mer/mindre..? Har ikke peil, men det jeg har sett av PS3 er ikke mye berde enn X360. Men killzone2 ser sykt bedre ut enn Gears of Wars grafisk da!

 

Vurderer faktisk å kjøpe PS3...

9231331[/snapback]

 

Enten er du ute etter å starte en heftig krangel ellers så har du ikke vært på forumet her før

Uansett så kjøp den eller de konsollene som passer deg best

Endret av My2Cents
Lenke til kommentar
Heisann

 

Hvor potesielt mye bedre grafisk kan Playstation 3 være i forhold til X360? Er det N64 vs Playstation 2 grafikk forskjell eller mer/mindre..? Har ikke peil, men det jeg har sett av PS3 er ikke mye berde enn X360. Men killzone2 ser sykt bedre ut enn Gears of Wars grafisk da!

 

Vurderer faktisk å kjøpe PS3...

9231331[/snapback]

 

 

Hva synes du ser bedre ut? Animasjonene? Teksturene? Synes selv at sammenligningen blir litt håpløs da Gears of War foregår i mer lukkede områder. Mens at det virker som om at Killzone 2 brettene er ganske så store. Det foregår også veldig mye rundt om på brettet, og det er mange fiender på skjermen samtidig. Ta synsingen min med en stor klype salt da jeg bare har sett Gears of War på video.

 

Uansett så ser Killzone 2 unektelig bra ut.

Lenke til kommentar
Den de viste i slutten av E3-konferansen(2007) var jo realtime da. Og så var det jo pre pre-alpha. Så vi får se hvordan det blir til slutt. Animasjonene er hvertfall på plass ser det ut til.

9233164[/snapback]

Jupp var det som var poenget mitt.. Killzone 2 kan bli en killer-app men den gameplay-videoen var ett stykke unna Gears-kvalitet når det gjelder grafikk.. Det var en veldig selektivt klippet trailer vi ble presentert først, og den traileren skjulte mange av "problemene" med low-res teksturer ganske bra. Den første traileren var jo helt enorm, derfor viktig å se "virkeligheten" i den andre gameplay-traileren også for å se hvordan spillet faktisk ser ut i tidlige alpha-stadier.

 

Og ja selvsagt er det mye grått og slike farger i Gears. Handlingen i spillet utspiller seg jo etter jorda har blitt teppebombet etc.. Er jo begrenset hvor mye fine farger det er igjen i byene når det kun er ruiner igjen. Tenk dere NYC etter 11.september. Det meste så ganske så grått og trist ut eller hur?

 

Urgelol, du skylder deg selv å få testet Gears ett eller annet sted bare så du får sett grafikken. Det er rett og slett til å få hakeslepp av den dag i dag. :thumbup: Satt spillet på pause bare for å beundre grafikken flere ganger når jeg spilte det for første gang jeg. Av det jeg har sett av Killzone 2(gameplay-videoen) så virker det ganske likt i størrelse på områdene som flere av brettene på Gears. Det er ikke noen jumbo-store brett i Gears, men er noen med sånn middels størrelse på og grafikken er enda lekker som bare det :w00t: Så inntil vi får se noen brett i Killzone som er veldig store så vil jeg personlig påstå at de fint kan sammenliknes grafikk-messig.

 

PS! Urgelol, det er en pakke på vei til meg med posten nå.... Gjett hva som er i den!? Oioi jeg nærmer meg virkelig "the dark side" nå :tease:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...